Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Pozycjonowanie sklepu GOshop – czy jest trudne?

Pozycjonowanie sklepu GOshop – czy jest trudne?
2022-02-21


GOshop to jedna z najpopularniejszych platform sprzedażowych w Polsce. Pozwala na stworzenie rozbudowanego sklepu internetowego, zarządzanie asortymentem i wysokiej jakości obsługę zamówień. Niektóre funkcje wspierają również proces pozycjonowania sklepu, jednak dotyczy to raczej podstawowych czynności. Zatem czy kompleksowe przeprowadzenie procesu zwiększenia widoczności jest trudne? Sprawdź poniżej.

Na czym polega pozycjonowanie GOshop?

Pozycjonowanie GOshop polega na zwiększeniu widoczności sklepu internetowego utworzonego na platformie GOshop. Cel jest taki sam, jak w przypadku zwykłego pozycjonowania – doprowadzić serwis na jak najlepsze miejsce w rankingu Google, na jak największą liczbę fraz kluczowych. 

Proces zwiększenia widoczności składa się z działań wykonywanych w obrębie serwisu, jak i poza nim. Istotne są takie aspekty jak: 

  • optymalizacja meta danych;
  • nasycenie treści słowami kluczowymi;
  • przyjazne adresy URL,
  • odpowiednia struktura nagłówków; 
  • mapa strony i meta tag robots;
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne;
  • optymalizacja plików graficznych;
  • dbałość o wydajność i bezpieczeństwo serwisu. 

 

Czy pozycjonowanie sklepu GOshop jest trudne?

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest zdecydowanie trudniejsze niż pozycjonowanie prostych stron WWW. Aby zwiększyć widoczność sklepu online, trzeba zadbać o optymalizację każdej podstrony – a jeśli sklep ma szeroki asortyment, to tych podstron mogą być tysiące. Optymalizacja tak wielu elementów jest czasochłonna, a do tego trzeba uważać na wydajność serwisu. Im więcej podstron i plików graficznych (których w sklepie internetowym nie może zabraknąć), tym wolniej serwis będzie wyświetlał swoją zawartość. A nie jest to mile widziane przez wyszukiwarkę, a także przez użytkowników. Szybkość ładowania strony to jeden z najważniejszych czynników rankingowych Google. 

A jak GOshop wypada na tle innych CMS (Systemów Zarządzania Treścią)? Przede wszystkim jest to oprogramowanie zamknięte, co oznacza, że właściciel sklepu nie ma pełnego dostępu do kodu źródłowego. Wiąże się to z mniejszą swobodą w optymalizacji technicznej. 

Platforma GOshop wprawdzie zawiera wiele funkcji i modułów, które wspierają proces pozycjonowania, jednak to nie wystarczy, aby zyskać najlepsze miejsce w rankingu Google. Zarówno zarządzanie sklepem, jak i działania SEO wymagają nieco bardziej zaawansowanej wiedzy. Czy zatem pozycjonowanie GOshop jest trudne? Dla osób niedoświadczonych zdecydowanie tak. 

Content a pozycjonowanie sklepu internetowego

Jeśli chcesz, aby Twój sklep utworzony na platformie GOshop miał szansę na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, musisz zadbać o dobry content. Treści w sklepie internetowym mają ogromne znaczenie i spełniają mnóstwo zadań. Oprócz tego, że są ważnym elementem w procesie pozycjonowania, odgrywają też rolę sprzedawcy, czyli zachęcają odwiedzających do kupienia produktów. 

Aby opisy produktów i kategorii spełniały wszystkie swoje zadania, muszą być odpowiednio zoptymalizowane. 

Najważniejsze zasady tworzenia treści dla sklepu internetowego:

  • każdy tekst musi zawierać wysoką wartość merytoryczną (na to zwraca uwagę wyszukiwarka Google, a także czytelnicy);
  • teksty muszą być odpowiednio sformatowane (akapity, pogrubienia, podkreślenia, listy, wypunktowania i inne wyróżnienia);
  • każdy tekst musi mieć odpowiednio utworzoną strukturę nagłówków (jeden nagłówek H1 oraz nagłówki H2, H3, H4);
  • treści muszą być pozbawione błędów (ortograficznych, językowych, gramatycznych itp.); 
  • każdy tekst musi być unikalny (należy unikać zarówno duplikatów zewnętrznych, jak i wewnętrznych).