Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Klub Pancernika klika latem

Klub Pancernika klika latem
2013-07-03

Fabryka Komunikacji Społecznej wygrała przetarg na zakup czasu antenowego do nowej odsłony kampanii społecznej Klub Pancernika Klika w Fotelikach. Fabryka stworzyła kreację i sama wyprodukowała dwa nowe spoty kampanii. W ramach trzyletniego kontraktu Fabryka odpowiada również za działania PR.

Kampania społeczna Klub Pancernika klika w fotelikach zapoczątkowana została w 2005 r. Przez osiem lat funkcjonowania akcji udało się w znaczący sposób zmienić postawy społeczne odnośnie bezpieczeństwa dzieci podczas podróży samochodem i zachęcić opiekunów do używania fotelików samochodowych w czasie przewożenia małych dzieci. Sytuacja komplikuje się jednak biorąc pod uwagę ich nieco starszych kolegów i koleżanki. Badania wskazują, że wśród dzieci w wieku pomiędzy 9 a 12 rokiem życia odsetek korzystających z urządzeń zabezpieczających (fotelików, siedzisk) jest wyraźnie niższy. Z tego względu podjęto decyzję
o skierowaniu komunikacji do dzieci starszych i ich rodziców oraz o odświeżeniu kreacji spotów. Po analizie obecnej sytuacji skorygowanie strategii wydawało się naturalne. Nowe filmy reklamowe łączą się ze zmianą grupy docelowej Klubu Pancernika Dlatego
w tegorocznych spotach nacisk położony jest na przypomnienie rodzicom, że nie można być za dużym na bezpieczną podróż samochodem –
komentuje Jan Prószyński, Strategy & Communications Manager w FKS.

W kampanii, która będzie miała swoje dwie odsłony – jedną na początku wakacji, drugą zaś pod koniec sierpnia, tuż przed powrotem dzieci do szkoły – wykorzystane zostaną równocześnie dwa spoty. Pierwszy z nich Trening czyni mistrza skierowany jest do młodych odbiorców. Opowiada on historię ośmiolatka, który doskonale zdaje sobie sprawę
z konieczności zapinania pasów. Towarzyszem jego podróży samochodem jest dobrze znany dzieciom Pancernik Gustaw. Sympatyczny zwierzak cieszy się, że lata jego nauki przyniosły skutek. Młody pasażer traktuje bezpieczną jazdę jako rzecz naturalną, a samo zapinanie pasów jest dla niego świetną zabawą. Samodzielność młodego chłopca nie przeszkadza mu we właściwym przygotowaniu się do podróży samochodem i przestrzeganiu reguł. Drugi spot
Poważna rozmowa – którego motywem przewodnim będzie temat rozmowy „o poważnych sprawach” dorosłego z dzieckiem przeznaczony jest do rodziców i opiekunów. Ojciec małego chłopca stara się wprowadzić go w poważne tematy. W zabawny sposób opowiada mu o
… konieczności zapinania pasów. Powtarzanie znanej od lat formuły bajkowej nie byłoby efektywne komunikacyjne. Odbiorcy dotychczasowych spotów zdążyli już z nich wyrosnąć, a ponadto wiemy, że do młodszych dzieci można również dotrzeć z treściami przygotowanymi dla starszych kolegów – mówi Jan Prószyński z Fabryki. Kampania przeprowadzona latem ma przypomnieć wszystkim o bezpieczeństwie na drodze w czasie, gdy szczególnie często całe rodziny wybierają się wspólnie w dłuższe wyprawy samochodowe.

Pomysłodawcą i realizatorem działań komunikacyjnych od początku funkcjonowania Klubu Pancernika jest Fabryka Komunikacji Społecznej. Za strategię kampanii odpowiadają: Jan Prószyński, Paweł Prochenko i Ireneusz Stankiewicz z działu badań i strategii FKS. Scenariusze dla obu spotów w letniej odsłonie napisała Teresa Biernacka, Senior Copywriter, filmy wyreżyserował Sebastian Buttny, zaś za zdjęcia odpowiadał Nicolas Villegas.

Spot kampanii można zobaczyć na stronie:

http://www.youtube.com/watch?v=vktORYAlAhU&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=dA23CN1QvQ4