Aktualności
Kaseton – podstawowa wizytówka marki w przestrzeni miejskiej
Oznakowanie zewnętrzne miejsca sprzedaży, lokalu usługowego, restauracji i wszelakich punktów o charakterze komercyjnym jest podstawą rozpoznawalności w przestrzeni miejskiej.
Szyld z logotypem często podświetlany to wizytówka miejsca. W księdze CI marki, najwcześniej ściśle określone jest jak ta wizytówka powinna wyglądać. To bardzo ważny projekt dla całej identyfikacji wizualnej brandu. Produkcja reklamowa daje w tym obszarze spore możliwości. Dzięki zastosowaniu materiałów, w tym wielu, które w swej istocie dedykowane były branży budowlanej, projektanci i marketingowcy mają bardzo duże pole do popisu.
Materiały używane do produkcji szyldów i kasetonów to: drewno, tworzywa od mlecznych po transparentne, płyty kompozytowe z zewnętrzną warstwą aluminium o różnym wykończeniu, plexi barwione w masie po elastyczne materiały, takie jak baner z grafiką. Końcowy efekt kształtuje także rodzaj użycia i łączenia tych materiałów. Każdy z wymienionych materiałów można poddawać różnorakiej obróbce i kształtować ciekawe formy. Frezowanie, czy grawerowanie wg ciekawego pomysłu często decyduje o końcowym efekcie.
Standardowym, najczęściej realizowanym modelem jest kaseton jednostronny.
Z najpopularniejszych modeli kasetonów w tym wykonaniu można wymienić:
1) Kaseton z frontem z plexiglasu z nadrukiem wykonanym na folii translucentnej do podświetleń.
W tej realizacji używany jest odpowiedni profil kasetonowy.
2) Kaseton z frontem z elastycznego lica. Elastyczne lico stanowi baner. Wydruk wykonywany jest w trybie do podświetleń lub druku w podwójnym nasyceniu.
Ten model używany jest w sytuacji, kiedy długość kasetonu przekracza wielkość dostępnych materiałów płaskich.
3) Kasetony z licem wykonanym z płyty kompozytowej z zewnętrzną warstwą aluminium – płyta jest frezowana, dzięki czemu świecą tylko wybrane elementy grafiki.
4) Kaseton z elementami na dystansie. To model jak w pkt 3 ale bardziej efektowny, dzięki wystającym elementom grafiki poza front (aż do 16 mm).
Wymienione modele to produkcje standardowe. Podstawowe wersje oznakowania lokalu w przestrzeni miasta. Mogą one być dowolnie modyfikowane. Można budować kasetony dwustronne, zwane semaforami. Łączyć materiały, formować ciekawe kształty i nietypowe efekty świetlne. Z tych ostatnich sporą popularnością cieszą się modele kasetonów z „efektem halo”. Zamontowane światło odbija się od powierzchni elewacji w ciekawy sposób oświetlając kaseton.
Standardem oświetlenia w realizowanych przez nas kasetonach jest użycie ledów. Prócz właściwości energooszczędnych zaletą jest także fakt, że ledy się nie nagrzewają. Są też materiałem, który daje spore możliwości formowania w puszcze kasetonowej.
Kaseton znajdujący się na zewnętrznej elewacji prócz zgodności z księgą CI marki nie powinien także odbiegać od architektonicznego aspektu budynku i miejsca. Dobrze, jeśli księga znaków daje takie możliwości. Umożliwia wpisania się oznakowania, kasetonu w zabytkową zabudowę miasta lub przeciwnie, w nowoczesne, modernistyczne centrum np. poprzez użycie innych materiałów. Zawsze jednak stanowi zewnętrzną wizytówkę firmy. Inne, ciekawe realizacje kasetonów można zobaczyć także na www.cpr.pl.