Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Od czego zacząć ekspansję e-sklepu za granicę?

Od czego zacząć ekspansję e-sklepu za granicę?
2021-11-15


Zakupy online nigdy nie były tak modne i popularne jak dzisiaj. Na całym świecie rośnie liczba zamówień online, a biznes e-commerce kwitnie. Największy wzrost zainteresowania odnotowano w krajach słabiej rozwiniętych, w regionie CEE. Szacuje się, że w nadchodzących latach wartość tego wzrostu pozostanie powyżej średniej. Ogromną zaletą ekspansji jest możliwość dotarcia do potencjalnych klientów poza granicami Polski i rozszerzenie działalności na nowe, większe rynki.

Po sukcesie na rynku krajowym czas przenieść swój e-sklep na wyższy poziom i wykorzystać możliwości, jakie oferuje rynek zagraniczny. Zaprezentuj swoją pracę, produkty i usługi poza rynkiem krajowym. O czym należy pomyśleć przed ekspansją e-sklepu i jak dotrzeć do potencjalnych klientów?

Badania i analiza nowego rynku

Po pierwsze, konieczne jest zmapowanie nowego rynku i szczegółowa analiza środowiska online. Każdy rynek jest inny i to, co przynosi efekty na rynku krajowym, może nie mieć zastosowania za granicą. Na podstawie danych uzyskanych z badania rynku będziesz mógł lepiej wybrać miejsce ekspansji. Znajomość nawyków oraz potrzeb konsumentów jest kluczowa. Może się okazać, że klienci rumuńscy bardzo chętnie korzystają z obsługi klienta w języku rumuńskim i w dalszym ciągu preferują płatność przy odbiorze. Wysyłka za pobraniem nie jest najpopularniejszą formą płatności dla e-sklepów, dlatego warto o tym wiedzieć, wziąć to pod uwagę i przygotować się na ewentualne komplikacje, jakie niesie ze sobą takie rozwiązanie. Jeśli posiadasz doświadczenie i dobrze znasz rynek węgierski, czy to ze względów zawodowych, czy rodzinnych, ekspansja na Węgry będzie dla Ciebie łatwiejsza w porównaniu do innych krajów. Jeśli nie masz przeanalizowanego i zbadanego rynku zagranicznego, musisz dowiedzieć się, w których krajach występuje realne zainteresowanie usługami Twojej firmy. Ankietę możesz stworzyć samodzielnie lub zlecić ją ekspertom z Expandeco, którzy mają wieloletnie doświadczenie w kompleksowej ekspansji e-sklepu.

Lokalizacja i tłumaczenia

Ważnym czynnikiem udanej ekspansji jest lokalizacja e-sklepu. Lokalizacja oznacza dostosowanie Twojej firmy, usług, grafiki lub koszyka zakupowego do preferencji klientów konkretnego kraju, do którego planujesz ekspansję. Tłumaczenia powinny brzmieć naturalne i zrozumiale, a sam tekst powinien być przeanalizowany w szerszym kontekście. Tylko w ten sposób można zapewnić niezbędną jakość, która wzmocni wiarygodność Twojego e-sklepu. Niezależnie od kraju klient zawsze woli kupować w swoim ojczystym języku. Niejasne lub błędne tłumaczenia wywołują złe wrażenie w oczach potencjalnego klienta i mogą sprawić, że ten wybierze konkurencję.

Interesuje Cię, ile kosztuje ekspansja i czy lepiej skorzystać z usług agencji, czy iść własną drogą? Przeczytaj serię artykułów o kosztach, które należy wziąć pod uwagę przy rozbudowie sklepu internetowego.