Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Lokalne pozycjonowanie stron – zlecić agencji SEO czy robić samemu?

Lokalne pozycjonowanie stron – zlecić agencji SEO czy robić samemu?
2020-08-21

Co to jest lokalne pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie lokalne (local SEO) to całość działań mających wpłynąć na widoczność Twojej strony internetowej w regionalnych wynikach wyszukiwania. Działania te dzielimy na: on site oraz offsite. Pozycjonowanie lokalne ma sprawić, że użytkownik po wpisaniu danej frazy opatrzonej nazwą miejscowości, ujrzy odnośnik do Twojej witryny.

Co więcej, pozycjonowanie lokalne działa również automatycznie, nawet gdy nie dodamy nazwy miejscowości. Wtedy wyszukiwarka korzysta z Twojej lokalizacji samoczynnie i automatycznie podpowiada, gdzie w okolicy użytkownik znajdzie poszukiwane produkty lub usługi.

Jak pozycjonowanie lokalne wpływa na biznes?

Według statystyk Google prawie 50% zapytań w wyszukiwarce ma charakter lokalny, czyli użytkownik docelowo szuka punktu stacjonarnego w swojej okolicy. Jak to przekłada się na Twój biznes?

Dotarcie do lokalnej społeczności

Pozycjonowanie lokalne ma sprawić, że Twoja firma stanie się lepiej widoczna na lokalnym rynku. Załóżmy, że prowadzisz sklep z aparatami w Poznaniu. Użytkownik, który wpisze w oknie wyszukiwarki „sklep z aparatami Poznań” dostanie w odpowiedzi wyniki dopasowane do wskazanej lokalizacji. Dziania local SEO mają na celu sprawienie, że Twoja witryna będzie pokazywała się w ścisłej czołówce, a docelowo na pierwszym miejscu w rankingu wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne jest tańsze od innych form reklamy

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych, to zdecydowanie inwestycja, którą poważnie powinien potraktować każdy, kto posiada punkty stacjonarne. Nie tylko ze względu na zwiększenie widoczności, ale również niskie koszty takiej formy marketingu. Pozycjonowanie jest tańsze, a dodatkowo działa jeszcze długo po zakończeniu działań związanych z local SEO — w przeciwieństwie do reklam opłacanych za wyświetlenia.

Google preferuje wyświetlanie wyników stron z lokalnego rynku dla regionalnych zapytań

Dlaczego pozycjonować lokalnie? Po pierwsze, wtedy mamy większą szansę na to, że trafimy do osób znajdujących się niedaleko punktu stacjonarnego, faktycznie zainteresowanych ofertą Twojej firmy. Po drugie, Google preferuje wyświetlanie wyników lokalnych i wyświetla je wyżej niż najlepiej pozycjonowane w Polsce pozycje ogólne.

Połączenie strony z wizytówką Google Maps

Dobra strategia pozycjonowania lokalnego bezpośrednio przekłada się na wzrost widoczności wizytówki Google Maps. Połączenie dobrze wypozycjonowanej strony z wizytówką potrafi zwiększyć obroty o kilkaset procent!

Pozycjonowanie lokalne buduje rozpoznawalność marki

Algorytmy Google od dłuższego czasu doceniają strony, które budują wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Poza tym, że nagradza ekspertów wyższymi pozycjami, to również potencjalni klienci zupełnie inaczej odbierają taką ofertę. Wyższa pozycja to podświadomie większa renoma danej firmy.

Na co trzeba uważać, pozycjonując stronę lokalnie?

Uważać na miejsca, gdzie dodaje się wpisy na temat swojej firmy (spamerskie katalogi, strony)

Działania offsite, czyli poza samą pozycjonowaną stroną, wymagają doświadczenia oraz ostrożności. Źle dobrane strony i katalogi linkujące do Twojej witryny nie wpłyną na wzrost pozycji, ale mogą ją obniżyć, a nawet doprowadzić do usunięcia z wyników wyszukiwania.

Regularność działań w pozycjonowaniu jest podstawą

Regularności wymaga monitorowanie działań związanych z SEO, wprowadzanie ciągłych zmian, ale również publikacja treści. Częste publikacje wartościowych tekstów wpływa na Twoją wiarygodność i to, że firma postrzegana jest, jako prawdziwy ekspert w danej dziedzinie.

Ceny wpisów/artykułów są wyższe, gdy kupuje się je„detalicznie”

Powiedzmy to sobie wprost: oszczędność polegająca na pozycjonowaniu na własną rękę jest tylko pozorna. Nie tylko narzędzia dla specjalistów są drogie, ale również same publikacje. Agencje SEO przez to, że kupują je w pakietach, mogą liczyć na dużo lepsze ceny.

Tworzenie skutecznych treści jest czasochłonne

Dobrej jakości treści publikowane na Twojej stronie, to absolutna podstawą w pozycjonowaniu, Muszą być przygotowane w odpowiedni sposób, tak aby spełniały oczekiwania użytkowników, ale również były dopasowane do wymagań algorytmów. To wymaga czasu i doświadczenia.

Zlecić pozycjonowanie lokalne agencji SEO czy pozycjonować samemu?

Pozycjonowanie to złożony proces, który nieustannie wymaga Twojej uwagi. Współpraca z agencją SEO ma zdecydowanie więcej plusów, ale czy również doszukamy się w tym rozwiązaniu wad?

Pozycjonowanie na własną rękę i współpraca z agencją SEO — wady i zalety

Pozycjonowanie lokalne na własną rękę — plusy:

  • Ty najlepiej znasz cele biznesowe swojej firmy.
  • Wiesz jak wygląda aktualna sytuacja w firmie i znasz swoje produkty.
  • Pozycjonując samemu, sporo się nauczysz.

Pozycjonowanie lokalne na własną rękę — minusy:

  • Nauka pozycjonowania na własną rękę, wymaga ogromu czasu.
  • Podczas nauki popełnisz wiele błędów. Te z kolei mogą skutkować negatywnym wpływem na sprzedaż.
  • Pozycjonowanie na własną rękę mimo pozornej oszczędności, tak naprawdę jest droższe niż we współpracy z agencją.

Współpraca z agencją SEO — plusy:

  • Specjaliści z agencji na bieżąco śledzą zmiany w algorytmach Google.
  • Masz do dyspozycji specjalistów z wieloletnim doświadczeniem.
  • Agencja SEO korzysta z zaawansowanych narzędzi dla pozycjonerów.
  • Otrzymujesz szczegółowe raporty i analizy.
  • Gdy będziesz niezadowolony z wyników, łatwo zmienisz agencję.

Współpraca z agencją SEO — minusy:

  • Nie nauczysz się samemu, ale dzięki temu masz czas na to, aby zająć się swoim biznesem.
  • Nie jesteś jedynym klientem. Czy to minus? Cóż, obsługa klientów z różnych branż i analizowanie przeróżnych scenariuszy, może wpływać tylko na korzyść, budując doświadczenie pracujących dla Ciebie specjalistów.

Jak wybrać odpowiednią agencję SEO?

“Zdecydowanie powinna cechować się doświadczeniem, ale również indywidualnym podejściem do każdego przypadku. Dobra agencja SEO musi najpierw zrozumieć jak działa biznes jej klienta. Bez tego nie ma mowy o stworzeniu właściwej strategii pozycjonowania. Właśnie dlatego w agencji SEO Before After współpracę z klientami rozpoczynamy od przeprowadzenia dokładnego wywiadu i stworzenia briefu, który później będzie miał kluczową rolę w stworzeniu strategii SEO. Bez odpowiedniego zrozumienia biznesu i celów marketingowych, taka współpraca byłaby dużo mniej efektywna.

Podczas prowadzonych działań, klient powinien być na bieżąco informowany nie tylko o wynikach, ale również o nowych możliwościach, które umożliwiają zwiększenie widoczności w wynikach lokalnego wyszukiwania.” - mowi Kamil Winiszewski, założyciel agencji SEO Before After.

Agencja SEO Poznań Before After