Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jeszcze o pozycjonowaniu

Jeszcze o pozycjonowaniu
2013-10-16

Pozycjonowanie to robota praktycznie całe życie (a przynajmniej życie pozycjonowanego serwisu). Coś, co sprawdzało się tok temu, teraz może być nieistotne. I na odwrót. Google co jakiś czas zmienia algorytm swojego silnika a my, chcąc nie chcąc, musimy się dostosowywać. Co więcej, Google nie dzieli się informacją o sposobie działania algorytmu, co najwyżej informuje, co jest dozwolone a co zabronione. Całą resztę trzeba odkryć metodą prób i błędów... A potem znowu wszystko się zmienia. Plusem tego wszystkiego jest fakt, że pozycjonerzy zawsze będą mieli pracę a niepowodzenia spokojnie mogą zgonić na zmiany w silniku najpopularniejszej wyszukiwarki :)

Długa i mozolna praca

Pozycjonowanie to długotrwały proces. Pół roku to minimum. Jeśli więc ktoś mówi, że zrobi to szybciej, to albo wciska kit albo używa niedozwolonych metod, które na krótką metę mogą faktycznie przynieść oczekiwany rezultat, potem jednak często kończy się usunięciem z indeksu wyszukiwarki. Tak czy inaczej lepiej do tego podchodzić z dystansem. Im pozycjonowanie trwa dłużej tym jest solidniejsze i trudniejsze do zbicia z ustalonego miejsca w hierarchii. Owszem, bywają przypadki, że strona wypozycjonowana przy pomocy niezbyt poprawnych technik utrzymuje się bardzo wysoko (jak to się mówi: "kto nie ryzykuje, ten nie wygrywa"). Niemniej warto się zastanowić, czy takie ryzyko jest opłacalne. Może się to skończyć koniecznością zmiany domeny.

Mit o PageRank

Dużo się mówi o wskaźniku PageRank. Wielu pozycjonerów też reklamuje swoje usługi jako podnoszące ów wskaźnik. Tymczasem Google samo kiedyś przyznało, że od jakiegoś czasu prawie w ogóle nie uwzględnia PageRank w swoim algorytmie. Co najwyżej jest to pewna informacja zwrotna o ilości i jakości linków prowadzących do naszego serwisu. Tymczasem dużo więcej zależy od tego, jak przekłada się odwiedzalność na zyski. Serwis może mieć wysoki PageRank i być odwiedzany przez setki ludzi w ogóle nie zainteresowanych naszymi usługami. Może też być niszowy, o niskim PageRanku, ale skierowanym i odwiedzanym przez konkretny target. W każdym razie PageRank o wartości 4 to taki standard. Trudno uzyskać więcej niż 5, chociaż są serwisy dochodzące do 10. Jednak jeśli PageRank ma niższą wartość niż 4, warto zastanowić się nad optymalizacją serwisu i innymi działaniami pozycjonerskimi.

Andrzej Kidaj
andrzej@ad3.eu
http://ad3.eu