Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jak stworzyć dobrą strategię dla mediów społecznościowych firmy?

Jak stworzyć dobrą strategię dla mediów społecznościowych firmy?
2022-01-25


Strategia prowadzenia mediów społecznościowych firmy jest kluczowym czynnikiem gwarantującym przypływ nowych klientów i budowanie marki w świadomości dotychczasowych obserwujących. Publikowanie treści w social mediach bez konkretnego planu przypomina żeglowanie bez kompasu. Nadajmy swoim mediom społecznościowym kierunek i stwórzmy strategię, która wyniesie nasz marketing na nowy poziom.

Poznaj swoich klientów i ich zwyczaje

Poznanie swojej grupy docelowej jest jednym z najważniejszych elementów solidnej strategii prowadzenia mediów społecznościowych, Identyfikacja modelowych "person" odwiedzających nasze profile w dużej mierze determinuje, w jakich serwisach społecznościowych warto publikować treści. Spośród najpopularniejszych social mediów do wyboru mamy:

  • Facebook;
  • Instagram;
  • Twitter;
  • LinkedIn;
  • YouTube;
  • Pinterest;

Największe firmy równolegle prowadzą profile na każdym z powyższych serwisów, jednak na samym początku działania naszego biznesu warto postawić jedynie na te, na których spotykamy grupę docelową. Druga kwestia to poznanie zwyczajów klientów. Kiedy najchętniej przeglądają Instagrama i Facebooka? W jakim momencie dnia przypada pik popularności naszego serwisu? Te dane przydają się do zaplanowania dni i godzin, w jakich będziemy publikować nowe posty. 

Ustal cele strategii marketingowej w social mediach

Ustalenie celów naszej strategii marketingowej w social mediach jest elementem, który pozwoli nam w późniejszym etapie kontrolować nasze wyniki i dokonywać potencjalnych poprawek, jeśli nasza strategia nie spełnia pokładanych w niej oczekiwań. Po co w ogóle chcemy prowadzić nasze firmowe profile w social mediach? 

Czy głównym powodem jest budowa zaufania i kreowanie marki eksperckiej? A może zależy nam na zwiększeniu zasięgu w internecie? Niewykluczone, że profil na Facebooku ma mieć jedynie rolę informacyjną, która dostarcza danych o nowych produktach i usługach oferowanych przez nas. Ustalenie celu strategii marketingowej pozwoli nam nadać ton przekazu oraz tworzyć posty zorientowane na realizację zamierzeń. Pamiętajmy, że nie wszystkie serwisy społecznościowe muszą spełniać tę samą rolę. Facebook może w zamierzeniu gwarantować nam większe zasięgi, podczas gdy Linkedin ma spełniać funkcje budowania świadomości klientów o naszej branży. 

Przeanalizuj konkurencje 

Media społecznościowe to niezwykle konkurencyjny kanał marketingowym, z którego w praktyce korzystają wszystkie firmy i przedsiębiorstwa oferujące produkty i usługi na rynku. W ramach tego powinniśmy poznać naszą najbliższą konkurencję oraz zbadać ich działania marketingowe, by odpowiedzieć sobie na ważne pytania. Które serwisy są w polu zainteresowania konkurencyjnych marek? Czy działania marketingowe konkurencji w social mediach są skuteczne? Gdzie konkurencja dba o swoją przewagę konkurencyjną, a gdzie my mamy pole do rozwoju? 

Nie ma nic złego w inspirowaniu się bardziej doświadczonymi markami, szczególnie wtedy, gdy ich działania skutkują konsekwentnym zwiększaniem zasięgu. Konkurencję musimy trzymać niezwykle blisko i na bieżąco monitorować ich decyzje marketingowe. 

Wykorzystaj nowoczesne narzędzia ułatwiające zarządzanie mediami społecznościowymi

Narzędzia automatyzujące zarządzania profilami społecznościowymi gwarantują nam ogromną oszczędność czasu oraz możliwość lepszej koordynacji harmonogramu publikowania postów. Warto już od samego początku prowadzenia kampanii reklamowej w serwisach społecznościowych wykorzystać potencjał takiego oprogramowania, co pozwoli nam poświęcić więcej czasu na inne aktywności związane z rozwojem naszej marki. 

Spośród wielu dostępnych na rynku narzędzi, szczególnie polecany jest NapoleonCat, który zapewnia możliwość tworzenia, edycji i zapisywania postów za pośrednictwem aplikacji w komputerze. Co wyróżnia to narzędzie spośród konkurencji? Przede wszystkim zaawansowane funkcje analityczne https://napoleoncat.com/pl/funkcje/analityka/, które maksymalizują efekt naszej kampanii marketingowej w serwisach społecznościowych.