Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Polak zwycięzcą międzynarodowego prestiżowego konkursu graficznego Fotolia TEN

Polak zwycięzcą międzynarodowego prestiżowego konkursu graficznego Fotolia TEN
2012-10-23

W ciągu jednego miesiąca zebraliśmy na naszej stronie na Facebooku 1260 prac pochodzących z 20 krajów, z przewagą uczestników z Francji, USA i Włoch. Ci ostatni wykazali też żywe zainteresowanie obrazami, z ponad 35 000 kliknięciami „Lubię to” na Facebooku i przyczynili się do zasięgu, który objął ponad 250 000 internautów. Jest to bardzo satysfakcjonujący wynik, tym bardziej że potwierdzony wysoką jakością ogólną prac wszystkich uczestników.

Zwycięski projekt autorstwa Sebastiana Powszuka odpowiadał w sposób perfekcyjny założeniom konkursu, jak również ukazał dużą kreatywność twórcy i zaplecze techniczne w zakresie kompozycji, manipulacji cieniem i światłem oraz ogólnie fotomontażu. Jesteśmy tym bardziej zadowoleni z rezultatu konkursu, w którym zwyciężył młody utalentowany grafik, do tej pory nie znany szerokiej publiczności. Dzięki naszej inicjatywie, będzie miał szansę zobaczyć swoją pracę w międzynarodowej kampanii reklamowej – wyjaśnia Oleg Tscheltzoff, Prezes i współzałożyciel banku zdjęć Fotolia.

Tak konkurs komentuje Beata Jaroszewska, dyrektor operacyjny Fotolia na Polskę:

Jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że konkurs wygrał nasz rodak, Sebastian Powszuk. Mimo, iż wybór był bardzo trudny, Jury, czyli 10 twórców obrazów z kolekcji TEN, reprezentanci serwisu Fotolia oraz partnerzy konkursu (Wisibility, Amkashop), przyznając nagrodę wzięło pod uwagę inspirację, technikę oraz refleksje artysty. To właśnie połączenie tych trzech elementów sprawiło, że praca Sebastiana została doceniona i wyróżniona jako najlepsza na tle międzynarodowej konkurencji. Nagroda dla Sebastiana oraz wyróżnienie dla Vana za kreację w temacie „Lifestyle” potwierdza, że Polska i nasi artyści cyfrowi reprezentują wybitny poziom w skali całego świata – powiedziała Beata Jaroszewska.

Wybrałem motyw „Podróż”, ponieważ z jednej strony inspirował mnie ten temat, miałem w głowie też własną wizję podróży, a z drugiej, ponieważ praca François Leroy według mnie była kompleksowo dopracowaną technicznie kompozycją, więc też najbardziej interesującą dla mnie, aby spróbować się z nią zmierzyć. Jego praca była idealnie dopracowana, zatem chciałem przekroczyć swoją własną granicę twórczości. Na co dzień korzystam z banku zdjęć Fotolia w moich własnych prywatnych projektach, jak również w projektach wykonywanych na potrzeby pracy, a obrazy konkursowe idealnie pasowały do mojej kreatywnej wizji podróży. Proces tworzenia pracy był następujący: najpierw był impuls, który wywołał pomysły, potem zebrałem obrazy potrzebne do stworzenia fotomontażu, następnie szkic pracy i ustalenie proporcji – powiedział Sebastian Powszuk, zwycięzca konkursu.

Teraz, dzięki Fotolii, jego praca zostanie opublikowana w międzynarodowych mediach branżowych. Jest to pierwsze tego typu wydarzenie w sektorze, które bank zdjęć Fotolia planuje niebawem wznowić.

Poza wymienioną wcześniej kampanią międzynarodową, Sebastian Powszuk zostaje także nagrodzony wieloma nagrodami od Fotolii i Partnerów o łącznej wartości ponad 20 000 zł: zestawem oprogramowania Adobe® Creative Suite® 6 Master Collection, tabletem Wacom Intuos5 Touch M, rocznym abonamentem w serwisie Fotolia (100 pobrań/miesiąc), 1 000 „TUTO kredytów” do wykorzystania na tuto.com oraz wydrukiem PVC dużego formatu za pośrednictwem strony Amkashop.com.

Wszystkie nagrodzone prace można obejrzeć na oficjalnej stronie konkursu www.tencollectioncontest.com

Wszystkie zgłoszone prace do konkursu TEN by Fotolia można obejrzeć na: https://www.facebook.com/TenCollectionCommunity/photos_stream