Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jak przygotować się do kampanii Adwords?

Jak przygotować się do kampanii Adwords?
2013-12-30

Część małych przedsiębiorców zainteresowanych reklamą google adwords decyduje się prowadzić kampanię na własną rękę. Chcą w ten sposób uniknąć kosztów związanych z profesjonalną optymalizacją. W momencie, w którym rzecz dotyczy małych lokalnych firm, a co za tym idzie niewielkich budżetów, w ostatecznym rozrachunku może się to okazać bardziej korzystne. Do samodzielnego prowadzenie kampanii należy się jednak przygotować. Jest kilka elementów, które koniecznie trzeba wziąć pod uwagę w czasie tworzenia strategii kampanii Adwords. Pierwszym krokiem będzie przygotowanie czystej kartki (albo pliku kartek) i długopisu. Myśli bywają ulotne.


Co mamy do zaoferowania?

Ponieważ za pomocą systemu Adwords reklamujemy ofertę swojej firmy, zastanówmy się najpierw czym różni się ona od konkurencji. Niektóre firmy próbują przyciągnąć klientów niską ceną, inne z kolei promocjami albo szczególnie wysokim poziomem usług. Ważne, żeby zdać sobie sprawę, co tak naprawdę jest w naszej firmie atrakcyjnego. Warto zanotować swoje spostrzeżenia. Potem przeniesiemy je do haseł reklamowych w czasie uruchamiania kampanii.

Kim są nasi klienci?

Korzystając ze swojego doświadczenia warto zastanowić się, kto tak naprawdę korzysta z naszych usług. Nie zaszkodzi opisać typowego klienta. Jeżeli prowadzimy salon kosmetyczny, prawdopodobnie będzie to kobieta w średnim wieku, o ponadprzeciętnych zarobkach. Ale to nie wystarczy. Trzeba zastanowić się, jakie emocje wzbudza nasza oferta w klientach i czego oczekują. Solidności? Terminowości? Zanotujmy to, z pewnością przyda się w czasie redagowania haseł reklamowych. Ale nie musimy opierać się tylko na własnym doświadczeniu. Jeżeli zainstalowaliśmy na naszej witrynie internetowej system Google Analitycs, mamy też dostęp do bardziej szczegółowych badań. Wiemy, z jakiego miasta pochodzą najczęściej klienci (ważne w przypadku prowadzenie e-biznesu), co najbardziej ich interesuje w naszej ofercie, jak często wracają na naszą stronę, jakich informacji poszukują itd. Im więcej informacji zbierzemy o klientach, tym łatwiej będzie nam się z nimi komunikować za pośrednictwem reklam Adwords.

Ilu klientów możemy zdobyć?

W tym przypadku powinniśmy użyć narzędzia Keyword Planner, należącego do systemu Google Adwords. Wpisując poszczególne hasła (słowa kluczowe) związane z naszą ofertą, będziemy mogli zorientować się w jakim stopniu nasza oferta jest poszukiwana, a co za tym idzie, ilu klientów jesteśmy w stanie sprowadzić na swoją stronę. Pozwoli nam to oszacować budżet. Ale warto też zadać sobie pytanie czy klienci poszukują naszej firmy przede wszystkim przez internet. Już na początku trzeba bowiem określić czy Adwords będzie nam służyło jako główne źródło klientów czy może uzupełnienie tradycyjnych działań promocyjnych.

Co i kiedy będziemy sprzedawać?

Rzecz wydaje się prosta. Jeżeli prowadzimy internetowy sklep odzieżowy, będziemy sprzedawać ubrania. Jednak pytanie, kiedy i jakie ubrania. Kampanie Adwords mają najczęściej charakter sezonowy, tzn. różne kategorie produktów sprzedają się w różnym czasie. Warto zatem skorzystać z narzędzia Google Trends. Pozwoli nam ono oszacować, w jakich tygodniach roku klienci zaczynają poszukiwać danych produktów. Trzymajmy się przykładu ze sklepem odzieżowym. Logika podpowiadałaby, że na przykład reklamę kurtek zimowych, należałoby rozpocząć w początku listopada. Otóż to błąd, bowiem statystyki przedstawione w Google Trends, pokazują nam, że wzrost poziomu wyszukiwania hasła „kurtki zimowe” rozpoczyna się już na początku sierpnia, natomiast punkt kulminacyjny przypada na przełom września i października. Zatem przed przystąpieniem do uruchamiania kampanii Adwords, warto w ten sposób przetestować wszystkie punkty swojej oferty i zanotować, kiedy powinny być uruchomione poszczególne grupy reklam.

Jakich narzędzi będziemy używać?

Rzecz jest niebagatelna, bowiem system reklamowy Adwords zawiera w sobie kilka głównych możliwości. Wszystko zależy od charakteru naszej oferty. Najpopularniejszą formą reklam są linki tekstowe. Jednak w przypadku droższych produktów czy usług, koniecznie należy je uzupełnić remarketingiem, który pozwala powrócić do konkretnego klienta z ofertą. Używa się go, gdy klient potrzebuje więcej czasu do namysłu nad zakupem. W przypadku sklepów internetowych, warto wziąć pod uwagę reklamy Google PLA. Z kolei dla firm, które chciałyby nie tylko sprowadzać na stronę klientów ale też promować w sieci swój wizerunek, dobrą opcją będzie reklama banerowa.

Niezależnie od tego, czy sami chcemy prowadzić swoją kampanię czy zatrudniamy do tego profesjonalistę, warto wziąć pod uwagę powyższe kwestię.

A więcej na temat reklam adwords na kampanie-adwords.pl.