Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Pancernik Gustaw powraca

Pancernik Gustaw powraca
2011-08-16

„Zawodnik pierwszej klasy zawsze ma zapięte pasy” – pod tym hasłem 15 sierpnia rozpoczyna się tegoroczna edycja ogólnopolskiej kampanii Instytutu Transportu Samochodowego „Klub Pancernika klika w fotelikach”. Celem działań jest upowszechnianie prawidłowego stosowania urządzeń zabezpieczających dzieci.

 

Kampania skierowana jest do dwóch grup docelowych – dzieci w wieku 4–12 lat i ich rodziców.

 

„Klub Pancernika” miał już swoje 3 edycje. W 2005 roku badania wskazywały, że jedynie 52% rodziców prawidłowo przewoziło swoje dzieci w samochodach osobowych.

 

Przeprowadzone do tej pory kampanie przyczyniły się do wzrostu odsetka rodziców przewożących dzieci w odpowiednich urządzeniach zabezpieczających do 81,5%. Jednocześnie wciąż aż 11% rodziców nigdy z takich urządzeń nie korzysta1 – i to głównie do nich kierowana jest kampania.

 

Osią akcji ponownie jest postać pancernika Gustawa – przyjaciela dzieci i sprzymierzeńca dorosłych, który przez zabawę i z pomocą piosenki znanej już z poprzednich edycji promuje wśród dzieci bezpieczne zachowania na drodze oraz przekonanie, że zapięcie w foteliku jest bezwzględnym warunkiem udziału w każdej podróży samochodem.

 

Kampania prowadzona będzie w radiu, telewizji, na billboardach i w prasie w dwóch etapach – od 15 sierpnia i od połowy października. Październikowa odsłona wzbogacona zostanie o konkursy dla najmłodszych i ich rodziców oraz działania edukacyjne prowadzone w szkołach.

 

Organizatora akcji w promowaniu jej przekazu wesprze policja, której patrole – w ramach rutynowych kontroli pojazdów na drogach – będą rozdawać kierowcom i ich małym pasażerom odpowiednio zapiętym w foteliki maskotki Pancernika i specjalnie przygotowane książeczki.

 

W tym roku, aby dotrzeć z przekazem do starszej grupy wiekowej dzieci (10–12 lat), na stronie www.klubpancernika.pl przygotowano zapis serii przygód Gustawa, który ma przekonać młodych pasażerów, że bezpieczna podróż to świetna przygoda.

 

Na stronie dzieci znajdą ponadto gry i zabawy ćwiczące spostrzegawczość i umiejętności manualne, a ich rodzice – informacje i wskazówki dotyczące bezpiecznego przewożenia dzieci w samochodzie oraz m.in. giełdę fotelików. Strona WWW zawiera także sekcję przeznaczoną dla nauczycieli, gdzie zamieszczono scenariusze zajęć i inne materiały dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

 

Organizatorem i inicjatorem kampanii jest Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie. Akcja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko.

 

Kreacją, promocją i zakupem mediów w kampanii zajęła się Fabryka Komunikacji Społecznej.

 

Źródło: Marketing przy kawie