Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Określenie zasobów w ramach kampanii reklamowej

Określenie zasobów  w ramach kampanii reklamowej
2011-01-18

Reklama jest płatną i bezosobową formą publicznej prezentacji oferty przez określonego nadawcę. Działa na trzech poziomach: informuje, przekonuje i wzmacnia wyobrażenie o produkcie. Jest publicznym sposobem komunikowania się przedsiębiorstwa      z rynkiem i dotyczy najczęściej produktów masowej konsumpcji.
Dobra reklama  powinna spełniać oczekiwania marketingowe , a jednocześnie zadomowić się w świadomości konsumenta, dzięki czemu w przyszłości będzie można odwoływać się do danej reklamy. Nie powinna być odbierana jako reklama i nie powinna zwracać uwagi na siebie jako reklamę. Nie o pokazanie reklamy bowiem chodzi, ale o sprzedanie produktu dzięki odpowiedniemu przesłaniu, które zostanie zinternalizowane przez konsumenta.

Cechy dobrej reklamy:
odpowiada założeniom strategii reklamowej
przekonuje
daje uzasadnione obietnice
uwzględnia potrzeby konsumenta
dociera do konsumenta, jest przez niego zauważana
wywiera na nim wrażenia
jest uniwersalna, tzn. nadaje się do wykorzystania w różnych mediach

Stosując wybrane formy i środki reklamy należy dążyć do stworzenia spójnego obrazu i wykorzystania efektu synergii. Istotą przekazu musi być łatwość  zapamiętania. Ponieważ kampania reklamowa jest kosztowna, wszelkie działania muszą być starannie zaplanowane i nie mogą być w żadnym razie przypadkowe. Ponad to muszą być  adresowane do odpowiedniej grupy docelowej.
A zatem reklama musi spełniać funkcję informacyjną i edukacyjną oraz dostarczać argumentów.
Planując kampanię reklamową należy pamiętać o:
1.    określeniu przedmiotu i środków reklamy,
2.    określeniu budżetu oraz sposobów finansowania.

Wybierając środki reklamy należy uwzględnić możliwość wykorzystania lub przeciwstawienia się konkurentom, dostępność poszczególnych środków przekazu dla odbiorców, a także rozmiary rynku docelowego, koszt całkowity i jednostkowy w danym medium i co najważniejsze możliwości finansowania. Poza tym wybrana metoda reklamowa musi korespondować z przyjętą wcześniej koncepcją strategiczną. Należy przy tym pamiętać, iż głównym celem reklamy jest utrzymanie udziału w rynku. Powinniśmy doprowadzić do dominacji marki w danej kategorii produktów przez podkreślanie korzyści.
Pamiętajmy jednak, koncepcja reklamy realizowana jest nie tylko przez kampanie reklamowe. Jej efektywność jest ściśle związana z ciągłością oraz badaniami skuteczności reklamy we wcześniejszych jej fazach. Poza tym zbyt małe oraz zbyt duże środki przeznaczone na reklamę obniżają jej efektywność.

 

autor: Ewa Ogiegło
www.proklient.pl