Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Kreatywne i skuteczne sposoby promocji marki przy użyciu opakowań reklamowych

Kreatywne i skuteczne sposoby promocji marki przy użyciu opakowań reklamowych
2023-06-06


Choć na dzisiejszym rynku istnieje wiele metod promocji produktów, opakowanie wciąż odgrywa kluczową rolę w podejmowaniu decyzji o zakupie. Firmy współpracujące z agencjami reklamowymi od lat konkurują w kreatywności, projektując opakowania, które nie tylko przyciągają wzrok, ale także wyróżniają się wysoką jakością. Istotne jest, zwłaszcza że zgodnie z danymi dotyczącymi preferencji konsumentów, coraz większą uwagę przykłada się do ekologiczności opakowań i idei zero waste. Jednak jakie inne czynniki przyciągają uwagę klientów?

Jak znaczącą rolę pełni opakowanie w ramach kampanii marketingowych?

Nie bez powodu w marketingu produktowym istnieje powiedzenie, że pierwsze wrażenie, odgrywa kluczową rolę nie tylko w relacjach międzyludzkich, ale również przy wyborze konkretnego produktu spośród innych, znajdujących się na tej samej półce sklepowej.

Już na podstawie tego pierwszego, pozytywnego wrażenia klienci często dokonują ostatecznego zakupu. Odzwierciedlają to też dane liczbowe. Mówi się, że ok. 70% decyzji o kupnie danego artykułu zapada pod wpływem impulsu, a aż 80% takich wyborów dokonywanych jest dopiero w miejscu sprzedaży. Opakowanie można zatem śmiało określić wizytówką produktu, w którą powinieneś zainwestować.

Pudełka reklamowe tworzą przede wszystkim wizerunek firmy, a ich zadaniem jest wzbudzenie chęci posiadania danego wyrobu. Potencjalni klienci, nawet jeśli nie stykają się na żywo z promowaną rzeczą, a np. za pośrednictwem reklamy, już na podstawie opakowania są w stanie ocenić, czy jest to produkt wpisujący się w ich oczekiwania, czy też nie.

Jak stworzyć nietuzinkowe opakowanie produktu?

Poza tym, że opakowanie ma za zadanie chronić produkt, jest ono również integralnym elementem marketingu. Pudełka reklamowe powinny zatem odwoływać się do innych form promocyjnych, wykorzystywanych już przez firmę, a przede wszystkim – nawiązywać do elementów identyfikowanych z marką, jakim jest określony kolor czy logo. To niezwykle ważne, aby osiągnąć spójność wizualną marki na każdym szczeblu promocji marketingowej produktu.

Na oryginalność opakowania artykułu składa się również nietypowa grafika oraz zapadający w pamięć, chwytliwy slogan. To one, wyeksponowane w odpowiedni sposób, wyróżniają daną rzecz spośród innych produktów konkurencyjnych, znajdujących się na tej samej półce. Należy przy tym też wziąć pod uwagę główne grono odbiorców, do jakich kierujesz swój produkt – inną bowiem kolorystykę i rodzaj logo wybierzesz, dedykując go kobietom, inną mężczyznom, a jeszcze odmienną dzieciom.

Jakie oczekiwania mają klienci wobec opakowań produktów?

Badania sondażowe dotyczące strategii opakowań coraz częściej pokazują, że potencjalny klient poszukuje w opakowaniu produktu przede wszystkim wiarygodności. Jest ono dla kupującego realnym, oddziałującym na zmysły i emocje elementem produktu. To, jak opakowanie jest skomponowane, decyduje o jego odbiorze. Aby dany artykuł wyróżnił się spośród innych, jego pudełko nie musi mieć krzykliwego logo z jaskrawą etykietą.

Ewoluująca świadomość konsumentów wskazuje, że współcześnie warto zainwestować w takie opakowania, których wyprodukowanie nie narusza znacząco środowiska naturalnego. Zdecydowana większość klientów, mając do wyboru takie, które wykonane są z plastiku czy z papieru, wybierze te ostatnie ze względu na swoje proekologiczne tworzywo.

Wychodzenie naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom kupujących zwiększa nie tylko sprzedaż, ale też pozytywny wizerunek marki pośród kupujących, którzy z kolei często przekazują swoje pozytywne opinie w mediach społecznościowych, co buduje niezwykle korzystny PR marki. Pamiętaj, że spełnienie wszystkich oczekiwań grupy konsumentów wobec danego produktu zwiększa szansę na jego ponowny zakup i przekazanie rekomendacji dalej.