Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Pozycjonowanie stron internetowych – wyprzedź konkurencję w wynikach wyszukiwania!

Pozycjonowanie stron internetowych – wyprzedź konkurencję w wynikach wyszukiwania!
2020-01-22


Dobrze pozycjonowana strona internetowa może przyciągnąć znacznie więcej potencjalnych klientów niż ta, wobec której nie prowadzi się takich działań. Czym dokładnie jest pozycjonowanie – SEO i jakie daje efekty?

Obecnie przedsiębiorcy posiadający własne strony internetowe mają do dyspozycji pełną paletę metod promocji on-line. Wśród nich od lat dużym zainteresowaniem cieszy się pozycjonowanie, które zaliczane jest do kategorii reklamy w wyszukiwarkach internetowych.


Pozycjonowanie stron WWW – co to jest?

Pozycjonowanie w wyszukiwarce to zespół działań, których głównym celem jest poprawa widoczności strony WWW w wynikach wyszukiwania. Określane jest ono także jako SEO (ang. search engine optimization). Pozycjonowanie prowadzi się głównie w wyszukiwarce Google, ponieważ to ona używana jest przez zdecydowaną większość internautów.

Wyniki wyszukiwania – lista adresów stron internetowych wyświetlanych przez wyszukiwarkę Google na dane hasło (słowo kluczowe) wpisane do jej okienka wyszukiwania. Kolejność wyświetlania adresów stron jest determinowana przez ich pozycjonowanie.

Gdy strona WWW jest pozycjonowana, wówczas jej adres wyświetlany jest na wyższej pozycji. Oznacza to, że jest ona lepiej widoczna dla osób poszukujących określonych produktów czy usług. W efekcie jest ona częściej odwiedzana, co może przełożyć się na lepsze wyniki promującej się tak firmy.

Pozycjonowanie stron internetowych to metoda uniwersalna, która bardzo dobrze sprawdzi się niemalże dla każdej strony internatowej – witryny firmowej, sklepu internetowego czy serwisu branżowego. Jakie są główne zalety promocji przez SEO?


Zalety pozycjonowania strony internetowej:

  • lepsza widoczność strony internetowej w wyszukiwarce
  • wzrost liczby odwiedzin strony WWW
  • łatwiejsze dotarcie do potencjalnych klientów
  • poprawa rozpoznawalności firmy
  • zwiększenie zaufania ze strony klientów
  • przystępne ceny promocji przez SEO
  • podniesienie przewagi konkurencyjnej
  • wsparcie dla rozwoju biznesu


Jak przebiega pozycjonowanie – SEO?

Pozycjonowanie obejmuje szereg czynności, których głównym celem jest wyniesienie strony internetowej na jak najwyższą pozycję w Google.

Można podzielić je na dwie kategorie, czyli na:
  • optymalizację strony WWW
  • pozycjonowanie strony WWW

Optymalizacja to działania prowadzone na promowanej stronie internetowej, które dotyczą między innymi właściwego dopracowania jej treści, grafiki oraz kodu, aby była ona dobrze przygotowana do rozpoczęcia promocji SEO.

Z kolei pozycjonowanie to działania realizowane poza stroną. Polegają one głównie na pozyskiwaniu linków z innych stron, na przykład przez jej katalogowanie, publikowanie artykułów, współpracę z serwisami.

Uwaga! Efekty pozycjonowania stron internetowych nie są widoczne od zaraz – na osiągnięcie przez stronę pożądanej pozycji należy zaczekać nawet kilka miesięcy. Ponadto, pozycja strony może być stale zagrożona, dlatego też najlepiej działania w ramach SEO prowadzić stale. Na szczęście, są one przystępne cenowo.


Jak rozpocząć pozycjonowanie strony WWW?

Promocja przez SEO wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, dlatego najlepiej powierzyć ją fachowcom w tej dziedzinie – firmom specjalizującym się w takiej metodzie reklamy jak agencje SEO.

Pracownicy takiej właśnie firmy mogą wówczas przeprowadzić audyt SEO strony internetowej, a następnie przygotować plan jej promocji z użyciem tej metody i wdrożyć go w życie. Będą także nadzorowali przebieg promocji i raportowali jej efekty.

Zatem dla firmy posiadającej własną stronę internetową reklama SEO to przyszłościowa inwestycja!

OptimaMedia - Pozycjonowanie stron.