Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Instytucje finansowe nie wykorzystują potencjału mediów społecznościowych

Instytucje finansowe nie wykorzystują potencjału mediów społecznościowych
2012-07-24

Blisko jedna czwarta Polaków deklaruje, że wśród swoich ulubionych stron i profili w serwisach społecznościowych ma takie, które należą do instytucji finansowej. Tyle samo osób przyznaje, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy wśród materiałów i stron komentowanych przez ich znajomych znalazł się materiał dotyczący tychże firm.

Jak wynika z badania zrealizowanego dla agencji social mediowej Think Kong przez Instytut Homo Homini, blisko 1/4 Polaków korzystających z portali społecznościowych deklaruje, że wśród swoich ulubionych stron oraz profili posiada takie, które należą do instytucji finansowych. Podobny odsetek osób (24 proc.) przyznaje, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy wśród materiałów i stron komentowanych przez ich przyjaciół i znajomych znajdował się materiał dotyczący firmy z sektora finansowego.

„Wyniki badań nie pozostawiają jednak wątpliwości, iż instytucje finansowe nie cieszą się w social media dużą popularnością, aczkolwiek mają one duży potencjał, który mam wrażenie nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany przez specjalistów od marketingu z branży finansowej. Musimy być świadomi, iż jest to zupełnie inna specyfika komunikacji, niż w przypadku chociażby branży FMCG, której jest relatywnie dużo łatwiej pozyskać i zaangażować fanów na portalach społecznościowych” – wyjaśnia Norbert Kilen z agencji Think Kong

„Lubienie” strony lub profilu instytucji finansowej jest najbardziej popularne wśród Polaków w wieku 25-34 lata (38 proc.). Prawie połowa badanych (42 proc.) spośród tej grupy wiekowej deklaruje, również że wśród materiałów komentowanych przez ich znajomych znalazł się taki, który dotyczył instytucji finansowej. Jednym z czynników, który wpływa na taki stan rzeczy jest to, że na ogół osoby w tym przedziale wiekowym zaczynają już myśleć o lokowaniu zarabianych środków finansowych. Podejmują, więc istotne decyzje związane z wyborem instytucji finansowej, co z związane jest z potrzebą poszukiwania dodatkowych informacji na ten temat.

***

Badanie zostało zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej próbie, stanowiącej liczebną reprezentację cech demograficznych dla ogółu pełnoletnich mieszkańców Polski, którzy nie korzystają z uprawnień emerytalnych z zachowaniem rozkładów terytorialnych (dane wg GUS). Wielkość próby wynosiła 1103 jednostek.

Think Kong (www.thinkkong.pl) to agencja specjalizująca się w prowadzeniu kampanii opartych na wykorzystaniu social media, strategicznym wsparciu komunikacji marek w Internecie. Od 2011 r. Think Kong reprezentuje w Polsce międzynarodową sieć eBuzzing obecną m.in. we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Firma działa też w ramach grupy skupiającej m.in. On Board Public Relations i agencję reklamową San Markos. Wielokrotnie nagradzana i wyróżniana na międzynarodowych konkursach (IAC 2012, Magellan Awards 2010, 2011, Newscomer of the Year 2010, Stevie Awards 2010), realizowała działania promocyjne online dla wielu marek, m.in. Adobe, Siemens, TVP, Neinver, RWE, Panasonic.

 

Źródło: Think Kong