Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

O pozycjonowaniu #2

O pozycjonowaniu #2
2013-09-03

Katalogowanie

Podstawową czynnością po uruchomieniu serwisu na serwerze jest jej zgłoszenie do katalogu Googli - niech od samego początku wie, że taka strona się pojawiła. Chociaż strice katalogu Google już nie ma, warto zgłosić stronę do narzędzi webmastera, przy okazji można się kilku spraw o stronie dowiedzieć, np. czy są z nią jakieś problemy.

Później można pomyśleć o innych katalogach stron. Niektóre są płatne, niektóre darmowe - ich jedynym zadaniem jest pozycjonowanie stron. W przypadku darmowych zazwyczaj należy umieścić u siebie jakiś link do nich. Nie warto z tym szaleć, bo inaczej nasz serwis będzie wyglądać jak choinka. Inna sprawa, że pozycja takich katalogów jest dosyć niska i Google też nie zawsze je uwzględnia. Dobrze jest więc znaleźć kilka katalogów i... na tym polu koniec.

No, może nie do końca. Bo są jeszcze katalogi firm, gdzie zamieszcza się raczej informacje o firmie niż o stronie. Jednym z takich katalogów jest właśnie Reklama.pl. Tu jednak należy liczyć się ze sporymi kosztami, gdyż taka reklama kosztuje. Ale, wiele z nich oferuje darmowy wpis - wizytówkę, w której można zamieścić adres strony www.

Wymiana linków i linki sponsorowane

Jak już pisałem wcześniej, najważniejsze jest, żeby do naszej strony prowadziło jak najwięcej linków. Nasuwa to oczywistą oczywistość (że tak sobie zażartuję), żeby tymi linkami się wymieniać. Może niekoniecznie z konkurencją, ale np. z kontrahentami. Jeśli kontrahent jest wysoko pozycjonowany to i nam trochę z tego kapnie. Ale na rewelacje nie ma co liczyć. Nikt nie umieści linku/banera do nas na głównej stronie. A podstrona o nazwie linkownia nie jest już tak wysoko oceniana przez Google.

Na koniec można wydać jeszcze trochę grosza na linki sponsorowane w Googlach - będą one umieszczane w specjalnym module, który trzeba zamieścić na swojej stronie (np. w treści). Płaci się tutaj od kliknięcia w link a nie od wyświetlanie a cena "kliku" zależy od słów kluczowych, jakie wykupiliśmy. Szczegóły tutaj.

Andrzej Kidaj
andrzej@ad3.eu
http://ad3.eu