Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Postaw na gadżety reklamowe, czyli kilka słów o ich zaletach!

Postaw na gadżety reklamowe, czyli kilka słów o ich zaletach!
2018-05-08


Świadomość na temat możliwości, jakie dają gadżety reklamowe to niezwykle istotny czynnik, który może pomóc w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Choć z pozoru wydawałoby się, że większość działań marketingowych powinna być przeniesiona w sferę internetu, to jednak upominki reklamowe wciąż mają ogromny i często niewykorzystany potencjał. Poznaj, więc główne zalety gadżetów reklamowych i naucz się je dobrze wykorzystywać!

Czym właściwie są gadżety reklamowe?

Gadżet reklamowy to nic innego jak przedmiot (najczęściej niewielkich rozmiarów), na którym umieszczona jest reklama. W roli gadżetów reklamowych najlepiej sprawdzają się przedmioty codziennego użytku, a więc np. kubki, notatniki czy długopisy. Tego typu przedmioty reklamowe przeznaczone są do darmowej dystrybucji i opatrzone są najczęściej grafiką lub tekstem, który powinien jednoznacznie określać reklamowaną firmę. Bardzo ważne jest to, że muszą to być produkty dobrej jakości, ponieważ stanowią one wizytówkę przedsiębiorstwa i wpływają na postrzeganie firmy przez klientów (powinien to być produkt, którego klient nie będzie wstydził się używać na co dzień). Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że dobre gadżety reklamowe to bardzo opłacalna forma promocji, która stosunkowo niedużym nakładem pieniężnym pozwala uzyskać wiele korzyści dla naszej firmy.

Zalety gadżetów reklamowych

Gadżety reklamowe mają wiele zalet, jednak jedną z najważniejszych jest to, że dają one pretekst do nawiązania rozmowy z potencjalnym klientem oraz powodują, że skraca się dystans pomiędzy nim, a firmą — nawet drobny upominek to doskonały wstęp do rozmowy czy chociażby wymiany wizytówek. Nie bez znaczenia jest również budowanie pozytywnej relacji z klientem, który obdarowany upominkiem będzie miał przekonanie o tym, że jest dla firmy ważny. Tego typu działanie oprócz tego, że wywołuje dobre samopoczucie u klienta, to dodatkowo wpływa na wywoływanie u niego pozytywnych skojarzeń z firmą.

Kolejną ważną zaletą gadżetów reklamowych jest to, że klient, który został nimi obdarowany, staje się automatycznie reklamą naszej firmy — badania wyraźnie pokazują, że gadżety reklamowe oddziałują również na proces decyzyjny osób trzecich. Jak to działa? Posiadacz np. długopisu czy kubka z logiem naszej firmy jest w pewnym sensie ambasadorem naszej marki, poszerzając krąg osób świadomych jej istnienia, co ma szczególne znaczenie w przypadku nowopowstałych firm.

Co ciekawe, według przeprowadzanych badań skuteczność tej formy promocji jest na tyle wysoka, że można powiedzieć, iż jest to najtańszy sposób reklamowania marki. Tak jak zostało to już jednak wspomniane na samym początku — klienci coraz większą uwagę przykładają do jakości produktów, w związku z czym, aby klient korzystał z produktu reklamowego, musi być on estetyczny, modny i wykonany z dobrej jakości materiałów. Chodzi przecież o to, żeby logo naszej firmy było obecne w życiu klienta jak najczęściej, co podświadomie wpłynie na to, że np. podczas robienie zakupów zwróci uwagę na logo, które już zna i przez to szybciej podejmie decyzję o wyborze konkretnego produktu.

Jak widać, gadżety reklamowe mają moc — warto więc z nich korzystać, chcąc skutecznie wypromować swoją markę!

Swoją wiedzą podzielili się z nami specjaliści z Memorabbit.pl.