Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jak wybrać dobrą Agencję Google Ads i kiedy właściwie jest Ci potrzebna?

Jak wybrać dobrą Agencję Google Ads i kiedy właściwie jest Ci potrzebna?
2021-07-28


Z Agencją Google Ads jest jak z zakupem samochodu. Wprawdzie możesz pobieżnie przejrzeć najnowsze trendy, zapytać o opinię kilku znajomych, a nawet zerknąć do czasopism branżowych, jednak powierzchowny wybór wcześniej czy później źle się skończy. W przypadku samochodu — tysiącami wydanymi u mechanika, w przypadku agencji — jeszcze większymi kwotami przeznaczonymi na nieefektywne kampanie lub nawet próbę naprawy zszarganego wizerunku. Brzmi przerażająco? Zdecydowanie tak nie musi być! Sprawdź, jak znaleźć partnera, który wzniesie Twój biznes na wyższy poziom i kiedy warto zacząć go szukać.


Czy to już czas?

Wśród wielu możliwości promocji biznesu ciężko wybrać ten, który będzie najbardziej efektywny. Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads, content marketing, społeczność na grupie na Facebooku, a może klasyczny marketing outdoorowy? Z pewnością każdy z nich ma swoje zalety, jednak dzisiaj zajmiemy się tylko tym pierwszym. O Google Ads powinieneś/aś pomyśleć, kiedy:

  • jesteś w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, jednak Ci zdają się omijać Twoją firmę;
  • klienci dokonują zakupów Twoich produktów lub usług, jednak wartość przeciętnego koszyka zakupowego pozostawia wiele do życzenia;
  • stworzyłeś/aś atrakcyjne promocje dla swoich klientów, jednak korzysta z nich niewiele osób;
  • widzisz, że Twoja konkurencja z powodzeniem reklamuje się za pomocą Google Ads, a Tobie uciekają sprzed nosa najlepsze transakcje;
  • i kiedy czujesz, że to dobry moment, aby zacząć skalować swoją działalność.

Co takiego potrafi Google Ads, czego nie da Ci żadna inna platforma?

O Google Ads jest głośno nie bez powodu. Żadna inna platforma nie daje tylu możliwości reklamowych, ile ten amerykański gigant. Za pomocą odpowiednio skonfigurowanej reklamy możesz dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, którzy szukają informacji w wyszukiwarce Google, przeglądają strony internetowe, oglądają wideo na YouTube, a nawet odbierają pocztę na Gmailu. Jeśli prowadzisz sklep online, prawdopodobnie zauważyłeś/aś, że w wyszukiwarce Google jest zakładka ‘Zakupy’. Czy zastanawiałeś się, czemu nie ma tam Twoich produktów? Dobra agencja za pomocą Google Ads z łatwością je tam umieści, a Ty sam dotrzesz do nowych klientów.

Google Ads to także możliwość dynamicznego remarketingu. Jeśli korzystasz z Google Analytics, prawdopodobnie wiesz, jak wiele osób wchodzi na Twoją stronę i wychodzi, nigdy nic nie kupując. Pierwszy raz słyszysz o takim rozwiązaniu? Dobra agencja pokaże Ci, jak wykorzystać go w Twojej firmie. Za pomocą Google Ads możesz wyświetlić swoje reklamy wszystkim osobom, które zainteresowały się Twoimi produktami, ale z jakiegoś powodu nie zdecydowały się na zakup. Prosty sposób, aby nie dać o sobie zapomnieć!


Dobra agencja, czyli jaka?

Niektóre Agencje Google Ads pobierają wynagrodzenie, tworzą konto reklamowe, a klient nie ma zielonego pojęcia, co się dzieje z jego biznesem. Finalnie jedne reklamy działają, inne nie. Agencja zapytana o przyczynę, bezradnie rozkłada ręce. Być może już miałeś/aś już styczność z podobnymi praktykami. Oby nie!

Dobra Agencja Google Ads sprawi, że będziesz dokładnie wiedział/a, jak wyglądają kampanie prowadzone dla Twojej firmy. O przedstawienie efektów i wyjaśnienie zawiłości nikt nie będzie musiał się dopraszać. W ramach udanej współpracy Agencja Google Ads powinna:

  • przeprowadzić analizę i audyt dotychczasowych działań firmy;
  • wdrożyć integracje i konfiguracje najważniejszych narzędzi marketingowych;
  • precyzyjnie targetować reklamy oraz zapewnić właściwe kreacje graficzne i tekstowe dla całej kampanii;
  • stworzyć reklamy testowe, dzięki którym dowiesz się, jak na jaki typ reklamy najlepiej reagują Twoi klienci (punkt obowiązkowy! Tu nie ma drogi na skróty);
  • stale optymalizować oraz ulepszać kreacje reklamowe i kampanie;
  • prowadzić działania na koncie reklamowym klienta, do którego będzie miał nieograniczony dostęp;
  • przesyłać comiesięczne, obszerne i zrozumiałe raporty, dzięki którym będziesz mieć pełną kontrolę nad przebiegiem współpracy;
  • udostępnić możliwość kontaktu z tzw. opiekunem, który szybko rozwieje wątpliwości, jeśli takie pojawią się w trakcie współpracy.
Zanim rozpoczniesz współpracę, dokładnie prześwietl Agencję Google Ads. Jeśli jest dobra, nie będzie miała nic do ukrycia. Odpowie na wszystkie pytania i przedstawi realny plan, który pozwoli Twojej firmie na pozyskanie nowych klientów i wzrost przychodów. Pamiętaj jednak, że umowa z agencją, to nie kontrakt na całe życie. Jeśli coś pójdzie nie tak, zawsze możesz ją wypowiedzieć. Powodzenia!