Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Kampania Polacy 2012... kontrowersje po pierwszym gwizdku

Kampania Polacy 2012... kontrowersje po pierwszym gwizdku
2012-06-01


Euro 2012 tuż tuż. Kilka dni temu ruszyła ogólnopolska akcja "Polacy 2012. Wszyscy jesteśmy gospodarzami". Już na starcie falę komentarzy wzbudziło towarzyszące kampanii hasło „Feel like at home”. Czy kampania okaże się kompromitacją, czy sukcesem? Slogan to nie wszystko - przedstawiamy przekrojowy przegląd najważniejszych elementów akcji.


W ramach kampanii zaplanowano szereg działań, m.in. w telewizji i radiu pojawią się spoty promujące akcję, na ulicach i w środkach transportu przywitają gości z zagranicy wizualizacje. Akcja "Polacy 2012. Wszyscy jesteśmy gospodarzami" ma mieć charakter otwarty. Każdy może zamówić materiały promocyjne związane z akcją i przyłączyć się do akcji na Facebooku.

 

Spoty TV i radio

W ramach akcji przygotowano dwa spoty: telewizyjny i radiowy. Spot telewizyjny ?prezentuje efekt, jaki można osiągnąć dzięki stworzeniu pozytywnej atmosfery w trakcie Euro 2012. Bohaterami filmu są obcokrajowcy: Włoch, Rosjanka oraz Irlandczyk, którzy wspominają dobrą zabawę podczas pobytu w Polsce. Spoty emitowane będą w TVP. Spot radiowy utrzymany jest w podobnej konwencji i będzie można go usłyszeć w Polskim Radiu.


Slogan: "Feel like at home"

Gości z zagranicy powita kolorowa wizualizacja z hasłem: "Feel like at home". Plakaty pojawią się m.in. na dworcach kolejowych, w pociągach, środkach komunikacji miejskiej, na stacjach benzynowych i ekranach bankomatów. Wszędzie tam, gdzie będą przebywali zagraniczni goście.

Slogan wzbudza wiele kontrowersji – zarzuca mu się niepoprawną konstrukcję gramatyczną. W sprawie wypowiadają się lingwiści, dziennikarze i native speakerzy. Zdaniem jednych hasło powinno mieć formę „Feel at home” (albo nawet „Make yourself at home”). Inni z kolei dowodzą, że błąd – nawet jeśli się zdarzył – nie czyni hasła niezrozumiałym i nie powinien przesłonić zalet całej kampanii. Według jego twórców – agencji CAM Media, która przygotowała strategię oraz kreację „Fell like at home”, forma hasła została wybrana świadomie.

W przekazanym PAP oświadczeniu prezes zarządu CAM Media Krzysztof Przybyłowski wskazuje, że dyskusja nad sloganem dotyczy jego poprawności gramatycznej. Tymczasem agencja świadomie zdecydowała się na użycie wersji „przerysowanej”, bliższej „globalnej odmianie języka angielskiego”, uwzględniając zróżnicowaną grupę odbiorców. Według Przybyłowskiego decyzja zapadła na podstawie opinii lingwistów oraz native speakerów.

 

Kod QR
Na plakatach umieszczono kod QR, który umożliwia pobranie aplikacji mobilnej PolishGuide2012. Znajdują się na niej praktyczne informacje dla gości? z zagranicy.


Każdy może zamówić materiały promocyjne

Do akcji może przyłączyć się każdy. Wystarczy wypełnić formularz na stronie internetowej www.wszyscyjestesmygospodarzami.pl. Na podany adres pocztowy zostaną wysłane dwa plakaty z hasłem "Feel like at home" i znaczki "How can I help You" oraz "Welcome" w rożnych językach. Formularz będzie dostępny na stronie do 30 maja.


Znaczki "How can I help You"

Każdy może zostać wolontariuszem akcji. W ramach kampanii rozdawane będą znaczki "How can I help You" wszystkim tym, którzy znają język angielski i są gotowi pomagać gościom z zagranicy, np. pokazując drogę na stadion. Przygotowano także znaczki "Welcome" w językach wszystkich drużyn grających na Euro 2012. Znaczki dystrybuowane będą przez stronę internetową www.wszyscyjestesmygospodarzami.pl. Otrzymają je także przedstawiciele służb publicznych.


WJG TV
Na czas mistrzostw organizatorzy uruchamiają WJG TV (Wszyscy Jesteśmy Gospodarzami TV). Na bieżąco będą publikowane krótkie filmy prezentujące atmosferę i zabawę podczas EURO 2012 z udziałem Polaków oraz zagranicznych gości.


Facebook
Przygotowano dwa profile w serwisie Facebook. Pierwszy facebook.com/2012Wszyscyjestesmygospodarzami jest skierowany do Polaków i informuje o tym, jak można zaangażować się w całą akcję witania gości. Będą na nim także publikowane najświeższe informacje na temat Euro 2012, zdjęcia i filmy oraz organizowane będą konkursy. Drugi profil facebook.com/PolishGuide2012 jest skierowany do zagranicznych kibiców i będzie służył im jako wirtualne centrum pomocy.

Źródło: Signs.pl [za:] KPRM, inf. wł., www.wszyscyjestesmygospodarzami.pl