Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Kalendarze książkowe – czy warto inwestować?

Kalendarze książkowe – czy warto inwestować?
2011-01-17

Lipiec i sierpień to bez wątpienia miesiąc, kiedy zaczynamy odbierać telefony z propozycjami realizacji kalendarzy reklamowych? W pierwszej chwili myślimy „przecież nowy rok będzie dopiero za pół roku”, a później zaczynamy się zastanawiać, czy w ogóle potrzebujemy takiego gadżetu dla swoich klientów. Ten artykuł rozwieje Twoje wątpliwości i pozwoli wybrać najlepszą opcję dla siebie.

 

Kalendarze reklamowe to trwały i stale używany gadżet. Odpowiednio opatrzony logotypem naszej firmy pozwala klientom stale o sobie przypominać – jest zatem niezwykle skutecznym narzędziem budowania lojalności.

 

Marka musi stale o sobie przypominać, a jeśli faktycznie chcemy, by tak było, jednak nie stać nas na stałą reklamę internetową, prasową lub telewizyjną – warto zainteresować się właśnie kalendarzami.

 

Wśród licznych możemy wyróżnić kilka klasycznych rodzajów. Najpopularniejsze z nich to kalendarze:

  • książkowe

  • trójdzielne

  • jednodzielne

  • jednoplanszowe (plakatowe)

  • wieloplanszowe

  • planery

  • biurkowe

 

Dziś jednak omówimy te, które uwielbiamy mieć zawsze pod ręką, czyli książkowe.

 

Kiedy najlepiej umawiać się na spotkania sprawie kalendarzy? Właśnie w lipcu! I tyczy się to zarówno agencji pośredniczących w ich sprzedaży – jak i firm, które chcą zamówić je dla swoich klientów.

 

Realizacja dobrej jakości kalendarzy trwa czasem nawet 4-5 miesięcy. Niektóre materiały firmy muszą zamawiać za granicą, a w związku z dużym zainteresowaniem tego typu gadżetami – często dany nakład wyczerpuje się i zostają nam już tylko końcówki kolekcji i to często w dwukrotnie wyższych cenach. Jeśli dokonamy zamówienia już w lipcu – możemy być pewni i spokojni, że nasz gadżet reklamowy trafi do nas tuż przed rozdaniem mikołajkowych upominków naszym kontrahentom.

 

Pamiętajmy jednak, że nie tylko my pragniemy w ten sposób wyróżnić się wśród klientów. Jeśli zależy nam, by nasz kalendarz książkowy nie zmarnował się i zostal doceniony jako elegancji gadżet, warto dodatkowo zainwestować w:

 

  • wyższej klasy materiały oprawy - typu modna ostatnimi czasy Eco Skóra (jakościowo przypomina wręcz oryginalną skórę, jednak nie musimy się martwić, że urazimy przypadkiem klienta kochającego zwierzęta, a dodatkowo kolory możemy dopasować do barw firmowych – również łącząc różne materiały)
  • Dodatkowe, wycinane registry - (czyli boczne nacięcia stron, które pozwalają nam wizualnie oddzielić miesiące)

  • Tasiemkę – w wersji bardziej profesjonalnej warto ją opatrzyć ją w dodatkowy nadruk z nazwą firmy, a nawet zainwestować w podwójną

  • Elegancki papier – ogromną popularnością cieszy się „chamois”, czyli lekko kremowy, bardzo elegancki papier

  • Dodatkowe obszycia okładki – dzięki czemu kalendarz będzie trwalszy

  • Eleganckie etui kartonowe lub materiałowe – do wręczenia kalendarza w postaci prezentu

  • Perforacja narożna – czyli małe dziurki ułożone w łuk, znajdujące się w rogu kalendarza, po oderwaniu oddzielają minione dni

 

Obecnie każdy model kalendarza zawiera takie podstawowe opcje jak: dodatkowe miejsce na notatki, mapkę Polski lub świata oraz daty imienin. W niektórych modelach znajdziemy nawet specjalnie dobrane cytaty, przepisy na abstrakcyjne dania, czy porady z zakresu ekonomii.

 

Firmy oferują również opcje środka kalendarza w jednym lub dwóch kolorach. Przy wyborze warto zastanowić się nad formatem (standardowy to A5) oraz nad podziałem środka na dni (ile ma się znajdować na jednej stronie).

 

Jeśli nie chcemy inwestować w dodatkowe udoskonalenia, należy pamiętać, by chociaż wybrać formę naniesienia loga na okładkę. Tu już wszystko zależy od rodzaju nadruku loga – warto poradzić się firmy z której zamawiamy kalendarze, by określiła nam jaki rodzaj umieszczenia logotypu pasuje do danej oprawy. Jest to bardzo ważne, gdyż w przypadku tłoczeń loga może ono wyjść różnie w zależności od materiału okładki ( np. oprawa typu Tuscon - choć jest marnej jakości, to jednak pięknie wygląda na nim wytłoczone logo).

 

Wróćmy więc do pytania zadanego na początku tego tekstu – czy warto inwestować w kalendarze książkowe?

 

Tak, ponieważ dobrze przygotowany kalendarz będzie gadżetem, który klient zawsze będzie mieć pod ręką mile nas z nim kojarząc. I choć z wielu innych rodzajów kalendarzy nie każdy lubi korzystać, to jednak prawdziwy biznesman, który lubi porządek i dobrą organizację czasu – doceni ten miły i elegancki podarunek.