Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Najchętniej kupowane zdjęcia 2012 roku

Najchętniej kupowane zdjęcia 2012 roku
2012-12-17

Zdjęcia biznesowe, fotografie jedzenia oraz picia, krajobrazy, ludzie, a także tła i tekstury to najchętniej kupowane przez Polaków kategorie plików stockowych w 2012 roku. Takie wnioski płyną z danych Fotolii – wiodącego w Europie banku zdjęć, obrazów, grafik wektorowych oraz plików filmowych.

Fotolia, posiadająca w swojej bibliotece miliony plików, to jeden z najchętniej odwiedzanych microstocków w Polsce. Szeroki wybór plików, innowacyjne narzędzia wyszukiwania oraz przystępne ceny sprawiają, że serwis Fotolia od lat cieszy się dużym zainteresowaniem wśród wszystkich, którzy na co dzień korzystają z obrazów. – Jak wynika z naszych danych podsumowujących rok, biznes, żywność, krajobrazy, ludzie oraz bitmapy to najczęściej wybierane przez Polaków w 2012 roku kategorie plików. Co ciekawe, dużą popularnością cieszyły się również zdjęcia z kategorii: emocje i uczucia, odpoczynek, technologia oraz flora i fauna – powiedziała Beata Jaroszewska, dyrektor operacyjny Fotolia na Polskę.

 

Nr 1: Biznes

 

Duży wybór szeroko pojętych obrazów biznesowych sprawia, że ta tematyka cieszy się największą popularnością wśród klientów z tego segmentu rynku. Z biblioteki serwisu korzystają zarówno duże korporacje, pracujące globalnie, jak i małe firmy, które promują swoje usługi wśród lokalnych partnerów. Duże zainteresowanie wzbudzają również zdjęcia wykorzystywane w komunikacji wewnętrznej firm i organizacji.

 

Nr 2: Jedzenie i picie

 

Ostatnie lata to istny boom jeśli chodzi o modę na gotowanie, prowadzenie blogów kulinarnych czy stron internetowych poświęconych konkretnym kuchniom świata. Polacy coraz chętniej robią zdjęcia swoich kulinarnych dokonań, chwaląc się nimi później w mediach społecznościowych. Analogicznie moda ta przekłada się na zainteresowanie apetycznymi zdjęciami jedzenia oraz picia ze stocku. Te następnie są wykorzystywane właśnie na tematycznych blogach czy prywatnych stronach internetowych użytkowników.

 

Nr 3: Krajobrazy

 

Duża popularność tej kategorii, to przede wszystkim zasługa powracającej mody na fototapety w domach. Do łask wróciły panoramiczne widoki w salonach
i natura na szklanych fototapetach w jadalni, kuchni czy nawet w łazience. Zielone łąki i lasy, rodem z polskiej wsi, zdjęcia morza czy charakterystyczne fragmenty dużych miast to najchętniej wybierane przez Polaków motywy tematyczne.

 

Nr 4: Ludzie

 

To jedna z najpopularniejszych kategorii ze względu na uniwersalność obrazów, które są w niej zgromadzone. To zdjęcia, które przedstawiają osoby o różnej płci, pochodzeniu oraz stylu zaaranżowane w najbardziej charakterystycznych pozach czy sytuacjach. Tego typu obrazy są wykorzystywane zarówno w komunikacji firm, mediach społecznościowych czy ilustracjach w prasie oraz serwisach internetowych.

 

Nr 5: Tła i tekstury

 

Jedną z największych grup odbiorców i klientów banku zdjęć Fotolia stanowią graficy, artyści cyfrowi oraz projektanci, czyli wszyscy ci, którzy na co dzień pracują na obrazach cyfrowych. Szeroki wybór teł, ram, tekstur czy grafik wektorowych sprawia, że baza Fotolii jest najchętniej odwiedzanym microstockiem w całej Europie.

 

 

***

Informacje dodatkowe o banku zdjęć Fotolia

Fotolia, wiodący w Europie bank zdjęć typu microstock, z siedzibą w Nowym Yorku, dostarcza swoje usługi dla klientów 20 krajów i regionów, w 12 różnych językach. Posiadając w swoich zasobach wybór ponad 20 milionów obrazów cyfrowych i klipów wideo, Fotolia oferuje jedną z największych na świecie baz obrazów cyfrowych wysokiej jakości. Ponad 3,5 miliona osób wybiera serwis Fotolia jako źródło zdjęć, ilustracji, grafik wektorowych i wideo HD royalty-free w przystępnej cenie. Wraz z pojawieniem się Kolekcji Infinite, Fotolia stała się pierwszym ogólnoświatowym microstockiem oferującym obrazy pochodzące od profesjonalnych agencji, jak i artystów niezależnych. Przywództwo serwisu Fotolia w sektorze obrazów cyfrowych jest rozpoznawalne poprzez szeroką współpracę, m.in. z Associated Press.

Dołącz do serwisu Fotolia na Facebooku i Twiterze.

Kontakt dla mediów w Polsce:

Beata Jaroszewska

Dyrektor Operacyjny Fotolia

beata@fotolia.com

Tel. +48 22 389 70 52

Agencja PR:

Karolina Szaflarska

karolina.szaflarska@globalbrand.pl

Tel. + 48 22 253 30 00