Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Kobiety w sieci

Kobiety w sieci
2011-04-18

Płeć piękna jest z cała pewnością napędem każdego portalu społecznościowego, jak również łakomym kąskiem dla reklamodawców. Według badań, kobiety są najbardziej aktywne, najchętniej angażują się w dialog z marką i dzielą treściami co czyni z nich obiekt najcięższej walki social media specjalistów od marketingu. Dlaczego?

Jak pokazują badania, kobiety niemalże opanowały każdy serwis społecznościowy stanowiąc większość użytkowników Facebooka, Twittera czy MySpace. Jedynie Digg pozostał pod męska kontrolą. Sytuacja wygląda bardzo podobnie w odniesieniu do polskiego Wykopu. Dalsze dane ukazują, że kobiety spędzają na portalach społecznościowych nawet o 1/3 czasu więcej.
Płeć piękna wygrywa też jeśli chodzi o korzystanie z mediów społecznościowych przez urządzenia mobilne. Ponad 50% wszystkich użytkowników socialmediowych aplikacji mobilnych to kobiety. Widocznie spędza im się tam czas przyjemniej niż mężczyznom. Ponad 72% amerykańskich kobiet loguje się do Facebooka codziennie, a 80% z nich zostaje fanami konkretnej marki lub firmy.

 

 

Kim one są?

 

Przygotowany przez BlogHer, iVillage i Compass Partners raport “2009 Women and Social Media Study” dowodzi, że najbardziej aktywnymi są osoby w wieku 18-26 lat, czyli 73% wszystkich kobiet w tym wieku korzystających z Internetu. Po piętach depczą im ich starsze koleżanki, 63% pań w wieku 27-44 i 46% w wieku 44-62.

 

Kobiety koło pięćdziesiątki są najszybciej rosnącą grupą użytkowników Facebooka. Pod koniec 2009 roku internetowe media huczały o zalewaniu sieci przez starsze panie. Ich przyrost w USA wynosił ponad 170%.
Według raportu najchętniej social media wybierają kobiety zamężne (60%), szczególnie te nie pracujące i opiekujące się dziećmi w domu. Aktywne użytkowniczki portali społecznościowych  to w większości studentki i uczennice liceów (odpowiednio 38 i 23%). Tuż za nimi są kobiety z wyższym wykształceniem (22%).

 

Społecznościówki rządzą

 

Amerykański portal SheSpeaks.com zbadał aktywność kobiet w sieci. Jedną z najczęściej podejmowanych aktywności jest aktywne użytkowanie portali społecznościowych. Wiąże się to z faktem, że kobiety w sieci interesuje przede wszystkim budowanie relacji i utrzymywanie znajomości, a mężczyzn – zakupy i treści bardziej "użytkowe". Najchętniej znajomości zawierają kobiety przed czterdziestką (73% wskazań), choć ich starsze koleżanki także sobie to cenią (31%). Równie mocna jest chęć ponownego połączenia się z dawno niewidzianymi znajomymi (66%), albo śledzenia poczynań własnych dzieci w sieci (głównie w wieku 40+, 41% wśród tych posiadających dzieci w wieku 13-17 lat).

 

Największą popularnością cieszą się Facebook (65%) i MySpace (63%) z wskazówką przychylającą się w stronę tego pierwszego. W przypadku kobiet powyżej 30stki jest to odpowiednio 78 i 79%. Zarabiające panie wolą społecznościowe portale biznesowe typu LinkedIn,
Zdecydowana większość badanych kobiet loguje się każdego dnia – to około 70% pań w wieku do 30 lat i blisko 40% powyżej trzydziestki.

 

Kobiety to aktywność

 

Aktywność to nie tylko codzienne logowanie, założenie konta czy zbieranie znajomych. Tylko część kobiet z profilami na portalach społecznościowych lub forach decyduje się na dodawanie wpisów, linków, komentowanie czy uczestniczenie w dyskusji. 40% pań z tej grupy stara się uczestniczyć w społeczności przynajmniej raz na tydzień, a codziennie lub 2-3 razy w tygodniu – 65%. Grupa ta najchętniej korzysta z różnych platform – np. portali społecznościowych i blogów, entuzjastycznie szuka też w sieci nowych trendów i produktów. Przy tej okazji (ku uciesze marketerów) rozmawia o markach i produktach, zwłaszcza panie po 40ce i te posiadające dzieci powyżej 7 lat. Według badania SheSpeaks.com aż 81% młodych kobiet wyraża swoje zdanie. Sporo z nich zamieszcza zdjęcia i komentuje wpisy na blogach.

 

 

Blogerki na topie

 

Najaktywniejszą i najbardziej wpływową, choć najmniejszą grupą kobiet w sieci są te prowadzące własne blogi. SheSpeaks mówi o co najmniej 46% kobiet do trzydziestki piszących przynajmniej jeden wpis na blogu, wśród czterdziestolatek odsetek ten wynosi 27%. To właśnie one w sieci spędzają najwięcej czasu, często udzielając się przy tym na portalach społecznościowych. Bardziej niż ich koleżanki “aktywistki” interesują się nowymi trendami i produktami i chętniej polecają je innym.


Po co piszą? Raport BlogHer twierdzi, że: dla zabawy (76%), aby wyrazić siebie (73%), aby poznać ludzi takich jak one same (59%). Najrzadziej kobiety piszą blogi, aby przekonać do czegoś innych (22%), pokazać własne umiejętności lub promować biznes (21%) czy zarabiać pieniądze (17%). O czym? Piszą pamiętniki, o rozrywce (muzyka, telewizja, kino), o jedzeniu i gotowaniu, czy o zdrowiu i urodzie. Najrzadziej między innymi o ciąży i dzieciach oraz samochodach.


W sieci wciąż powstają nowe blogi, choć nie wszystkie utrzymują się długo. Najwięcej jest prowadzonych około 1 roku (21%), ale po piętach depczą im blogi kilkumiesięczne i te prowadzone 1-2 lata (20%). Najmniej jest blogów 4-5 letnich i więcej (6 i 10%).
Kobiety są chyba najwdzięczniejszą grupą docelową dla wszelkiego rodzaju akcji reklamowych w mediach społecznościowych i w internecie w ogóle. Z powodu aktywności, chętngo angażowania się i przekazywania informacji. Lubią rekomendować produkty innym i same kierują się rekomendacjami.

 

 

Zakupy górą


Internet jest dla płci pięknej bardzo ważnym medium dla informacji ekonomicznych. Mowa o codziennej ekonomii, w ramach domowego budżetu. Ponad 62% pań lubi porównywać ceny w internecie, a 48% dokładnie analizuje produkty możliwe do zakupienia w sieci. Kobiety, które miały wskazać 3 najważniejsze aktywności w sieci, na pierwszym miejscu stawiały zakupy (59%).

 

 

World of Mouth = World of Women?


Zakupy to nie wszystko, nagminne jest też dzielenie się ze swoimi koleżankami znalezionymi w sieci okazjami, ciekawymi produktami czy kuponami zniżkowymi. Według badań SheSpeaks, aż 62% kobiet rozmawia na temat produktów i marek w sieci, z młodymi dziewczynami na czele (71%  wieku 13-17 lat) i kobietami do 25 roku życia (66%). Aż 58% kobiet umieszcza w sieci konkretne recenzje produktów.
Dane w sieci wpływają na wybory kobiet. Jak informuje raport SheSpeaks, 77% kobiet częściej zwraca uwagę na produkty, o których przeczytały w sieci, a 67% chętniej je kupuje. Największy wpływ mają opinie w sieci (51%), mailingi promocyjne od firm (45%) i artykuły przeczytane online (41%). Panie z chęcią obserwują profile marek i produktów w sieci i uważnie śledzą co marka ma do powiedzenia. 19% ankietowanych przyznaje się do zakupu produktu pod wpływem opinii znajomego znalezionej w sieci, a 11% – dzięki rekomendacji firmy na jej profilu.


Najchętniej rozmawia się oczywiście o wszelkiego rodzaju produktach związanych z urodą i dbaniem o siebie (69%), restauracjach, jedzeniu, a także filmie i rozrywce.



Źródło: socjomania.pl