Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Kreowanie wizerunku firmy – branding od podstaw

Kreowanie wizerunku firmy – branding od podstaw
2013-06-10

Osoby zajmujące się marketingiem doskonale zdają sobie sprawę z tego, że to wojna na percepcję konsumentów. To walka na wizerunek marki, którą wygrają tylko Ci kojarzący się pozytywnie, mający przychylne opinie wśród klientów, pracowników i partnerów biznesowych. Ta walka to branding.

Branding, czyli budowanie świadomości marki wyróżnia się prostym i spójnym przekazem, którego celem jest zbudowanie pozytywnego wizerunku i utrzymanie go wśród nowych, jak i tych pozyskanych klientów. Wizerunek ten jest pewną koncepcją, jaką firma chce podzielić się z konsumentami. Koncepcją, która wyryje się w ich świadomości na tyle głęboko, że wyrobi dobrą reputację firmie.

 

Zasady

Budowanie świadomości i wizerunku marki nie jest łatwym przedsięwzięciem. Działania takie muszą wyróżniać się oryginalnością. Ważne, aby były zgodne ze specyfiką firmy. Kluczowym elementem powinna być ich prostota, przejawiająca się w łatwością zrozumienia przekazu, zapamiętania i wykorzystania. Wszystko to ma w jasny sposób budzić pozytywne skojarzenia w odbiorcach. Przy określaniu metod spójnego przekazu trzeba wziąć pod uwagę specyfikę i rodzaj firmy, tak aby były one zgodne z rzeczywistymi skojarzeniami konsumentów.

 

System identyfikacji wizualnej

Podstawowym narzędziem służącym do kreowania wizerunku firmy na rynku jest system identyfikacji wizualnej. System ten skupia w sobie zasady kształtowania korzystnego wizerunku społecznego danej marki, co niezwykle ważne jest przy pierwszym kontakcie klienta z firmą, gdyż zostawia w jego pamięci trwałe wspomnienie. Im lepiej dopracowany SIW, tym klient będzie miał lepsze wrażenie o firmie.

W ramach systemu identyfikacji wizualnej znajduje się wzorzec logotypu firmy, kolorystyka jego i wszystkich firmowych dokumentów, krój pism oraz zasady stosowania tych elementów i ich umieszczenie na wszelkiego rodzaju nośnikach. Spójność ich stosowania jest pierwszym krokiem do osiągnięcia sukcesu barandingowego.

 

Wybór nośników

Na rynku można spotkać się z ofertami wielu agencji świadczących usługi brandingowe w obszarze offline. W celu urzeczywistnienia i skutecznego wdrożenia założeń koncepcji wizerunkowych marki należy uwzględnić tylko te, które oferują kompleksowy zasób nośników i metod przekazu.

Podstawą działań jest stworzenie spójnego systemu graficznego firmy, budzącego przyjemne odczucia w klientach. Ma to trwałe przełożenie na oddziaływanie reklamy.

Kolejnym etapem jest odpowiednie dobranie nośników koncepcji zgodnych ze specyfiką firmy. Najprostsze z nich to wizytówki i wzory firmowych pism. Jednakże, aby wzmocnić kampanię warto zainwestować w działania obejmujące instalację stoisk targowych, systemów ekspozycyjnych, masztów i flag, czy też w grafiki na pojazdach. Dużą rolę w dotarciu do nowych klientów odgrywają billboardy, różnego rodzaju reklamy wiszące oraz stojące. Wiele firm trafnie wybiera także do budowania wizerunku marki systemy oświetlenia, ekrany LED oraz systemy kiosków multimedialnych.

Dużą rolę w całym przedsięwzięciu odgrywa również ujednolicenie wystroju wnętrz w biurach i punktach obsługi klienta, gdzie zręcznie przemycona koncepcja, przeplatana kolorami charakteryzującymi firmę oraz przytulna atmosfera znacząco wpływa na pozytywne wrażenie klienta, wzbudzenie w nim uczucia komfortu i zaufania do firmy.

Branding jest jednym z najważniejszych działań marketingowych. Skutecznie przeprowadzona budowa świadomości i wizerunku marki wśród konsumentów może mieć zbawienny wpływ na kondycję firmy i jej udziały w rynku usług czy produktów jakie oferuje. Z tego powodu tak ważne jest wybranie do tego zadania odpowiedniej jakości fachowców, którzy kompleksowo zajmą się działaniami brandingowymi.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat Systemu Identyfikacji Wizualnej?

Sprawdź na http://www.cpr.wroc.pl/pl/portfolio.html