Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Polacy a smart shopping. Jak wypadamy na tle innych narodów?

Polacy a smart shopping. Jak wypadamy na tle innych narodów?
2021-10-04


Smart shopping polega na zakup produktów w jak najniższej cenie, w taki sposób, aby był najbardziej opłacalny. Jak w tym przypadku rodzą sobie Polacy? W tym artykule przekonamy się, czy wyszukianie najtańszych ofert jest mocną stroną mieszkańców naszego kraju?

Platforma sprzedażowa BravoKupony jest stroną, która oferuje różnego rodzaju kupony rabatowe online. W ostatnim czasie przeprowadziła badanie wśród krajów OECD (Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju), analizując zachowania konsumentów, a także wydatki mieszkańców poszczególnych krajów. Co ciekawe, Polacy plasują się na ostatnim miejscu w rankingu, jeśli chodzi o rozsądne nawyki zakupowe - dotyczy to także zakupów w Internecie. Warto na samym początku wspomnieć, że na tle wszystkich krajów OECD, Polska w kilku kategoriach zajmuje ostatnie miejsce.

Ranking Smart Shopper Index

W badaniu przeprowadzonym przez platformę BravoKupony analizie zostały poddane zachowania konsumenckie mieszkańców 25 krajów OECD. Dotyczyły one między innymi świadomych zachowań, wielkości wydatków w porównaniu do kosztów utrzymania, oszczędności gospodarstw domowych, wielkość ich zadłużeń, a także wydatki na żywność w stosunku do kosztów życia w poszczególnych krajach. Badanie Smart Shopper Index https://www.bravokupony.pl/smart-shopper-index wykazało, iż obywatele Francji przodują, jeśli chodzi o zachowania konsumenckie. Francuzi kupują bardzo rozsądnie, a każdy ich zakup jest dokładnie przemyślany, dodatkowo chętnie odwiedzają swoje ulubione sklepy, w których korzystają z atrakcyjnych ofert, warto zaznaczyć, że uważnie śledzą aktualne promocje i często korzystają z  kodów rabatowych.

Smart shopping - kody rabatowe i promocje na wybrane produkty

Francuzi zajmują trzecie miejsce w rankingu, jeśli chodzi o skłonność do oszczędzania pieniędzy i robienia zakupów w niższej cenie. W tym wypadku pierwsze miejsca należą do mieszkańców Niemiec i Holandii - wydają stosunkowo mało pieniędzy, stawiają na tańsze zakupy, kalkulując wydatki. Zawsze szukają nowych promocji, korzystają z wyprzedaży i wykorzystują kupony prezentowe. Polska znajduje się na samym końcu rankingu smart shopping, robiąc zakupy najczęściej w pełnej cenie i wyberając produkty zazwyczaj nieprzecenione. Jednocześnie wypada najlepiej, jeśli chodzi o wskaźnik zadłużenia gospodarstw domowych. Często wybierają nieprzecenione produkty, nie korzystają z aplikacji mobilnej danego sklepu, dzięki której można nabyć dobra w promocyjnych cenach i nie sprawdzają aktualnych rabatów w gazetkach czy na stronach internetowych.

Kupony rabatowe sposobem na smart shopping

Jak wypadają kraje OECD, jeśli chodzi o zakupy online? Bardzo podobnie, jak ma to miejsce w przypadku zakupów stacjonarnych. W tym rankingu mieszkańcy Polski zajmują przedostatnie miejsce - jedynie 7 milionów mieszkańców naszego kraju rozpoczyna poszukiwanie produktów od wyszukania promocji i wejścia na stronę sklepu po kod zniżkowy. Z kolei kody rabatowe na kosmetyki czy odzież bardzo chętnie wykorzystują mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Francji, a także Niemiec. Chętnie wykorzystują również możliwość darmowej dostawy, którą często oferują popularne sklepy internetowe. Bardzo wiele marek przyciąga nowych klientów poprzez oferowanie kuponu zniżkowego na pierwsze zakupy, co pozwala na skorzystanie ze sporej zniżki i zaoszczędzenie sporej części pieniędzy.

Mieszkańcy większości badanych krajów o największych zasięgach związanych z zakupami, głównie kierowali się rozsądkiem, a podczas przeglądania ofert z kategorii odzieżowej, beauty i interior designu zazwyczaj korzystają z aktualnych promocji i kodów rabatowych. Warto zaznaczyć, że w naszym kraju, marką, która jest bardzo przyjazna dla swoich klientów, którym oferuje wiele interesujących ofert i zniżek, jest Zalando, które funkcjonuje na polskim rynku już od kilku lat.