Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Łowca smaku - ruszaj w drogę z Tesco

Łowca smaku - ruszaj w drogę z Tesco
2013-07-10

Twarzą marki Tesco - sieci hipermarketów, które przywędrowały do Polski pod koniec lat 90. - jest Robert Makłowicz. W ramach tego projektu powstał serwis z przepisami na każdą okazję wykorzystujący produkty marki Tesco, kampanie miejskie, telewizyjne spoty reklamowe, gazetki internetowe, w których oprócz Roberta Makłowicza pojawiają się animowane postaci Henia i Krysi, którzy zyskują coraz to większą rzeszę fanów.

 

W ramach projektu „Robert Makłowicz. Łowca smaku” marka Tesco rozpoczęła nową, ciekawą akcję promocyjną. Podczas podróży po Polsce, klienci Tesco opowiadali o swoich ulubionych smakach. Nagrania tych spotkań miały miejsce w specjalnie przygotowanym samochodzie z przyczepą. Tradycyjna, sławetna przyczepa kempingowa zrzuciła swoją przebrzmiałą już szatę i przeistoczyła się w studio nagrań.

 

Nowy kierunek pozycjonowania marki

 

Cała kampania sprytnie nawiązuje do wizerunku Makłowicza, który łączy gotowanie z podróżami. Jest smak i odkrywanie, są podróże oraz marzenia. Pozycjonowanie marki mocno podąża w kierunku emocji, budując jednocześnie pozytywne skojarzenia, które odchodzą od sztampowego myślenia o Tesco jako markecie z niskimi cenami. Produkty z twarzą Makłowicza, sygnowane jego podpisem świadczą o wysokiej jakości towarów, po które każdego dnia sięga każdy z nas.

 

Niekonwencjonalne wykorzystanie przyczep campingowych

 

Kompleksowy branding przyczep campingowych wewnątrz i z zewnątrz został zrealizowany przez Centrum Produkcji Reklamowej. Produkcja wykonywana była na zlecenie spółki Czart. Na bazie używanych przyczep powstać miały nowe, świeże, przyciągające uwagę wozy, będące jednocześnie... studiem nagrań.

Zaproponowane rozwiązania materiałowe i technologiczne stanowią swoistą innowację na rynku. Zwykła aplikacja graficzna na istniejącej przyczepie w tym przypadku nie zdałaby egzaminu. Nowe samochody miały wyglądać profesjonalnie i w niczym nie przypominać tych klasycznych reliktów z przeszłości. Cała powierzchnia przyczep została więc dodatkowo obudowana płytą kompozytową z grafiką.

Przyczepa musiała spełniać liczne funkcje. Wewnątrz przypominała studio nagrań, imitujące kuchnię Krysi. W drugiej części przyczepy zaaranżowane zostało małe studio, swoje miejsce znalazł sprzęt i ekipa.

Do czego została wykorzystana przyczepa?

Organizatorzy wytyczyli dwóm przyczepom campingowym długą trasę przebiegającą przez całą Polskę. Jej celem było wsparcie konkursu „Ruszaj  w drogę ze smakiem” organizowanego przez Tesco. Akcja trwał niemal cały czerwiec. Klienci Tesco musieli przed kamerą opowiedzieć,  „opisać w ciekawy sposób najbardziej wyjątkowy smak jaki znają”. Nagrodą był wyjazd wraz z rodziną, na trwającą tydzień, zagraniczną wyprawę w „poszukiwaniu smaków”.

Efekt

Zwykły pomysł w połączeniu z niezwykłym wykonaniem może przynieść marce wiele korzyści. Kreatywnie przeprowadzony konkurs z wykorzystaniem niestandardowych materiałów reklamowych stać się może pierwszym krokiem w pozycjonowaniu swoich produktów czy usług wśród potencjalnych klientów. Planując kampanię promocyjną warto więc porzucić obawy i kierować się kreatywnością.

 

Zastanawiasz się jak stworzyć kreatywną kampanię promocyjną? Sprawdź na http://www.cpr.wroc.pl/pl/portfolio.html