Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Nastrój świec i zapachów to elementy aroma marketingu

Nastrój świec i zapachów to elementy aroma marketingu
2011-01-18

Światło świecy od zawsze związane było z rozmaitymi obrzędami i budowaniem nastroju. Ciepło, intymność wnętrz i ich niepowtarzalny czar tworzymy drobiazgami. Magia ukryta w świecach opiera się w dużej mierze na palecie kolorów a także wonnych olejków, którymi są namaszczone. Świeca jest symbolem ludzkiego życia, ale to przede wszystkim źródło światła.

 

Historia świec sięga aż 2 tysięcy lat p.n.e. Były one znane już starożytnym Etruskom. Wzmianki o nich możemy znaleźć w Starym Testamencie. W religii chrześcijańskiej światło świecy symbolizuje Jezusa Chrystusa. Rzymianie wykonywali świece z lnu oblanego smołą, tłuszczem zwierzęcym lub woskiem. Również Chińczycy ok. II wieku p.n.e. opanowali sposób produkcji dobrze palących się świec. Coraz częściej docenia się także zdrowotne właściwości świec. Wykorzystywane są one w aromaterapii i apiterapii. Mikroklimat powstający w trakcie spalania wosku wywołuje w nas optymizm, dając siłę do przezwyciężenia trudności dnia codziennego, przypływ energii i zdrowia.

 

Nieoceniony przy blasku świec pozostaje aromat. Doznania zapachowe docierają do nas mimochodem, oddziaływają na nas nawet wtedy, kiedy nie zdajemy sobie z tego sprawy. Zmysł węchu odpowiada za powstawanie emocji w sposób bezpośredni i podświadomie. Doznania zapachowe są nierozłącznie kojarzone i łączone z prawie wszystkimi wydarzeniami i doświadczeniami życia codziennego człowieka. Fenomenem zapachu jest to, iż nie możemy się przed nim obronić, a jeśli jest to zapach przyjemny i odpowiednio dobrany do miejsca, możemy nim tworzyć magiczne klimaty.

 

A zatem zastanówmy się jak ważną rolę mogą pełnić świece i zapachy w marketingu. We wcześniejszym artykule pisałam o istocie emocji w komunikacji z otoczeniem. Poprzez zapachy i świece możemy je stymulować w ogromnej mierze. Któż z nas nie skusi się na kawę, czując zapach świeżo palonych i mielonych ziaren, jak miło jest wstąpić do perfumerii i poczuć świeżość i lekkość unoszących się olejków. Tak więc trudne do zwerbalizowania komunikaty możemy przekazywać poprzez zapachy. Umiejętnie dobrany aromat do sytuacji czy produktu może nie tylko podkreślać jego unikalne cechy, ale budować pozytywne skojarzenia i zapadać w pamięć na długo. W agencji reklamowej Artigraf.pl od dawna posiadamy osobny dział „Świece i zapachy”, w którym oferujemy naszym klientom upominki reklamowe budujące doskonały nastrój i emocje.