Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jak mówić do SNAPCHAT-owców?

Jak mówić do SNAPCHAT-owców?
2019-10-18

Snapchat to wciąż popularny kanał komunikacji użytkowany w dużej mierze przez młodzież. Jest to także ważne narzędzie reklamodawców, PR-owców czy specjalistów ds. promocji marek. Jak zrobić dobrą reklamę na Snapchata? Na to pytanie odpowiadamy w dalszej części tekstu.


Snapchat czyli co?

Snapchat jest powszechnie znanym kanałem komunikacji. Jest to aplikacja mobilna, której główną funkcjonalnością jest wysyłanie zdjęć i filmików o ograniczonej długości. Snapchat, nazywany często Snapem, działa on na rynku od 2011 roku, zaś w Polsce zyskał popularność nieco później.

Z perspektywy użytkownika jest to przestrzeń do komunikacji z wybranymi osobami w sieci, zaś z poziomu marketingu jest to jedno z narzędzi stosowanych do pozyskiwania potencjalnych klientów, budowania relacji z publicznością czy po prostu reklamy produktów i usług. Warto jednak dobrze przeanalizować strategię kampanii skierowaną na Snapchat, bowiem jest to dość wyjątkowo przestrzeń „rynku” internetowego, która rządzi się w konsekwencji swoimi prawami. W efekcie nie na wszystko jest miejsce na Snapie, ale gdy umiejętnie wykorzystamy jego zalety, możemy odnieść prawdziwy sukces reklamowy, co przełoży się z pewnością korzystnie na finanse oraz wizerunek firmy czy osoby.


Do kogo komunikuje reklama na Snapchacie?

Podstawowe pytanie, które należy zadać przy planowaniu strategii komunikacyjnej marki bądź kampanii reklamowej brzmi „do kogo komunikujemy?”. Jest to baza do realizacji działań, w których chcemy dotrzeć do naszych odbiorców czy potencjalnych klientów. W branży marketingowej grupę takich osób nazywamy targetem. Kto może być więc snapchatowym targetem?

Należy rozważyć, kim są użytkownicy tego medium. Snapchat wielu kojarzy się z młodzieżą szkolną, która w wolnych chwilach przesyła sobie kilkusekundowe filmiki. Nie jest to błędna asocjacja, bowiem zdecydowana większość użytkowników Snapa (w Polsce i na świecie) to osoby do 24 roku życia, zaś mniej więcej połowa jest w wieku 13-18 lat. Statystyki te podlegają oczywiście zmianom, ponieważ social media także ulegają trendom. Należy jednak pamiętać, że kluczową kwestią jest poznanie użytkowników danego mediów, by być pewnym, że grupa docelowa naszej kampanii znajduje się w ich gronie.


Reklama na Snapchata – dla jakich marek?

W poprzednich akapitach scharakteryzowaliśmy użytkowników Snapchata. Z tego płynie wiele interesujących wniosków, dla jakich marek jest przeznaczona reklama na Snapchacie. Lecz zanim wskażemy przykłady firm, warto oddać wodze kreatywności i podejść do tego od nieco innej strony. Spróbujmy odpowiedzieć na pytanie, jaką osobą byłby Snapchat, gdyby był człowiekiem. Tego typu badania stosuje się w marketingu czy reklamie, ponieważ ułatwia to klasyfikację produktu, marki czy targetu. Zatem, jaki byłby Snap? Z pewnością młody, dynamiczny, zabawny, żyłby tu i teraz, być może z dozą dystansu śmiałby się z absurdów otaczających jego rzeczywistość, byłby w kontakcie ze znajomymi i przyjaciółmi, im poświęcałby dużo czasu, chodziłby na imprezy, prowadziłby „studenckie” życie i dużo czasu spędzał w smartfonie. Taki obraz mógł powstać w Państwa głowach. Jest to równocześnie obraz marki, która będzie doskonale komunikować do odbiorców Snapchata.

Próbując odpowiadać na pytanie, jakie marki może zainteresować reklama na Snapchacie, warto wziąć pod uwagę np. młodzieżowe marki ubrań, producenta różnego rodzaju gadżetów, sprzętu elektronicznego, z którego korzystają młodzi ludzie, a także wydarzenia, jakie mogą znaleźć się w centrum ich zainteresowań – koncerty, mecze, wyjazdy.

Inny typ marek, którego nie można pomijać w reklamie na Snapchat to marki osobiste. Kwitnący influencer marketing to przejaw tendencji w marketingu internetowym, które skupiają się na konkretnych osobowościach znanych niekiedy wyłącznie w świecie wirtualnym. Snapchat jest więc świetną przestrzenią do promocji osób, których targetem jest młodzież korzystająca ze Snapchata.


Jak powinna wyglądać reklama na Snapchat?

Jak wspomnieliśmy na początku artykułu, Snapchat rządzi się nieco swoimi prawami. Nie ma tu miejsca na nudne, bezbarwne reklamy, z których na pierwszy rzut oka nic interesującego nie wynika. Snapchat to narzędzie do bardzo szybkiej i ulotnej komunikacji. Reklama musi być więc widoczna, chwytliwa, rzucająca się w oczy i zapadająca w pamięć. Rozwiązaniem, które cieszy się popularnością są zabawne grafki czy np. śmieszne filmiki, które w formie żartu przekazują określoną przez pomysłodawcę treść. Sprawdź krótki poradnik na https://harbingers.io/blog/reklama-na-snapchat-krotki-poradnik/

Snapchat cechuje ograniczona długość wyświetlanych bądź powtarzanych informacji. Reklama musi więc zaintrygować w pierwszej chwili, inaczej nie zostanie zapamiętana przez odbiorców. Narzędziem, które od dawna cieszy się popularnością w social media są gify. Ruszające się obrazki, specjalnie dobrane podpisy dają ciekawy efekt. Przygotowując reklamę na Snapchat, warto każdy gotowy wariant przeanalizować, odpowiadając na pytanie, czy taka kilkusekundowa reklama jest w stanie zaintrygować nasz target. Jeśli odpowiedź jest twierdząca, kampania może ruszać, jeśli jednak nie, warto dopracować pomysł niemal do perfekcji.