Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jak wybrać gadżety reklamowe dla firmy?

Jak wybrać gadżety reklamowe dla firmy?
2020-01-03


Trudno jest znaleźć chociaż jedną osobę, która nie lubiłaby, choćby od czasu do czasu, dostać nawet drobnego prezentu. Z tego względu dobrze jest przygotować odpowiednie gadżety firmowe. Podarowanie ich klientom sprawi, że poczują się wyróżnieni i będą dobrze kojarzyli współpracę z Twoją firmą. Poniżej kilka pomysłów na upominki reklamowe.

Spójrz wokół siebie. Pewnie w zasięgu Twojego wzroku znajduje się na przykład jakiś długopis, notes albo kalendarz z logo lub hasłem reklamowym. Czy mam rację? Czy na co dzień pamiętasz o tym? Czy rzuca Ci się to w oczy? Jak się poczułeś, gdy dostałeś te prezenty od firmy?


Różne poglądy na temat gadżetów firmowych

Jedni sądzą, że gadżety reklamowe są bardzo dobrą inwestycją. Inni uznają je za niepotrzebny wydatek. Pozostali, że liczą się tylko praktyczne upominki firmowe. Jeżeli należysz do pierwszej albo trzeciej grupy, to pewnie jest to dla Ciebie interesujące i chciałbyś się dowiedzieć o tym więcej. Jeżeli jesteś w drugiej grupie, to mamy cichą nadzieję, że uda nam się trochę przekonać Cię do firmowych upominków dla klientów.

Logo może się znaleźć praktycznie, na każdym przedmiocie, więc trudno jest wybrać ten odpowiedni. Nie ma z tym żadnego problemu. Gdy wymyślisz nadruk, na czymś, co jest mało popularne, to drukarnia i tak zrealizuje dla Ciebie takie zamówienia. Przynajmniej większość z nich. Najważniejsze jest wybranie właściwego gadżetu reklamowego dla Twoich klientów.


Zadbaj o to, żeby Twoje gadżety się wyróżniały

Wróćmy jeszcze na chwilę do zadanych wcześniej pytań, bo jest to naprawdę niezwykle istotne. Pewnie na co dzień, nie myślisz o tym, że piszesz długopisem z logo jakiejś firmy albo masz od niej notatnik. Dzieje się tak dlatego, że stało się to już dla Ciebie czymś naturalnym. Uważasz to za pewien standard. W szczególności odnosi się to do takich przedmiotów jak: długopisy, ołówki, notesy, kalendarze i smycze. Oczywiście nie można powiedzieć, że inwestycja w tego rodzaju gadżety reklamowe jest całkowicie nieskuteczna, ale przy takiej konkurencji naprawdę warto jest zainwestować, w coś bardziej niecodziennego.

Warto jest dodać do tych gadżetów coś bardziej wartościowego, co klienci dobrze zapamiętają. Dobrym pomysłem jest również podarować klientom te standardowe gadżety w niestandardowych opakowaniach. Mam tu na myśli pudełka reklamowe. Na rynku jest naprawdę bardzo wiele ich wzorów. Takie pudełko jest bardzo eleganckie, trwałe i klienci mogą je po wyjęciu z nich upominku, wykorzystywać jako miejsce do przechowywania biżuterii lub nici. Mogą to być pudełka kartonowe, pudełka z wieczkiem, pudełka ozdobne, w zależności od gadżetu firmowego, który chcesz w nie zapakowani. Takie opakowania wykonane z papieru są ekologiczne, a to może mieć bardzo duże znaczenie dla niektórych klientów.

Wiele firm oferuje bezpłatne projekty opakowań z Twoim logo i bezpłatną dostawę. Koszty takich pudełek reklamowych nie są duże, a korzyści dla Twojej firmy spore. To temat naprawdę warty dogłębnego przemyślenia. Na pewno taki gadżet klienci docenią o wiele bardziej niż coś standardowego, co widzieli lub mieli w rękach już zbyt wiele razy. Nawet jeżeli Twoje produkty są skierowane do osób, które na co dzień dużo piszą ręcznie, na przykład do farmaceutów, pielęgniarek, lekarzy, urzędników, którzy z Twoich gadżetów na pewno będą często korzystali, to i tak warto jest, je zapakować w jakieś ozdobne pudełko.


Dopasuj gadżety do branży

Gadżety reklamowe powinny być dopasowane do branży i przydatne. To znaczy, że muszą być to przedmioty, które ucieszą klienta i będą mu się dobrze kojarzyły z Twoją marką. Nie ma co ukrywać, że przyda Ci się nie tylko duża kreatywność, ale też spory budżet. Naprawdę bardzo trudno jest znaleźć gadżet, który przypadnie do gustu wszystkim klientom, czego będą używali na co dzień i co będzie budziło pozytywne skojarzenia.

Przeanalizuj swoją grupę docelową. Pomyśl o tym, co jest im potrzebne. Dobrze jest dać im upominki, które będą w jakiś sposób powiązane z Twoją branżą. Jeżeli klient będzie często korzystać z podarowanego przez Ciebie gadżetu, to istnieją szanse, że jego znajomi również zapamiętają logo Twojej firmy.


Przykłady tego rodzaju gadżetów

Dopasowane gadżety dla branży elektronicznej na przykład: pendrivy, zestawy do ładowania telefonu, rozdzielniki do USB. Dla kobiet, które dbają o swój wygląd, polecamy: pędzle do makijażu, breloczki z lusterkiem, pojemniki na kosmetyki. Dla osób, które cenią sobie ładny wystrój w domu: ramki do zdjęć lub albumy.


Może być też trochę bardziej uniwersalnie

Jeżeli nie jesteś pewny, jaki gadżet mógłby spodobać się Twoim klientom, to pomyśl o czymś, co przyda się każdemu. Co to może być? Jakiś słodki upominek. Na pewno wzbudzi zainteresowanie i będzie się kojarzył z pozytywnymi emocjami. 

W internecie możesz znaleźć na przykład czekoladki z logo firmy, ręcznie robione pralinki belgijskie, czekoladowe gadżety oraz figurki. Tak, jak wcześniejsze gadżety można je oczywiście zapakować w ozdobne pudełko. Najlepsze efekty w marketingu dają zadowoleni klienci, więc naprawdę nie warto na nich oszczędzać i podarować im odpowiednie upominki.