Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Polscy e-konsumenci prześwietleni

Polscy e-konsumenci prześwietleni
2011-05-25

471 zł wydał przeciętny e-konsument na zakupy w internecie w ciągu całego 2010 roku. Okazuje się przy tym, że znacznie bardziej rozrzutni niż kobiety, są mężczyźni, którzy wydali średnio o 224 zł więcej niż kobiety. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach pokazują również, że Polski e-konsument to najczęściej osoba do 32. roku życia, posiadająca wyższe wykształcenie i aktywna zawodowo, a także ceniąca sobie wygodę i łatwy dostęp do informacji.

Aż 62% respondentów deklaruje, że najczęściej jako opcję dostawy produktu zakupionego online wybiera dostawę kurierską, zaś zaledwie 26,4% z nich decyduje się na tradycyjną pocztę i tylko 10% na odbiór własny.

Niemal 61% ankietowanych e-konsumentów płaci przelewem z konta bankowego online, natomiast nieco ponad 20% wybiera płatność przy odbiorze. Co ciekawe, płatności SMS ciągle stanowią mniej niż 1% płatności za zakupy w sieci.

Polacy przed dokonaniem zakupu w Internecie zwykle wyszukują i porównują informacje o cenach – robi to aż 93% ankietowanych. Zwracają też uwagę na dane techniczne produktów, opinie innych Internautów, oferty poszczególnych producentów i czas realizacji zamówienia. Tym, co ich najmniej interesuje są natomiast nowości produktowe i... promocje – informacji na ich temat poszukują jedynie osoby do 24. roku życia. One też najczęściej porównują ceny i opinie Internautów na temat danego produktu.

Okazuje się, że aż 70% e-konsumentów w poszukiwaniu sklepu internetowego oferującego dany produkt, klika tylko w kilka pierwszych linków, które zwraca wyszukiwarka po wpisaniu określonych słów kluczowych. Na dokładne przejrzenie oferty wszystkich sklepów, które posiadają interesujący go produkt pozwala sobie tylko co trzeci ankietowany.


Źródło: pocztowokurierski.pl, M. Jaciow i M. Kucia z Katedry Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach „Polski e-konsument – typologia, zachowania (2008-2011)”