Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jak reklamować sklep internetowy?

Jak reklamować sklep internetowy?
2021-09-20


Intensywny rozwój Internetu sprawił, że trudno sobie wyobrazić udany biznes w sieci bez realizowania skutecznych działań marketingowych. Konkurencja w poszczególnych branżach jest coraz większa. Wymaga to regularnego realizowania takich działań, które pozwalają budować pozycję sklepu internetowego w przestrzeni Internetu. Do takich zalicza się odpowiednio dopasowana do profilu działalności reklama. Nie każdy sklep powinien być reklamowany w ten sam sposób. Trzeba brać pod uwagę jego specyfikę. Zatem najpierw trzeba określić, jak reklamować sklep internetowy

Co wpływa na wybór reklamy internetowej dla sklepu?

Sklepy internetowe różnią się między sobą wieloma cechami. Ma to również bezpośrednie przełożenie na działanie marketingowe, które warto podejmować dla poprawienia wyników sprzedażowych. Odmienne działania sprawdzą się dla małego sklepu lokalnego, który działa wyłącznie stacjonarnie, a inne dla rozbudowanego sklepu internetowego.

Przy wyborze form reklamy należy brać pod uwagę:

  • wielkość sklepu internetowego,
  • branżę, w której funkcjonuje firma,
  • rodzaj asortymentu,
  • ilość środków finansowych do przeznaczenia na budżet reklamowy. 

Duże sklepy internetowe dysponują znacznie większymi środkami finansowymi, które mogą przeznaczyć na działania reklamowe. Równocześnie konkurują one ze znacznie większymi podmiotami. Wymaga to zdecydowania się na prowadzenie w regularny sposób znacznie bardziej rozbudowanych działań. Natomiast małe firmy, które prowadzą sprzedaż stacjonarną, mogą promować swoją działalność przy wykorzystaniu mniej kosztownych narzędzi marketingowych. Kluczowe jest, aby reklamowanie sklepu internetowego było dopasowane do jego potrzeb oraz realizowane na wysokim poziomie jakości. 

Reklama za pośrednictwem social mediów? 

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga dobrej komunikacji z klientami. Ma to znaczenie zarówno w kontekście możliwości utrzymania stałych klientów, jak też pozyskiwania nowych. Z tego powodu właściciele takich firm powinni pomyśleć o wykorzystaniu możliwości, które oferują media społecznościowe. Stworzenie profilu firmy w serwisach społecznościowych pozwala znacznie lepiej komunikować się z klientami. Dodatkowo profesjonalnie prowadzone mogą być dodatkowym sposobem na generowanie sprzedaży. Media społecznościowe są wykorzystywane przez większość Internautów. Pozwala to docierać do dużego grona odbiorców. Dodatkowo reklamowanie sklepu internetowego można realizować z wykorzystaniem kampanii reklamowych.

Reklamy na Facebooku czy Twitterze to:

  • możliwość dokładnego określenia budżetu kampanii,
  • kierowanie reklam do konkretnego segmentu klientów,
  • łatwość dotarcia do bardzo dużej ilości odbiorców.

Właściwie przygotowana kampania reklamowa jest w stanie przynieść doskonałe rezultaty. Generować można w ten sposób większy ruch na stronie firmowej. Z łatwością promować można konkretne produkty czy usługi. Przy realizowaniu sprzedaży internetowej za pośrednictwem sklepu uzyskać można wysokie wskaźniki konwersji. Łatwość kontrolowania wydatków na takie reklamy sprawia, że wygodnie można określić możliwy do przeznaczenia na nie budżet. Wybierając płatność za wyświetlenia zrealizowane przez odbiorców z wybranego segmentu, można trafić wyłącznie do potencjalnych klientów. 

Gdzie sprawdzić, jak rozreklamować sklep internetowy za pośrednictwem Google Ads? 

Innym sposobem dotarcia do bardzo dużej ilości potencjalnych klientów jest Google Ads. Ta wyszukiwarka jest kluczowa na polskim rynku. Program reklamowy jest przygotowany w sposób, który pozwala na dotarcie do największej ilości użytkowników Internetu. Ustawienie płatności za kliknięcia zapewnia kontrolowanie wydatków. Wykorzystując narzędzia Google ważne, aby odpowiednio przeprowadzona została optymalizacja konwersji. Ma to bezpośrednie przełożenie na to, jak dużo przechodzących na stronę sklepu za pośrednictwem kliknięcia w reklamę, decyduje się na zakup. Niezbędne jest z tego powodu dokonanie wyboru odpowiedniej formy reklamy, a także właściwych słów kluczowych.

W Google można wybierać takie jednostki reklamowe jak:

  • tekstowa,
  • wideo w sieci YT i partnerów,
  • graficzna. 

Bardzo ważne jest właściwe przygotowanie kreacji reklamowych. Tylko w ten sposób można liczyć na uzyskanie oczekiwanych efektów. Warto jest z tego powodu zlecić przygotowanie reklam profesjonalnym agencjom SEO, które specjalizują się w obsłudze AdWords. W ten sposób można uniknąć między innymi ryzyka nieefektywnych kosztów. Znaczenie ma również to, aby w ramach konkretnego budżetu, jak najlepiej dotrzeć do potencjalnych klientów. Sprawdzając jak rozreklamować sklep internetowy, można dowiedzieć się jakie formy reklamy można wykorzystać. Natomiast profesjonalnie przygotowana kampania wymaga wiedzy i doświadczenia. Ma to bezpośrednie przełożenie na wybór fraz, które są znacznie bardziej dopasowane do konkretnego sklepu internetowego. Dodatkowo ważne jest, aby właściwie wybierać słowa kluczowe o dużej konkurencji, gdyż mogą one generować bardzo duże koszty. 

Zwiększanie widoczności, czyli jak reklamować sklep internetowy z wykorzystaniem pozycjonowania.

Niemal każdy sklep internetowy, którego właściciel rozważa skorzystanie z marketingu internetowego, powinien brać pod uwagę działania SEO. Sprawdzając informacje, jak rozreklamować sklep internetowy niemal zawsze znajdzie się informacje o pozycjonowaniu. Takie działania są bardzo ważne szczególnie przy realizowaniu sprzedaży. Pozwalają w ramach optymalnego budżetu zwiększyć ruch na stronie. Dodatkowo nowi klienci to tacy, którzy trafili z wyszukiwarki, gdzie szukali informacji o konkretnych produktach czy usługach. 

Z tego powodu uzyskanie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania to sposób na:

  • znaczne zwiększenie sprzedaży,
  • zwiększenie rozpoznawalności firmy,
  • promowanie konkretnych produktów.

Regularnie i intensywnie realizowane działania związane z pozycjonowaniem pozwalają przynosić długoterminowe efekty. W ten sposób pozycja sklepu internetowego w wybranej branży będzie znacznie lepsza. Takie reklamowanie sklepu internetowego nie ma celu jednorazowego efektu, ale stałe zwiększenie zainteresowania odwiedzinami sklepów i zakupami. Jest to różnica w stosunku do kampanii reklamowych realizowanych w programach przygotowanych na portalach. Stale rosnąca konkurencja w poszczególnych branżach w przestrzeni Internetu sprawia, że zdecydowanie się na pozycjonowanie bywa niezbędne. Trudno osiągnąć sukces komercyjny bez budowania odpowiedniego wizerunku firmy, czy też lepszego pozyskiwania nowych klientów. Duże sklepy powinny zdecydować się na stałe realizowane działań w obrębie pozycjonowania. Takie firmy mogą przekazać bardzo duże środki finansowe na takie cele. Jednak nowy sklep może rozpocząć od znacznie mniejszego budżetu, który nie będzie przekraczał kilku tysięcy miesięcznie.  

Co warto wiedzieć o tym, jak rozreklamować sklep internetowy? 

Możliwości skutecznego reklamowania sklepu jest dużo. Dokonanie właściwego wyboru nie będzie łatwe. Z tego powodu dobrym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na skorzystanie z usług profesjonalnych agencji marketingu internetowego. Oferując kompleksowe usługi, są w stanie dokładnie wskazać, jak reklamować sklep internetowy, aby uzyskać najlepsze wyniki. Wybranie konkretnych rozwiązań ma znaczenie z punktu widzenia możliwych efektów. Dodatkowo bardzo ważne jest, aby nie decydować się na takie działania marketingowe, które nie będą skuteczne. Metoda prób i błędów przy wybieraniu form reklamy może prowadzić do nieefektywnego wydatkowania pieniędzy przeznaczonych na promowanie sklepów internetowych. Zamiast tego można skorzystać z usług profesjonalistów.

W profesjonalnych agencja SEO można liczyć na:

  • stworzenie i prowadzenie profili w social mediach,
  • prowadzenie blogów tematycznych dla sklepu,
  • zrealizowanie kampanii w Google czy na Facebooku.

Wszystkie działania realizowane w agencjach marketingowych ma na celu uzyskanie jak najlepszych wyników przy określonych wydatkach. Taka optymalizacja konwersji pozwala znacznie zwiększyć sprzedaż. Jest to kluczowe z punktu widzenia tego, jak zainwestowane środki finansowe będą się przekładać na zyski sklepu internetowego.

Artykuł przygotowany we współpracy z funkymedia.pl