Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Pozycjonowanie stron internetowych – dlaczego warto?

Pozycjonowanie stron internetowych – dlaczego warto?
2021-12-15


Profesjonalne pozycjonowanie stron www sprawi, że witryna zostanie zauważona przez klientów. Jedynie obecność strony w TOP 3 czy TOP 10 jest w stanie zapewnić stronie satysfakcjonujący ruch klientów i konwersję.


Pozycjonowanie lokalne i szerokie – zalety

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe, według intencji użytkowników Internetu oraz publikacje sponsorowane w prasie lokalnej i tematycznej powodują, że Twoja oferta trafia do starannie wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Dzięki temu Twoja oferta jest widoczna wyłącznie dla internautów zainteresowanych zakupem Twojego produktu czy zamówieniem Twojej usługi. Spowodowane jest to:

  • odpowiednimi linkami kierującymi ze znanego czy tematycznego portalu prosto do Twojego sklepu,
  • frazami kluczowymi dobranymi według tego, czego szukają internauci,
  • odpowiedzią na potrzeby konsumenta w formie wysokiej jakości oferty – odpowiednio dobrana lokalizacja, dobrze zbudowana strona, produkty adekwatne do tych, których poszukują klienci.


To właśnie pozycjonowanie szerokie (na terenie całego kraju) lub lokalne (dzielnica, miasto, region) powodują, że oferta jest trafna – dociera do Twoich klientów, a nie przypadkowych osób. W ten sposób, niezależnie od tego, czy prowadzisz działania na skalę kraju, czy mały zakład fryzjerski w dzielnicy, zawsze trafisz do klientów ukierunkowanych na zakup czy zamówienie na Twojej stronie.


Korzyści, jakie odnosi Twoja firma z pozycjonowania stron

Korzyści z pozycjonowania są ogromne: większy ruch, wyższa sprzedaż, ale także bardziej rozpoznawalna i silna marka. Jak to się odbywa? Dzięki dużemu ruchowi na Twojej stronie, wyższej sprzedaży, coraz więcej osób poznaje Twoją markę.

Dzięki temu zyskujesz rozgłos. Zadowoleni klienci chętnie dyskutują na formach, w mediach społecznościowych o Twoich usługach czy produktach. Dokonują wpisów, komentują, a nawet umieszczają linki, które kierują innych użytkowników bezpośrednio na stronę produktową czy stronę główną. Dlaczego to takie ważne?

Coraz więcej internautów sugeruje się opiniami innych kupujących w sieci, zanim zdecydują się na produkt czy usługę u konkretnego sprzedawcy. Im więcej pozytywnych opinii w Google, na forach czy mediach społecznościowych, tym więcej kupujących świadomych Twojej marki.

Tak oto budujesz jej siłę brandu metodą kuli śnieżnej. Coraz więcej osób rozpowszechnia informacje o Twojej usłudze czy firmie. Powoduje to znów wzrost zainteresowania Twoją marką i coraz większą sprzedaż. Koło się zamyka i napędza obroty – jest to efekt marketingu wirusowego.


Kto powinien korzystać z pozycjonowania stron?

Z pozycjonowania lokalnego czy pozycjonowania szerokiego mogą korzystać niemal wszyscy, którzy prowadzą biznes w sieci. Pozycjonowanie sklepów internetowych zalecane jest szczególnie sprzedawcom, którzy prowadzą handel produktami czy usługami dość popularnymi.

Im więcej produktów podobnej jakości i o podobnym profilu, tym większa konkurencja, która również stosuje pozycjonowanie stron. Aby ją dogonić, a następnie wyprzedzić, musisz również wprowadzić pozycjonowanie na swojej stronie. Inaczej Twój sklep wyświetli się na 50 stronie w wynikach wyszukiwania, a tam nie pada nawet kurz, a co dopiero wzrok klienta. Prze rozpoczęciem działań związanych z pozycjonowaniem warto przeprowadzić audyt SEO.

Pamiętaj, że pozycjonowanie stron czy pozycjonowanie sklepów internetowych to proces. Wyników nie uzyskasz w tydzień czy dwa, ale za to są one trwałe w przeciwieństwie do reklamy. Twoja strona będzie widoczna na długo po ich wprowadzeniu, przez co będzie generowała miesiącami wysoki ruch i sprzedaż – w przeciwieństwie do płatnej reklamy, która działa tylko podczas jej emisji.