Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Nowy kierunek, nowe perspektywy

Nowy kierunek, nowe perspektywy
2014-03-04

Dolny Śląsk kształci ekspertów komunikacji, reklamy i brandingu

Wraz z dynamicznym rozwojem nowych technologii, komunikacji, a także rosnącej potrzeby firm do kreowania własnego wizerunku, rośnie zapotrzebowanie na zawody łączące w swojej pracy te trzy aspekty. Jednak pracownicy agencji reklamowych, public relations, interaktywnych, IT czy domów mediów, często nie mają sprofilowanego wykształcenia pod wykonywany zawód. Dlatego Uniwersytet Wrocławski wyszedł naprzeciw potrzebom rynku tworząc nowy kierunek w ramach Wydziału Filologicznego – Komunikację Wizerunkową. W obrębie tego kierunku studenci będą mogli specjalizować się w obszarze public relations, brandingu i reklamy.

 

Nowy kierunek, nowe perspektywy

 

Jak tłumaczą założyciele kierunku, jego powstanie wynika z dopasowania oferty edukacyjnej do potrzeb rynku. Założeniem przyświecającym twórcom kierunku jest wykształcenie u studentów kompetencji, które są unikalne na rynku pracy. Studiowanie komunikacji wizerunkowej bowiem oznaczałoby nie tylko zajęcia praktyczne i warsztatowe, ale i współpracę ze znaczącymi podmiotami rynkowymi, jak na przykład agencje. Twórcom kierunku zależy także na odnoszeniu się do trendów w badaniach obszarów nauczania, dzięki czemu kierunek byłby innowacyjny.

 

Obszary specjalizacji

 

Jeśli chodzi o zakres nauczania, studenci komunikacji wizerunkowej na drugim semestrze pierwszego roku wybiorą specjalizację. Do wyboru jest: public relations, branding i reklama. Adepci pierwszej specjalności będą się kształcić pod kątem tworzenia wizerunku podmiotu poprzez komunikację opierającą się na różnych narzędziach (np. informacja prasowa, konferencja, event). Ci, którzy wybiorą branding uczyć się będą o tworzeniu marek od podstaw – kreacji ich tożsamości, osobowości i wizerunku, a także ich komunikacji. Studenci, którzy zdecydują się na specjalność reklama, dowiedzą się m.in. wszystkiego o rynku reklamy w myśl różnych strategii (na przykład ATL i BTL).

 

Potencjalne miejsca pracy

 

Niemniej jednak, absolwenci wszystkich tych specjalności będą posiadać odpowiednią wiedzę i umiejętności, by pracować w takich podmiotach, jak: agencje (PR, reklamy, brandingowe, interaktywne, badania rynku i konsumentów), studia (graficzne, projektowe) czy firmy IT. Absolwenci komunikacji wizerunkowej będą przygotowani także do roli rzecznika prasowego i doradcy wizerunkowego. Będą gotowi pracować także w mediach tradycyjnych i elektronicznych, działach komunikacji czy marketingu w korporacjach.

 

Rynek pracy we Wrocławiu

 

Choć kierunek został otwarty w 2012 w ramach studiów licencjackich i w 2013 roku w ramach studiów magisterskich, na pojawienie się specjalistów z komunikacji wizerunkowej Dolny Śląsk poczeka przynajmniej do 2015 roku. Teraz już jednak wiadomo, że bez kłopotu znajdą oni pracę w Polsce; według prognoz serwisu Interaktywnie.com (Raport Agencje Interaktywne) pod koniec 2014 roku liczba agencji w Polsce ma wynieść ponad 400, a liczba zatrudnionych pracowników – ponad 5,5 tysiąca. Prognoza ta może dotyczyć nawet w jednej czwartej Wrocławia – to w stolicy dolnego Śląska coraz chętniej się inwestuje, a swoje oddziały mają takie globalne firmy jak IBM, Google, NSN czy HP. Poza korporacjami, swoją siedzibę ma w tym mieście wiele agencji, domów mediowych czy mediów tradycyjnych, a liczba ta stale rośnie. Dzięki temu eksperci public relations, reklamy i brandingu bez kłopotu znajdą pracę po studiach.

Interesuje Cię praca w województwie dolnośląskim? Jeśli tak, wejdź na stronę: http://www.grafton.pl/oferty-pracy/dolnoslaskie/