Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jak skutecznie promować firmę na wydarzeniach targowych?

Jak skutecznie promować firmę na wydarzeniach targowych?
2024-03-07

Promocja firmy na targach branżowych jest jedną z podstawowych form tzw. marketingu bezpośredniego — którego podstawą jest „żywy” kontakt z potencjalnym klientem lub partnerem biznesowym. Jak to wykorzystać — i zmienić stoisko targowe w prawdziwe centrum naszych działań promocyjnych? O tym w dzisiejszym artykule.

Stwórz wyjątkową przestrzeń targową

Na czas trwania ekspozycji stoisko targowe powinno stać się swoistym sercem wszystkich działań marketingowych Twojej firmy. Musi jednocześnie:

  • prezentować jej ofertę w jak najlepszym świetle;

  • kreować wizerunek marki;

  • stanowić przestrzeń do budowy relacji z klientami, partnerami biznesowymi i… konkurencją.

Klasyczne standy — z ladą promocyjną i standardowym roll-upem, ewentualnie ścianką reklamową — mogą spełnić to zadanie… przynajmniej w teorii. W praktyce bowiem trzeba pamiętać o tym, że w zasadzie na każdym evencie prezentuje się kilkanaście-kilkadziesiąt firm. Aby więc promocja firmy na targach okazała się skuteczna — musimy się wyróżnić. Skomplikowanymi konstrukcjami, oferowanymi doświadczeniami, innowacyjną technologią — projekty standów niektórych firm są sztuką samą w sobie… co realnie przekłada się na zaangażowanie uczestników targów i promocyjny sukces.

Dobrym przykładem „kreatywnego” podejścia do ekspozycji będą stoiska targowe od Smart Design Expo, czyli jednego z ciekawszych (naszym zdaniem) zespołów projektowych w Polsce.

Pomyśl o działaniach dodatkowych i materiałach promocyjnych

Jednak same stoiska wystawowe to nie wszystko — warto wokół nich zorganizować „coś więcej”.

Standardową formą promocji firmy są wszelkiego rodzaju materiały promocyjne: od klasycznych ulotek, broszur, przez długopisy i breloczki do kluczy po gadżety dopasowane do specyfiki danej branży. Polecamy te ostatnie — które nie tylko wzbudzają w potencjalnych klientach poczucie zaangażowania i wdzięczności, ale także skutecznie utrwalają wizerunek firmy w ich świadomości.

Pamiętajmy także o tym, że stoiska targowe w Kielcach (lub innych miastach goszczących największe eventy branżowe) mogą stać się także „areną” wydarzeń specjalnych. Konkurs dla gości, prezentacja premierowego produktu marki czy nawet możliwość jego przetestowania w praktyce z pewnością zatrzymają uwagę uczestników targów na dłuższą chwilę. A być może wpłyną także na ich zakupowe decyzje?

Dobrym pomysłem jest także udział w eventach towarzyszących — na przykład w konferencjach branżowych.

Co dalej? Zachęć potencjalnego klienta do działania!

Nawet najciekawiej zaaranżowane stoisko targowe nie przełoży się na wyniki firmy, jeśli za wizytą na ekspozycji nie pójdzie realne działanie potencjalnych klientów. Jak ich do tego zachęcić?

Przede wszystkim — dając szansę rozmowy z przedstawicielami firmy. Kontakt face-to-face jest w sprzedaży najskuteczniejszą formą komunikacji — warto to wykorzystać. W jadącym na targi „zespole” powinni więc znaleźć się zarówno pracownicy, którzy z pasją i życzliwością opowiedzą uczestnikom o marce i jej produktach, jak i przynajmniej jedna osoba „decyzyjna”, odpowiadająca m.in. za komunikację z innymi przedsiębiorcami.

Druga sprawa — odchodzący od stoiska goście muszą mieć możliwość ponownego zapoznania się z ofertą firmy lub nawet podjęcia kolejnych kroków w stronę skorzystania z niej. Rozwiązanie? Specjalna strona internetowa typu landing page — zawierająca dodatkowe informacje na temat oferty i, co najważniejsze, call-to-action. Czyli zachęcenie potencjalnego klienta do zakupu lub choćby do zapisania się do newslettera. To niezwykle istotna kwestia — reklama na wydarzeniach targowych musi towarzyszyć ich uczestnikom także i poza ścianami hali ekspozycyjnej, jeśli ma przynieść wymierne korzyści.