Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jak przeprowadzić kampanię e-mailingową?

Jak przeprowadzić kampanię e-mailingową?
2018-10-30


Kampania e-mailingowa może być bardzo skutecznym sposobem na dotarcie do klienta. Trzeba jednak wiedzieć w jaki sposób ją przeprowadzić, żeby osiągnąć zadowalające rezultaty. 

E-mail wykorzystywany jest w marketingu od bardzo dawna i uważany jest za skuteczny sposób nawiązywania relacji z klientami. Wiele firm chętnie stosuje ten kanał marketingowy, ponieważ kampanie e-mailingowe nie wymagają dużych nakładów, jednocześnie przy poprawnym prowadzeniu pozwalają na osiągnięcie konkretnych efektów. Coraz więcej osób posiada pocztę elektroniczną i sprawdza ją każdego dnia.


Właściwa strategia działania

Jak przeprowadzić kampanie e-mailingową? Przede wszystkim należy zacząć od zgromadzenia bazy adresów e-mail. Najlepiej posiadać bazę adresów należących do klientów lub potencjalnych klientów którzy dobrowolnie wyrazili zgodę na udostępnienie swoich danych. Budowanie takiej bazy może być czasochłonne. Alternatywnym rozwiązaniem jest korzystanie z baz zewnętrznych.

 

Wybór odpowiedniego przekazu

Kampania e-mailingowa obejmuje kilka różnych form przekazu, na przykład systematyczne wysyłanie newslettera. Do klienta mogą trafiać także informacje o atrakcyjnych promocjach i konkursach lub kupony rabatowe. Ważne, żeby były one rzeczywiście przydatne z punktu widzenia odbiorcy. Newsletter może wiec zawierać informacje o nowościach, ale także interesujące poradniki, pomagające w dokonaniu zakupu.

 

Z ilością wysyłanych informacji nie należy przesadzać. Nadmiar wiadomości staje się po prostu uciążliwy i przynosi skutek odwrotny od zamierzonego. Zbyt częste przesyłanie wiadomości, które nie są przydatne może spowodować, że klienci zaczną wypisywać się z bazy adresowej.

 

Treść wiadomości

Bardzo duże znaczenie w przypadku kampanii e-mailingowej ma przygotowanie odpowiedniej treści wiadomości, która następnie trafi do odbiorców. Istotne jest pierwsze wrażenie, a także uporządkowanie i zaprezentowanie informacji w przejrzysty sposób. Na pewno nie należy przesadzać z ilością tekstu, ponieważ przeciętny odbiorca ma najwyżej kilka minut na zapoznanie się z otrzymaną treścią. Bardzo ważnym elementem przekazu jest call-to-action, czyli wezwanie do podjęcia konkretnego działania, na przykład wejścia na stronę firmy.

 

Istotnym procesem jest segmentowanie bazy. Odbiorców wiadomości możemy podzielić na wiele różnych kategorii, na przykład pod względem miejsca zamieszkania, wieku lub płci. Podzielenie listy na segmenty umożliwia lepsze śledzenie reakcji odbiorców na wiadomości, a co za tym idzie również optymalne dopasowanie przesyłanych treści. Dobrze zaplanowana i przeprowadzona kampania e-mailingowa przyniesie konkretne rezultaty, na przykład w postaci zwiększenia liczby wejść na stronę firmy lub sprzedanych produktów.

 

Źle przygotowana kampania nie tylko nie da efektów, ale może niekorzystnie wpłynąć na wizerunek firmy. Zaśmiecanie skrzynek odbiorczych klientów wiadomościami, które nie są pomocne i nie zawierają przydatnych informacji sprawi, że firma przestanie być postrzegana w pozytywny sposób.


Artykuł powstał przy współpracy z infobrokering.com.pl