Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Opakowaniowa [r]Ewolucja

Opakowaniowa [r]Ewolucja
2018-10-10
Jak mawiał David Ogilvy – „Reklama, która nie sprzedaje nie jest kreatywna”, czy tak samo jest z opakowaniami? Z pewnością są one jednym z kluczowych elementów promocji produktu. Pojawia się jednak pytanie, czy ciekawie zaprojektowane opakowanie to klucz nie tylko do efektownej, ale przede wszystkim efektywnej sprzedaży?


Konsumenci są z każdej strony bombardowani ciekawymi produktami, nieograniczonymi możliwościami wyboru i rozwiniętą technologią obecną na każdym kroku – w tym także na opakowaniach. W ciągu ostatniej dekady doprowadziło to do diametralnych zmian w zachowaniach kupujących. Aktualnie nawet dobra luksusowe stały się ogólnodostępne, a co za tym idzie, nie odgrywają już w naszym życiu tak istotnej i decydującej roli jak jeszcze przed kilkoma laty. Aby sięgnąć po produkt z półki musi nas zachęcić coś więcej niż jedynie ładne opakowanie. Obserwując rynek opakowań można zauważyć cztery trendy, na których opierają się projekty dzisiejszych opakowań.


Pierwszym z nich jest z pewnością trend eko. Przez ostatnie dziesięć lat producenci opakowań prześcigają się w pomysłach, jak zaprezentować produkt, dzięki opakowaniu stworzonemu z myślą
o środowisku. Wszechobecne papier, tworzywa pochodzące z recyklingu, czy nawet bambus nikogo już nie dziwią. Ostatnio nastąpiła jednak znacząca zmiana. Aby sięgnąć po dany produkt, konsumentom przestało wystarczać już tylko to, by był on zapakowany w ekologiczny materiał. Ważny stał się również proces produkcji samej zawartości opakowania.


Znaczki fit&healthy to kolejny kierunek obrany przez branżę opakowań, szczególnie w sektorze FMCG. Gluten, ksylitol, stewia, czy kapsaicyna przestały być nazwami kojarzącymi się z międzygalaktyczną materią. Zbilansowana dieta, zdrowe produkty i kulinarne eksperymenty z nowymi smakami dla współczesnych konsumentów stały się bardzo ważne. W odpowiedzi na ich potrzeby i zmiany w trybie życia, projektanci opakowań nie zostają obojętni.


Na sklepowych półkach nie da się także nie zauważyć opakowań transparentnych. Sęk w tym, że kupujący chcą widzieć, na co wydają swoje pieniądze. Dużą popularnością cieszą się proste w formie opakowania z przeważającą, bądź całkowitą powierzchnią przezroczystości. Konsumenci stają się coraz bardziej uważni, producenci zatem stoją przed dużym wyzwaniem.


Na rynku opakowań ważną rolę odgrywają również opakowania typu smart. Wskaźniki świeżości żywności, aktywne mierniki temperatury, inteligentne etykiety wyposażone w chipy i nalepki RFID, to tylko niektóre przykłady nowoczesnych rozwiązań. Kupujący oczekują, że opakowanie, które trafi do koszyka będzie dopasowane do ich technologicznego trybu życia.
Rynek opakowań nieustannie się zmienia wraz z zachowaniami swoich odbiorców. Tworzenie spójnej koncepcji nowego brandu, czy odświeżanie istniejącej już marki musi mieć początek w dobrze przemyślanej komunikacji. W dzisiejszych czasach to absolutna konieczność. Biorąc pod uwagę, że aż 37% przeprojektowanych opakowań zmniejsza (!) sprzedaż produktu, warto dokładnie przemyśleć strategię rebrandingu, tak aby pozytywnie wpływała na wizerunek marki. Najlepszym miejscem na znalezienie opakowań dostosowanych do indywidulanych potrzeb zarówno produktu, jak i przede wszystkim kupującego będą Targi Packaging Innovations. 2-3 kwietnia w EXPO XXI Warszawa swoją ofertę zaprezentuje 200 Wystawców z propozycjami dla kilkunastu branż. Z pewnością pojawi się wiele ciekawych rozwiązań powstających w odpowiedzi na zmieniające się trendy i wymagania rynku. 11 edycja Międzynarodowych Targów Opakowań zapowiada się bardzo ciekawie.


Dla tych, którzy nie mogą się doczekać wizyty na Targach Packaging Innovations alternatywnym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy fachowców na stronie patrona medialnego targów  www.reklama.pl gdzie oferta firm z branży opakowań dostępna jest przez cały rok.