Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Koszt kampanii SEO - ile kosztuje pozycjonowanie stron WWW?

Koszt kampanii SEO - ile kosztuje pozycjonowanie stron WWW?
2021-08-05


Termin SEO oznacza wszystkie działania mające na celu uzyskania dla strony www jak najwyższych pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jest to proces rozłożony w czasie i zawierający wieloaspektowe działania. Dla każdej firmy to jeden z najważniejszych kosztów marketingowych. W tym artykule wyjaśniamy, jak właściwie przeprowadzić go krok po kroku, jak rozliczać się z agencją SEO oraz jakie są koszty takich kampanii.

Od czego zacząć pozycjonowanie strony www?

Pozycjonowanie strony www podobnie jak inne działania reklamowe powinno być poprzedzone dokładną analizą rynku oraz reklamowanego produktu. W przypadku kampanii SEO będą to odpowiednio: audyt SEO naszej strony i strategia SEO dla jej pozycjonowania.

Etap 1 – audyt SEO – pozwala określić w jakiej obecnie kondycji znajduje się nasza domena. Zakres prawidłowo wykonanego audytu SEO powinien obejmować:

  • informacje na temat treści na stronie i ich wpływu na pozycjonowanie,
  • analizę kodu strony pod kątem SEO,
  • obecne indeksowanie domeny w Google,
  • kwestie UX wpływające na pozycjonowanie strony,
  • analizę wersji mobilnej strony i jej dostosowania do wymogów Google w tym zakresie.

Kwestie wymagające poprawy wskazane w audycie SEO powinniśmy rozwiązać w pierwszej kolejności zanim przystąpimy do prowadzenia kampanii. Dzięki temu osiągniemy lepsze efekty z prowadzonych działań.

Etap 2 – strategia SEO - powinien obejmować sprawdzenia jakie frazy najchętniej wyszukują klienci, na jakie pozycjonuje się branża i nasza konkurencja. Jego efektem powinien być właściwy dobór słów kluczowych i fraz do prowadzonych przez nas kampanii.

 

Zakres zadań agencji SEO i modele rozliczeń

Jak zaznaczyliśmy wcześniej współpracę z agencją SEO powinniśmy zacząć od audytu naszej strony www oraz opracowania strategii dla prowadzonych działań. Gdy ten etap mamy zamknięty, możemy rozpocząć standardową współpracę i realizować kampanie SEO. Podstawowe zadania jakie realizuje dla nas agencja możemy podzielić na prowadzone na naszej stronie (on-site) jak i poza nią (off-site). Do pierwszej grupy będą należały:

  • bezpośrednie działania optymalizacyjnej samej strony związane z jej kodem, architekturą treści, budowaniem adresów URL, etc.,
  • przygotowywanie tekstów na stronę oraz na ew. prowadzonego na niej bloga,
  • optymalizacja treści strony pod kątem wymagań SEO.

Z kolei do zadań agencji realizowanych poza naszą stronę a wpływających na jej pozycjonowanie należą: przygotowywanie artykułów content marketingowych i sponsorowanych do publikacji w sieci, link building do naszej domeny z innych stron, stały monitoring osiąganych rezultatów i wyników pozycjonowania strony w Google.

Koszty prowadzonych kampanii SEO

Na koszty prowadzonych działań SEO wpływa przede wszystkim charakter naszego biznesu. Jeśli ma on lokalną skalę działania i dotyczy mało konkurencyjnych fraz wtedy miesięczny budżet powinien oscylować wokół kwoty do 2 tys. zł. Gdy prowadzimy firmę ogólnopolską w konkurencyjnej branży powinniśmy przeznaczyć na działania SEO zdecydowanie więcej. Dodatkowe koszty na pozycjonowanie i prace SEO będzie też generował sklep internetowy. Na starcie biznesu możemy do finansowania takich kampanii rozważyć kredyt z niskim oprocentowaniem.

Rekomendowany sposób rozliczania się z agencją SEO powinien być zawsze dwuskładnikowy. Element pierwszy to stałą opłata miesięczna za określone prace. Element drugi to premia uzależniona od osiąganych wyników i stopnia realizacji założonych celów.