Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

O pozycjonowaniu #5

O pozycjonowaniu #5
2013-09-24

 

<h1>nazwa</h1\>. Między tymi tagami powinny się znaleźć szczególnie istotne słowa kluczowe (mniej istotne można po prostu wytłuścić). Jest to dobre dla użytkowników, którzy najpierw "skanują" treść, a dopiero potem ją czytają, gdy coś przykuje ich uwagę. Podobnie wyszukiwarki, mocniej "zwracają uwagę" na takie frazy. Co ważne, tag <h1> powinien na danej podstronie wystąpić TYLKO RAZ. Pozostałych można używać do woli.

 

 

Opisywanie linków, grafik i zdjęć

Standardy mówią, że każdy link i każda grafika musi mieć opis w parametrze alt lub title i powinna poprawnie i konkretnie opisywać ich zawartość. To doskonałe miejsce na wrzuceniu kilku słów kluczowych. Jest to świetna pożywka dla robotów łażących po naszych stronach. Z drugiej strony wymóg opisu każdej grafiki jest trochę bez sensu. Często grafika jest po prostu częścią layoutu i opisywanie tego np. "górna część kolumny" wprowadza w błąd, zwłaszcza, że taki napis wyświetli się po najechaniu myszą. A przeglądarki dla osób niewidomych będą to odczytywać na głos. Oczywiście takie elementy lepiej wyświetlać przy pomocy CSS lub parametr alt zostawić pusty (alt="").

 

Treści podstron

Tutaj istotne jest, żeby treść była sensowna. Wielu "tak zwanych pozycjonerów" posiada kilka (-naście?) serwisów, które służą tylko jako zaplecze. Zazwyczaj nie posiadają żadnej sensownej treści, głównie są to słowa i frazy kluczowe. Ich celem jest w zasadzie wzajemne pozycjonowanie się przy pomocy tzw. crosslinków i pozycjonowanie stron docelowych. Google jednak głupie nie jest. Jeśli rozpozna taką stronę, bardzo obniża jej pozycję w rankingu a nawet całkiem usuwa z katalogu. Znajomy kiedyś miał taki problem. Przesadził z pozycjonowaniem swojej własnej strony i dostał bana. Jako że rehabilitacja jest długotrwała i nieopłacalna, więc po prostu zmienił nazwę domeny i zaczął od początku.

Z poprzednim punktem wiąże się popularność serwisu. Jeśli serwis ma treści ciekawe, czytelnicy sami chętnie reklamują serwis, dodając go np. do wykopu czy linkując na własnych stronach lub blogach. A im więcej linków prowadzących do naszego serwisu, tym lepszą ma pozycję. Dobrze jest ułatwić użytkownikom sprawę dodając linki do popularnych serwisów społecznościowych.

Tymczasem zapraszam do zapoznania się z Alib CyMeS, który całkiem nieźle zarządza treścią strony, dzięki czemu serwisy na nim zbudowane są bardzo pozytywnie przyjmowane przez Google.

Andrzej Kidaj
andrzej@ad3.eu
http://ad3.eu