Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

LinkedIn Ads - trafiaj do właściwych klientów B2B

LinkedIn Ads - trafiaj do właściwych klientów B2B
2021-07-30


System reklamowy na LinkedIn, czyli kampanie LinkedIn Ads, pozwala bardzo precyzyjnie targetować osoby decyzyjne ze środowiska biznesowego. Dzięki temu możesz kierować do nich swoje oferty. Czy wiesz, w jaki sposób wykorzystać możliwości LinkedIn Ads? Dlaczego jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż szeroko reklamowany Google Ads i Facebook Ads? I co realnie może Ci dać promocja na tej platformie?

Jak działa reklama na LinkedIn?

LinkedIn Ads działa podobnie jak inne modele reklamowe na największych platformach. Reklamodawcy tworzą kreację, następnie targetują ją na określoną grupę docelową, a LinkedIn wyświetla reklamę określonym osobom. Płatność może zostać naliczona za:

  • kliknięcie, czyli tzw. CPC;
  • tysiąc wyświetleń reklamy, czyli tzw. CPM;
  • jedno wyświetlenie, czyli tzw. CPV;
  • poprawnie dostarczoną wiadomość, czyli tzw. CPS (w tym przypadku kreacja reklamowa trafia prosto do skrzynki odbiorcy i znajduje się pomiędzy normalnymi wiadomościami).

Koszt kampanii zależy od liczby konkurentów, którzy chcą kierować swoje reklamy do danych osób. Na to nie masz wpływu. Jednak LinkedIn bierze także pod uwagę atrakcyjność stworzonej kreacji. Jeśli generuje ona duże zaangażowanie (np. kliknięcia, komentarze, udostępniania), wówczas koszt jej emisji jest niższy. Warto więc przyłożyć się do etapu tworzenia reklamy, ponieważ będzie ona miała kolosalny wpływ na efektywność.


Formaty reklamowe na LinkedIn

W ramach LinkedIn Ads można stworzyć kilka formatów reklamowych. Są to:

  • reklama tekstowa — jej celem jest przekierowanie odbiorcy na zewnętrzną stronę; wyświetla się jedynie na komputerze;
  • reklama tekstowa z grafiką — przyda się szczególnie wtedy, jeśli chcesz zwiększyć świadomość odbiorców na temat Twojej marki;
  • wideo sponsorowane — pozwala zwiększyć zaangażowanie Twojej grupy docelowej przede wszystkim na platformie LinkedIn;
  • karuzela — format idealny do reklamowania kilku produktów lub usług; są to przesuwane horyzontalnie grafiki;
  • formularz kontaktowy — świetne narzędzie do generowanie leadów, czyli kontaktów, za pomocą których możesz sprzedać swój produkt lub usługę;
  • formaty dynamiczne — dopasowują się do użytkownika; pozwalają na zwiększenie liczby odbiorców oraz przekierowanie ich na stronę internetową;
  • reklama InMail — są to reklamy dostarczane na skrzynkę odbiorczą użytkownika.

Format reklamowy w LinkedIn Ads powinien zostać dopasowany do celu, jaki zamierzasz osiągnąć. Warto także testować różne rozwiązania, ponieważ nie ma jednej, najbardziej efektywnej drogi do opłacalnej reklamy na LinkedIn.

Co daje reklama na LinkedIn?

LinkedIn to platforma, na której zarejestrowanych jest wielu dyrektorów, managerów, osób decyzyjnych oraz zajmujących najwyższe stanowiska w firmach. Ich identyfikacja jest banalnie prosta. Wszystkie niezbędne informacje znajdują się w profilu. Z tego powodu możesz się z nimi kontaktować w sposób, który nie był możliwy nigdy wcześniej. Jest to szczególnie korzystne dla wszystkich biznesów działających w modelu B2B.

Reklama za pomocą LinkedIn Ads jest najszybszą metodą pozwalającą na precyzyjne dotarcie do osób decyzyjnych w branży, której dotyczy Twój produkt lub usługa. Dzięki temu nie będziesz marnować czasu i pieniędzy na kontakt z osobami, które i tak nigdy od Ciebie nie kupią. LinkedIn Ads to także możliwość remarketingu. Jeśli widzisz, że dana osoba była na Twojej stronie internetowej, ale z jakiegoś powodu nie zdecydowała się na zakup, możesz ponownie wyświetlić jej swoją reklamę. To całkiem prawdopodobne, że tym razem zdecyduje się na skorzystanie z oferty.