Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Influencer marketing w 2023 roku - trendy i kluczowe działania

Influencer marketing w 2023 roku - trendy i kluczowe działania
2023-01-17


Influencer marketing to wytwór stosunkowo nowy, a mimo to jego pozycja jest już ugruntowana. Specjaliście przewidują, że ten obszar rynku do 2028 r. będzie wart ok. 85 miliardów dolarów! Zanim jednak zdecydujesz się na podjęcie współpracy z influencerem, zobacz jakie trendy zdominują bieżący rok.

Transparentność na pierwszym planie

Działania influencerów są coraz częściej brane pod lupę zarówno przez odbiorców, jak i niektóre organy państwowe (np. UOKiK). Internetowi twórcy mają możliwość wpływania na decyzje zakupowe, a także światopogląd swoich fanów. Właśnie dlatego coraz częściej mówi się o konieczności restrykcyjnej kontroli treści publikowanych przez influencerów, szczególnie w kontekście reklamy. 

W zeszłym roku UOKiK stworzył zestaw wymogów dla influencerów z zakresu prawidłowego oznaczania płatnych współprac. Ten swoisty przewodnik rozróżnia współprace reklamowe ze względu na rodzaj świadczeń, formę wynagrodzenia, wpływ reklamodawcy na treść, a także sposób zawarcia umowy. Co ciekawe, UOKiK zainteresował się nie tylko współpracami płatnymi, ale także działalnością w ramach marki własnej. Na chwilę obecną prezenty czy paczki PR-owe także wymagają oznaczania w social mediach. Dzięki temu kwestie autopromocji i barteru zostały szczegółowo uregulowane. W tym roku transparentne i prawidłowe oznaczanie współprac będzie więc kluczowe w kontekście influencer marketingu. 

Ekspercki i spójny przekaz

Nowi influencerzy pojawiają się jak grzyby po deszczu. Właśnie dlatego w 2023 r. niezwykle ważne będzie wyróżnienie się z tłumu. Nieścisłości w publikowanym contencie i wpadki wizerunkowe sprawiają, że duża część twórców traci wiarygodność. Na rynku prawdopodobnie utrzymają się ci, którzy będą w stanie zaoferować ciekawe i eksperckie publikacje. W tym roku popularność influencerów będzie więc wprost proporcjonalna do ich wiarygodności i poziomu wiedzy z dziedziny, w której się poruszają.

Influencer marketing w 2023 roku - długofalowe kampanie i krótka forma przekazu

Długofalowe kampanie, w których pierwsze skrzypce gra ta sama postać, są nam znane przede wszystkim z telewizji. Na przykład ING Bank Śląski przez wiele lat kojarzony był z twarzą Marka Kondrata. Wszystko wskazuje na to, że duże marki będą starały się podejmować wieloletnie współprace także z internetowymi twórcami. Influencer marketing to niezwykle ważny obszar komunikacji z odbiorcami, z czego coraz więcej marek zdaje sobie sprawę. Ponadto działania z zakresu influencer marketingu mogą być znacznie bardziej eklektyczne, a co za tym idzie efektywne, niż kampania reklamowa w TV. 

W parze z długofalowymi kampaniami idzie coraz krótsza forma publikacji. Szybkie tempo życia i natłok bodźców sprawia, że użytkownicy nie mają czasu, ani ochoty na dłużyzny. Wyrazem tego trendu jest, chociażby rosnąca w szalonym tempie popularność TikToka czy wprowadzenie shortsów przez platformę YouTube. W 2023 r. możemy spodziewać się ogromnej ilości bardzo zwięzłych publikacji. 

iCommerce, czyli influence economy

TikTok jest aktualnie trzecią co do wielkości platformą społecznościową. Wbrew pozorom jego użytkownikami nie są jedynie przedstawiciele najmłodszego pokolenia. Na chwilę obecną ok. 36% użytkowników TikToka ma ponad 30 lat. Właściciele platformy dostrzegli jej ogromny potencjał sprzedażowy. Wielu influencerów przy pomocy TikToka prezentuje swoim fanom zakupione produkty, recenzując je i polecając swoim odbiorcom. W zeszłym roku platforma wprowadziła nową funkcję — TikTok Shopping, która może odegrać kluczową rolę w rozwoju całego serwisu. Dzięki tej funkcji twórcy mogą oznaczać konkretne produkty znajdujące się na ich nagraniu. Z kolei odbiorcy mogą kupić oznaczony przedmiot bezpośrednio w aplikacji. Skrócony proces zakupowy już znalazł rzeszę fanów i z pewnością w 2023 roku będzie ich znacznie więcej.

Chcesz podjąć efektywną współpracę z influencerami? W Kohai pomożemy Ci dobrać odpowiednich twórców, którzy wypromują Twoją markę, produkt czy usługę. Mamy szerokie doświadczenie w zakresie influencer marketingu, którym z chęcią się dzielimy i doskonale znamy branżę!