Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jakie reklamy przykuwają wzrok przechodniów?

Jakie reklamy przykuwają wzrok przechodniów?
2018-03-12


Walka o zainteresowanie, chociażby minimalne, przekazem reklamowym to największe wyzwanie stojące zarówno marketingowcami jak i wszystkimi innymi pracownikami mediów, promocji czy komunikacji. Mnogość reklam, setki szyldów, billboardów czy ulotek skutecznie zmniejsza zainteresowanie konsumentów/odbiorców, bowiem nie są oni w stanie w żaden sposób przyjrzeć się każdej reklamie nie mówiąc już o tym, aby ją zapamiętali czy zrozumieli.

Przyciąganie uwagi klientów

Zważywszy na to, że na każdym kroku (zarówno w TV, radiu, w Internecie jak i za pomocą typowej reklamy zewnętrznej) potencjalni klienci są wręcz atakowani przekazami marketingowymi reklamodawcy sięgają po coraz bardziej wyrafinowane formy promocji, starają się wyróżnić na tle innych reklam, znaleźć rozwiązania które wzbudzą zainteresowanie i chociaż na chwilę zaabsorbują uwagę potencjalnego klienta czy odbiorcy.

Dopasowanie komunikatu

Jednym z ważniejszych kryteriów jest wczucie się w rolę potencjalnego klienta i dopasowanie komunikatu do niego i do jego stylu życia. O wiele bardziej skutecznymi są billboardy, które w jasny i klarowny sposób, np. korzystając z prostych i krótkich haseł informują np. o biurach do wynajęcia czy o otwarciu nowego oddziału kliniki piękności. Potencjalny odbiorca nie ma czasu wczytywać się w elaboraty na tablicach wyliczające atuty przytoczonej jako przykład kliniki czy zapoznawać się z całym spektrum oferowanych zabiegów. Prosto zaprojektowany billboard, z dyskretną grafiką i łatwym do zapamiętania sloganem (najczęściej okraszony jeszcze adresem WWW) potrafi bardziej zainteresować potencjalnego klienta niż kolorowe, pstrokate reklamy stojące na każdym rogu ulicy.

Wpasowanie w otoczenie

Innym czynnikiem o którym warto pamiętać jest wpasowanie reklamy w otoczenie – kompozycja (ale i sama konstrukcja reklamowa) powinna współgrać z otoczeniem, uzupełniać je a nie przytłaczać. Duży billboard stojący np. w centrum małego miasta będzie mniej skuteczny niż bardziej dyskretne formy promocji. Konsumenci w naszych czasach są coraz bardziej świadomi i wykorzystywanie tanich, skutecznych kilkadziesiąt lat temu sztuczek marketingowych jest już nieopłacalne.


Artykuł powstał we współpracy z firmą Billboard-x.pl