Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Pozycjonowanie stron – od czego zacząć?

Pozycjonowanie stron – od czego zacząć?
2020-08-26

W obecnych czasach już niemal każdy właściciel strony internetowej zdaje sobie sprawę, że aby być dobrze widocznym w wyszukiwarkach internetowych, należy przeprowadzić pewne działania z zakresu SEO. Od czego rozpocząć pozycjonowanie stron? Odpowiedź znajdziesz w artykule.

  1. Na czym polega pozycjonowanie stron?
  2. Optymalizacja strony internetowej
  3. Wartościowe treści
  4. Zdobywanie linków

Na czym polega pozycjonowanie stron?

wyszukiwarka Google

 
Pozycjonowanie witryny internetowej to szereg działań prowadzących do tego, aby rzeczona witryna znajdowała się na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarkach po wpisaniu przez użytkowników określonych słów kluczowych. Im wyższe pozycje w wyszukiwarkach, tym lepsza widoczność witryny dla klientów i szansa, że wejdą oni na stronę, klikając w link.

Optymalizacja strony internetowej

Aby rozpocząć pozycjonowanie strony, konieczne jest staranne przeanalizowanie obecnego wyglądu i zawartości witryny. Wartość oraz ilość znajdującej się na stronie treści, prawidłowość kodu, zastosowanie meta tagów, szybkość wczytywania strony – to kilka z podstawowych elementów, na który należy zwrócić uwagę. Parametry te wpływają bowiem nie tylko na użyteczność strony dla użytkownika, ale także są istotne dla robotów wyszukiwarek. Im strona szybciej się wczytuje, zawiera wartościowe, rozbudowane treści czy też jest odpowiednio oznakowana meta tagami, tym ma większe szanse na wyższe pozycje w wyszukiwarkach. Optymalizując stronę, należy również zwrócić uwagę na jej usprawnienie pod kątem technicznym, w tym zwłaszcza w zakresie wyeliminowania błędów na stronie.

Wartościowe treści

Jak już podkreślono wcześniej, wysokiej jakości, autorskie treści na stronie są bardzo ważne. Szczególnie istotne jest, aby były to teksty unikalne, niedostępne na innych stronach. Tworząc treści, należy zwrócić uwagę nie tylko na ich wartość merytoryczną dla użytkownika, ale też na umieszczenie w nich odpowiednich słów kluczowych. To dzięki tym frazom user korzystający z wyszukiwarki może trafić na witrynę. Teksty powinny być również dobrze sformatowane pod względem np. nagłówków, pogrubień, dodanych w treści linków itp.

Zdobywanie linków

Bardzo istotne jest też zdobywanie linków do serwisu z innych portali. Można to uzyskać na różne sposoby, m.in. poprzez publikację artykułów sponsorowanych, zakup linków, współpracę z blogerami albo portalami, marketing szeptany, katalogi itp. Ważne, aby robić to w bardzo umiejętny i wyważony sposób, aby nie otrzymać od Google kary i „bana” za wykryte, według robotów Google’a, nienaturalne, sztuczne linkowanie. Dlatego dobrze jest zlecić zadanie pozycjonowania doświadczonej firmie, takiej jak dolp.pl. Specjaliści firmy posiadają odpowiednią wiedzę i umiejętności dotyczące właściwego i skutecznego pozycjonowania.