Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Konsultant SEO - specjalista od promocji strony firmowej

Konsultant SEO - specjalista od promocji strony firmowej
2021-01-07


Google przykłada szczególną wagę do tworzenia algorytmów decydujących o pozycji stron na liście wyników. Odpowiadają one za analizowanie witryn pod kątem zawartości i ocenianie ich zgodnie z określonymi wytycznymi. Dopasowanie strony do wymogów algorytmów nie jest jednak prostym zadaniem.

To właśnie z tego powodu coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z usług konsultanta SEO. Specjalista ten, sprawnie poruszający się po meandrach zagadnień pozycjonowania stron internetowych w popularnych wyszukiwarkach, pomaga przedsiębiorstwom w dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów. Jakich technik SEO używają profesjonaliści i jak wykorzystują je do zwiększenia ruchu oraz zasięgu witryn?

Content Marketing - optymalna promocja marki

Jakość na stronie stała się jednym z kluczowych czynników, na jakie zwracają uwagę algorytmy Google. Tu nie ma miejsca na półśrodki – dobry tekst powinien między innymi dostarczać wartościowych informacji oraz trafiać do odpowiednich grup odbiorców. Dzięki promowaniu stron spełniających te wymagania Google pragnie upewnić się, że użytkownik znajdzie to, czego szuka w możliwie jak najkrótszym czasie. Z tego też powodu skuteczne pozycjonowanie stron powinno obejmować także content marketing. Od lat jest on obiektem zainteresowania branży SEO, która doskonale wie, że wraz ze skutecznym pozycjonowaniem musi iść tworzenie wysokiej jakości tekstów. Dobrze skonstruowana zawartość witryny przyciąga odwiedzających i zwiększa prawdopodobieństwo, że powtórnie zajrzą oni na stronę, nawiążą kontakt bądź dokonają zakupu. Konsultant SEO pomoże stworzyć nośne, angażujące treści, które nie tylko zachęcą czytelników do interakcji, lecz także sprawią, że chętniej wyślą oni link do strony swoim znajomym, zwiększając tym samym popularność biznesu.

Znaczenie słów kluczowych w pozycjonowaniu

Konsultant SEO ma za zadanie odpowiednio wprowadzić do tekstów słowa kluczowe. Są to takie frazy, którymi posługują się użytkownicy, pragnąc odnaleźć w wyszukiwarce interesujące ich informacje. Wprowadzając słowa kluczowe, należy być ostrożnym – przesycenie treści danymi słowami bądź umieszczanie ich w tekście w nienaturalny sposób zostanie natychmiast wychwycone przez algorytmy oraz poskutkuje obniżeniem pozycji strony w rankingu. Konsultant SEO pomoże odpowiednio dobrać oraz rozmieścić takie wyrazy na stronie, co nie tylko przełoży się na budowanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, lecz także uczyni tekst bardziej czytelnym dla użytkowników.

Linkbuilding

Internet otworzył światu drogę do swobodnej, błyskawicznej wymiany informacji pomiędzy użytkownikami. Proces ten nie byłby zapewne tak prosty i szybki, gdyby nie link. Ten element pozwala na przemieszczanie się pomiędzy stronami lub ich fragmentami za pomocą jednego kliknięcia. Nic więc dziwnego, że linki odgrywają olbrzymią rolę także w procesie pozycjonowania. Algorytmy Google wspierają pozycję tych stron, do których odnośniki można odnaleźć w wielu różnych miejscach w Internecie. Specjalista SEO pomoże w uzyskaniu wartościowych linków, które nie tylko pozwolą skierować użytkowników na daną witrynę, lecz także poprawią pozycję strony w rankingu.

Czym się różnią linki dofollow od nofollow?

By uzyskać zadowalające efekty działań w zakresie SEO, warto dbać o zróżnicowany profil linkowy. Podczas realizacji tego zadania można zwrócić uwagę na atrybut nofollow w odnośnikach. Jego obecność oznacza, że skanujące stronę roboty internetowe nie muszą zostać przekierowane do witryny, do której prowadzi link (jak ma to miejsce w przypadku linków dofollow). Odnośniki dofollow przekazują część wartości stron, na których są umieszczane do witryn, na które prowadzą, dzięki czemu są wartościowym elementem w procesie pozycjonowania. Jednak stosowanie wyłącznie odnośników dofollow mieć negatywny wpływ na ocenę strony przez algorytmy wyszukiwarki. By tego uniknąć, w procesie budowania profilu linkowego można korzystać z atrybutu nofollow. Temat atrybutów również może być obiektem konsultacji - specjalista SEO pomoże w opracowaniu strategii linkbuildingu i podjęciu odpowiednich działań w celu uzyskania wysokiej jakości odnośników.

Audyt techniczny - ocena strony internetowej firmy

Wartościowa treść to nie wszystko – tezę tę od lat udowadniają analizy wpływu różnych czynników na pozycję stron w wyszukiwarce Google. Ważnymi aspektami, o jakie należy zadbać, jest techniczna sprawność i prawidłowo przeprowadzona optymalizacja witryny. Czynniki te odgrywają istotną rolę szczególnie w branży e-commerce, jednak ich znaczenie rozumie każda firma działająca online. W tym obszarze pomoc konsultanta SEO może okazać się niezastąpiona. Sprawdzi on stronę pod kątem optymalizacji treści, linkowania i przekierowań. Warto szanować czas swojego klienta – konsultacje SEO pomogą dowiedzieć się, jakie działania można podjąć, by zwiększyć szybkość ładowania strony.

Kompleksowa analiza wszystkich podstron jest wyjątkowo skuteczna – dzięki niej zyskasz pewność, że witryna Twojego biznesu jest dopracowana w najdrobniejszych szczegółach i robi dobre wrażenie na odwiedzających. Jest to o tyle ważne, że wadliwa, wolno ładująca się strona może zniechęcić potencjalnych klientów do dalszej interakcji. Witryny nieobsługujące trybu mobilnego bądź źle wyświetlające się w nim również nie pozostawią u odwiedzających wrażenia profesjonalizmu. Dobranie prawidłowej strategii SEM pozwoli na uczynienie strony internetowej jeszcze łatwiejszą do znalezienia w wyszukiwarce Google.

Zadbanie o strukturę i sprawne działanie witryny ma także inne zalety – przysłuży się ono poprawie pozycji strony w wynikach wyszukiwania i poprawi jej wartość w rankingu wyszukiwarki. Skanujące strony roboty internetowe zwracają uwagę na ich parametry techniczne, analizują pod kątem występowania błędów lub brakujących elementów. Danych, które zbierane są przez algorytmy wyszukiwarek, jest bardzo wiele. Z tego właśnie powodu konsultanci SEO podczas przeprowadzania audytu technicznego wykorzystują specjalistyczne schematy oraz programy, ułatwiające wykrywanie i usuwanie niektórych błędów. W procesie tym liczą się doświadczenie oraz umiejętności, które pozwolą na skuteczne działania, wyciągnięcie poprawnych wniosków i wytyczenie drogi do poprawy jakości strony. Audyt techniczny powinien być wykonywany przez rzetelną i profesjonalną agencję, taką jak https://rankarchitects.com/pl/, gdzie jakość usług stoi na najwyższym poziomie.

Pozycjonowanie lokalne, które pozwoli dotrzeć do klientów w okolicy

Poszukując w Internecie ofert na dany temat, często umieszcza się w zapytaniu nazwę miasta lub województwa. Nic w tym dziwnego – lokalizacja towaru lub usługi często ma kluczowe znaczenie dla tego, czy w ogóle rozważy się skorzystanie z propozycji zakupu lub współpracy z daną firmą. Dlatego też pozycjonowanie lokalne może okazać się ogromnym wsparciem dla Twojego biznesu. Proces ten, obok technicznej optymalizacji i content marketingu, ma bezpośredni wpływ na zwiększenie ruchu na stronach internetowych firm oraz ułatwia dotarcie do określonej grupy osób. Choć Google zbiera dane o lokalizacji użytkownika i dobiera wyniki wyszukiwania częściowo na jej podstawie, opłaca się kłaść na ten aspekt dodatkowy nacisk w działaniach z zakresu SEO, na przykład stosując frazy lokalne.

Na lepsze efekty tego typu pozycjonowania może mieć wpływ również umieszczenie na stronie fragmentu Map Google z zaznaczoną siedzibą firmy. Dobrze jest przy tym podać adres w formie tekstowej. Ten typ pozycjonowania może mieć znaczenie podczas prowadzenia kampanii za pomocą Google Ads – możliwe jest kierowanie reklam na konkretne lokalizacje geograficzne. Skuteczne pozycjonowanie lokalne wymaga odpowiedniej strategii – tu również przydadzą się konsultacje SEO. Wyznaczą one podstawy, o jakie trzeba zadbać, by dotrzeć do osób z określonego regionu. Specjalista w zakresie SEO podpowie między innymi, na jakie dane zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu lokalnym on-site oraz off-site. Pomoże on także w ukierunkowaniu działań marketingowych firm świadczących usługi u swoich klientów bądź działających wyłącznie na terenie jednej miejscowości. Choć pozycjonowanie lokalne zawęża obszar widoczności strony, może znacząco poprawić współczynnik konwersji. Przełoży się ono także na ograniczenie pustego ruchu na stronie i jednoczesne docieranie do potencjalnie najbardziej zainteresowanych osób, na czym skorzystają szczególnie niewielkie biznesy o charakterze regionalnym.

Więcej porad z zakresu marketingu internetowego znajdziesz na blogu https://rankarchitects.com/pl/blog/.