Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Piotr Jaworowski zamyka drugi sezon kolekcji TEN by Fotolia

Piotr Jaworowski zamyka drugi sezon kolekcji TEN by Fotolia
2013-11-05

Fotolia prezentuje dziesiątego artystę drugiego sezonu TEN by Fotolia. Do projektu – jako pierwszy Polak – został zaproszony Piotr Jaworowski aka Hejz z warszawskiej agencji Ars Thanea i to on swoją pracą zamyka tegoroczną edycję TEN. Jego projekt pt.: „Game ON” będzie dostępny za darmo przez 24 godziny w formacie .PSD 8 listopada na www.tenbyfotolia.com

Światowej klasy artysta

Photoshop jest dla mnie tym, czym kredki i papier są dla rysownika: zasadniczym narzędziem do przeniesienia moich emocji i kreatywności – mówi Piotr Jaworowski. Artysta jest samoukiem, któremu wyjątkowe opanowanie możliwości Photoshopa, przyniosło kontrakty dla wielu znanych firm, m.in.: Nike, Nokia czy Oakley. Na pytanie jak określiłby siebie odpowiada: – Uparty perfekcjonista. To jedna z tych cech, która napędzała mnie przez lata. Nigdy się nie poddałem i zawsze staram się dać z siebie wszystko oraz podnosić jakość. Gdy coś zaczynam, to musi zostać wykończone bez zarzutu, z dbałością o najdrobniejsze szczegóły. Ponadto jego prace są regularnie prezentowane w takich magazynach jak Computer Arts, Magazyn IDN czy Advanced Creation. – Od dziecka zazdrościłem znajomym, którzy potrafili rysować. Sam również mozolnie próbowałem, ale okazało się, że nie mam takiego daru. W wieku 16 lat poznałem pierwszy program graficzny Paint Shop Pro 6, a następnie Photoshop 7 i w końcu mogłem przenieść moje zainteresowania wsferę cyfrową. Im więcej projektowałem i lepiej mi to wychodziło, tym bardziej wciągał mnie ten świat i tak jużzostało – mówi o sobie artysta. Na co dzień Piotr jest współwłaścicielem warszawskiego studia Ars Thanea, które zostało założone w 2007 roku i obecnie składa się z 40 utalentowanych pracowników z całego świata: Londynu, Nowego Yorku, Sydney, Amsterdamu czy Frankfurtu. – Najlepsze projekty powstają kiedy pracuje cały zespół. To stymulujące i najbardziej produktywne – dodaje Piotr.

Jaworowski tworzy iluzję ruchu

Zgodnie ze swoją chęcią dzielenia się i wymiany, jako temat pracy dla kolekcji TEN artysta wybrał swój ulubiony sport – koszykówkę. Zdecydowałem się na motyw sportowy, ponieważ według mnie był on idealnym rozwiązaniem dla kolekcji TEN. Zawsze byłem wielkim fanem koszykówki, bardzo często gram z przyjaciółmi w NBA 2K13, co daje mi masę frajdy i zabawy. Ponadto, w reklamie funkcjonuje wiele obrazów związanych ze sportem, pomyślałem więc, że to dobry pomysł. Chciałem pracować na uniwersalnym temacie, który przyda się miłośnikom projektowania graficznego – dodaje Piotr. Aby stworzyć iluzję ruchu w swoich pracach, artysta połączył różne techniki, pokazując mistrzowski poziom opanowania Photoshopa: digital painting, 3D, fotomontaż i ponad 20 obrazów z bazy banku zdjęć Fotolia. – Od lat słyszę pytanie jak stworzyć efekt świetlistych linii. Dlatego zdecydowałem się na projekt, gdzie światło jest źródłem energii i nadaje całości wrażenia ruchu – mówi o swojej pracy Piotr.

Jaworowski gra ze światłem, cieniem i niezwykłymi kolorami, które doskonale oddają zwinność, szybkość i siłę na scenie, nadając całości surrealistycznego tonu. Boisko do koszykówki na pracy Piotra wygląda jakby pochodziło ze snu. Skaczący zawodnik w akcji ma w sobie coś z supermena… – W „Game On” opowiadam prostą historię, ale to z tych prostych rzeczy w życiu powstają kreacje najbardziej skomplikowane i o największym ładunku emocjonalnym – konkluduje artysta.

Ponadto, od kilku dni jest głośno o nowej części, bijącej rekordy popularności na całym świecie, gry komputerowej Assassin’s Creed 4: Black Flag. Visuale promujące grę zostały stworzone przez agencję Piotra – Ars Thanea. Te niesamowite grafiki można obejrzeć tutaj: http://www.behance.net/gallery/Assassins-Creed-IV-Black-Flag/11762685

Powstały również dwa filmy, z napisami w 12 językach, prezentujące otoczenie artysty oraz jego techniki pracy. Jeden z nich obrazujący codzienność Piotra Jaworowskiego będzie dostępny przed inauguracją na dedykowanej stronie TEN na Facebook. Drugie wideo na temat techniki pracy artysty będzie dostępne w dzień inauguracji pracy, 8 listopada na kanale YouTube kolekcji TEN oraz na stronie kolekcji TEN.

Plik .PSD z pracą Piotra Jaworowskiego będzie dostępny za darmo na stronie http://tenbyfotolia.com przez 24 godziny od momentu publikacji, 8 listopada 2013 roku o godz. 10.00.

Link do strony internetowej artysty: http://hejz.com/

O projekcie TEN Fotolia

Kolekcja TEN to edukacyjna inicjatywa, która powstała przy współpracy Fotolii z dwoma wspólnotami graficznymi – Wisibility i Amkashop. Przez kolejnych 10 miesięcy użytkownicy internetu mogą pobrać za darmo, przez 24 godziny od momentu publikacji, plik .PSD z pracą jednego z 10 światowej sławy artystów cyfrowych, które powstały na bazie zdjęć z Fotolii. Użytkownicy internetu w każdym kolejnym miesiącu trwania projektu będą mieli dostęp do pliku .PSD, w którym będzie można zobaczyć wszystkie warstwy i wykorzystane techniki. Projekt TEN wspierają międzynarodowi partnerzy Adobe i Wacom, a także lokalni Wilogo, EIZO, Ilford, Eduweb.pl oraz Digart.pl. Twórcami drugiej edycji projektu jest 10 uznanych międzynarodowo artystów, z takich państw jak: Argentyna, Brazylia, Korea, Japonia, Rosja, Polska, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania i Niemcy[1].

Dodatkowe informacje na temat kolekcji TEN można znaleźć na stronie http://tenbyfotolia.com, skąd również można pobrać press kit (folder Menu, zakładka Koncepcja) oraz dedykowanej stronie na Facebooku.

***

Informacje dodatkowe o banku zdjęć Fotolia

Fotolia, wiodący w Europie bank zdjęć typu microstock, z siedzibą w Nowym Yorku, dostarcza swoje usługi dla klientów 23 krajów i regionów, w 15 różnych językach. Posiadając w swoich zasobach wybór ponad 24 milionów obrazów cyfrowych i klipów wideo, Fotolia oferuje jedną z największych na świecie baz obrazów cyfrowych wysokiej jakości. Ponad 4.3 miliona osób wybiera serwis Fotolia jako źródło zdjęć, ilustracji, grafik wektorowych i wideo HD royalty-free w przystępnej cenie. Wraz z pojawieniem się Kolekcji Infinite, Fotolia stała się pierwszym ogólnoświatowym microstockiem oferującym obrazy pochodzące od profesjonalnych agencji,jak i artystów niezależnych. Przywództwo serwisu Fotolia w sektorze obrazów cyfrowych jest rozpoznawalne poprzez szeroką współpracę, m.in. z Associated Press.

Dołącz do serwisu Fotolia na Facebooku i Twitterze.

Kontakt dla mediów w Polsce:

Beata Jaroszewska

Dyrektor Operacyjny Fotolia

beata@fotolia.com

Tel. +48 22 389 70 52

Agencja PR:

Karolina Szaflarska

karolina.szaflarska@globalbrand.pl

Tel. + 48 22 428 27 82

 

[1] [1]Gustavo Brigante (10 stycznia), Soonguy Gwon (8 lutego), Adhemas Batista (8 marca), Marumiyan (10 kwietnia), Mike Harrison (10 maja), Alexander Otto (10 czerwca), Alexey Samsonov (10 lipca), Sergio Del Puerto (10 września), Alberto Seveso (10 października), Piotr Jaworowski (8 listopada)