Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Pozycjonowanie? Wady i zalety 3 sposobów działania

Pozycjonowanie? Wady i zalety 3 sposobów działania
2019-06-04


W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie firmę niewidoczną w internecie. Od dużych przedsiębiorstw po małe lokalne biznesy - ich właściciele i kierownictwo zdają sobie sprawę z wagi skutecznego wyszukiwania. Jednocześnie jednak wokół tematu pozycjonowania narosło wiele mitów i nieporozumień. Czy można ten proces przeprowadzić samodzielnie? Czy lepszym wyborem jest specjalista, czy firma? Przeczytaj porady, aby lepiej wybrać.

1. Pozycjonowanie samodzielnie

2. Agencja SEO

3. Freelancer

Wszelkie niedomówienia wynikają z faktu, że pozycjonowanie uchodzi za bardzo prostą czynność, szczególnie, że merytorycznych źródeł w internecie nie brakuje. Po co więc przepłacać, skoro można to zrobić samemu? W większości przypadków lepiej jednak powierzyć to zadanie ekspertom.

Pozycjonowanie samodzielnie

Nie oznacza to, oczywiście, że działanie na własną rękę zawsze jest niewskazane. Można pokusić się o tę formę, jeśli jesteśmy właścicielami niedużej strony internetowej lub reprezentujemy wąską, niszową branżę. Nawet wówczas warto wziąć pod uwagę czas poświęcony na pozycjonowanie - jest on kosztem, który rzadko uwzględniamy w naszych rozliczeniach. Może się okazać, że taka pozorna oszczędność nie znajduje uzasadnienia w ekonomii. Jeśli jednak uznamy, że ostateczny rachunek jest opłacalny, możemy samodzielnie przeprowadzić kilka procesów.

Pierwszym z nich jest audyt SEO. Co prawda kompleksowa weryfikacja witryny wymaga szerokiej wiedzy, istnieje jednak szereg narzędzi ułatwiających to zadanie. Dobrymi efektami może zakończyć się także samodzielne poszukiwanie fraz kluczowych. Jak nie popełniać błędów w ich wyborze, przeczytać można na stronie grzegorzminior.pl, w tym miejscu warto przypomnieć tylko najważniejsze zasady. Przede wszystkim unikać należy oczywistości. Frazy zbyt ogólnie oddające istotę biznesu są najczęściej również mocno konkurencyjne. Im szczegółowej, tym lepiej. Dookreślać frazę warto, wykorzystując lokalizację, jeśli to przedsiębiorstwo lokalne, lub cechę produktu, jeśli wyróżnia się czymś szczególnym. Kolejnym procesem, który z powodzeniem możemy wykonać sami, jest analiza konkurencji. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań SEO sprawdźmy, w jaki kontekst wkraczamy, w jaki sposób pozycjonują się nasi rynkowi rywale i czy są widoczni.

Do grupy samodzielnych działań zakwalifikować można także weryfikację dotychczasowej sytuacji. Kluczowymi elementami, jakie należy wziąć pod uwagę, jest ruch z wyników wyszukiwania oraz fakt przełożenia go na konwersje.

Dalsze działania? Jeśli nie mamy wiedzy i doświadczenia, lepiej skorzystać z pomocy, szczególnie w obliczu faktu, że początkujące firmy mają trudniej.

Agencja SEO

Współpraca z agencją jest dobrym wyborem, jeśli zależy nam na kompleksowej obsłudze. Decydując się na takiego partnera, możemy być pewni profesjonalizmu i doświadczenia. Z freelancerami bywa różnie (więcej o tym za chwilę), agencja zaś, aby utrzymać się na rynku, musi reprezentować pewien poziom, gwarantujący wysoką jakość usług. W przypadku niektórych branż interesująca jest możliwość skorzystania z kompleksowych usług: pozycjonowanie powiązać można z kampaniami w mediach społecznościowych czy usługami graficznymi. Wiedzieć jednak trzeba, że - nawet w przypadku pakietu podstawowego - koszty mogą być wysokie.

Freelancer

Freelancer to osoba, specjalizująca się w konkretnej dziedzinie, działająca na własną rękę. Trafić na jego usługi możemy - a jakże! - dzięki wyszukiwarce internetowej, korzystając z czyjegoś polecenia lub za sprawą social mediów. Korzyści, wynikających z takiej współpracy, jest naprawdę sporo. Podstawową są koszty: znacznie niższe niż przy kooperacji z agencją. Kolejnym atutem jest oryginalność i brak rutyny. Na życie wolnego strzelca decydują się najczęściej ludzie młodzi i kreatywni, dla których wciśnięcie się w ramy etatu jest nadmiernym ograniczeniem. Takie osoby unikają również schematów i powtarzalności. Warto wziąć również pod uwagę, że często są to osoby wyspecjalizowane w konkretnej dziedzinie, co z jednej strony nie pozwala na usługi łączone i pakiety, z drugiej - nosi znamiona eksperckości.

Przy wyborze freelancera popełnić jednak można sporo błędów. Jak znaleźć odpowiedniego? Sprawdź, czy jest ekspertem. Czy na jego stronie internetowej, tak jak na grzegorzminior.pl, znajduje się blog z poradami oraz odpowiedzi na pytania klientów. Czy freelancer bierze udział w wydarzeniach branżowych? Jakie jest portfolio jego dotychczasowych projektów? Wykształcenie i odbyte kursy nie są tak istotne - zwłaszcza darmowe, internetowe, nie weryfikowane w żaden sposób - jak doświadczenie i uzupełnianie wiedzy.

Działania SEO ewoluują. Internet jest środowiskiem bardzo dynamicznym, wymagającym ciągłego aktualizowania metod. Sprawia to, że z roku na rok jest trudniej i bardziej profesjonalnie. Specjalista SEO musi posiadać coraz więcej umiejętności, także analitycznych. Nie wszystkiego można się po prostu nauczyć. Jeśli więc wybierasz sposób działania - wybierz mądrze.