Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Jak eksponować materiały drukowane?

Jak eksponować materiały drukowane?
2018-02-13


Działania marketingowe w miejscu sprzedaży to skuteczne narzędzia w ramach nie tylko informowania potencjalnych nabywców o ofercie, ale również wzbudzania z nich potrzeby zakupowej.

Nie da się ukryć, że są doskonałym przekazem wspierającym ogólną strategię marketingową firmy. Graficzne materiały reklamowe z przekazem informacyjnym wchodzą w zakres reklamy zewnętrznej typu POS (point of sale). To te, które dystrybuuje się w miejscu sprzedaży. Stanowią doskonałą formę wsparcia dla całościowej strategii marketingowej firmy.

Jak wyglądają materiały POS?

To przeróżne formy reklamy zewnętrznej BTL, czyli przekazów drukowanych. POS charakteryzują się najczęściej o wiele mniejszym formatem niż na przykład billboard. Do tych najczęściej stosowanych zaliczają się ulotki, broszury informacyjne, katalogi, gazetki informacyjne. Z reguły są umieszczane na specjalnych stojakach reklamowych, które ustawiane są tuż przy wejściu do danego obiektu. Ich największą zaletą jest to, że są dobrze widoczne, ale nienachalne. Zainteresowany klient z łatwością sięgnie więc po taki materiał. Cieszy również fakt, że sam przekaz, jaki jest na nich zamieszczony, jest przede wszystkim informacyjny.

Na materiałach drukowanych nie ma miejsca na chwytliwe hasła, które mają działać na emocje odbiorcy. Druki zawierają rzetelne informacje, dane oraz charakterystykę oferty i przedstawianych produktów. Z takich materiałów potencjalny klient uzyska o wiele więcej wiedzy niż z reklamy w mass mediach.

Dystrybucja materiałów drukowanych w miejscu sprzedaży

Jak już wspomnieliśmy, materiały typu POS najczęściej umieszczane są na specjalnych stojakach. Jeśli te zostaną ustawione tuż przy wejściu, to istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że potencjalny odbiorca skupi na nich swoją uwagę. Pamiętajmy przy tym, że koszt takiego ekspozytora to zaledwie kilkaset złotych. Tyle samo kosztuje wydruk ulotek czy broszur. Jest to więc jedna z najtańszych, a zarazem najbardziej skutecznych form reklamowych.

Warto zaznaczyć, że profesjonalne ekspozytory reklamowe to tylko jedna z metod dystrybucji materiałów typu POS. Ulotki, katalogi i wszelkie inne materiały informacyjne mogą być również rozdawane potencjalnym odbiorcom bezpośrednio. Powszechna jest przecież współpraca z hostessami, które właśnie takie działania realizują.

Hostessa w miejscu sprzedaży może wręczać potencjalnym klientom wszelkie materiały typu POS. Efektywność jej pracy jest zapewne dobra, nie wiadomo tylko, czy przekaz rzeczywiście trafia do osób zainteresowanych ofertą. Po katalog bądź ulotkę ze stojaka sięgają tylko osoby, które już wykazują potrzebę zakupową. Hostessa trafia z przekazem do wszystkich, którzy tylko znajdą się w miejscu sprzedaży, również do tych, którzy niekoniecznie są zainteresowani konkretną propozycją. Nie ma jednak wątpliwości, że atutem jej pracy jest bezpośredni kontakt z odbiorcą. Działa tutaj nie tylko przekaz informacyjny, ale również zachęcający, a wręcz nakłaniający. Doświadczona hostessa z całą pewnością swoją pracą wpłynie na zwiększenie sprzedaży. Koszty jej zatrudnienia są natomiast wyższe niż zakup stojaków reklamowych. Każdy przedsiębiorca musi więc dokładnie przeanalizować formę dystrybucji takich materiałów.


Treści przygotowane w oparciu o stronę internetową producenta standów reklamowych WIST.