Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Ile zarabia copywriter? Przegląd stawek na rynku

Ile zarabia copywriter? Przegląd stawek na rynku
2022-10-10

Copywriter to zawód, który najprościej mówiąc, polega na tworzeniu różnego rodzaju treści. Do niedawna uważało się, że aby nazywać siebie copywriterem, zlecenie musi dotyczyć wyłącznie reklamy – jednak w dzisiejszych czasach zajmuje się on również tekstami wysoce merytorycznymi.

Zapotrzebowanie na usługi copywritingu jest wysokie, jednak z drugiej strony mamy bardzo niski „próg wejścia” na ten rynek. Dlatego zlecając teksty, warto raczej skierować swoją ofertę do bardziej doświadczonych copywriterów – oczywiście jeśli dysponujesz ku temu odpowiednim budżetem.

Od czego zależą zarobki copywritera?

Domyślam się jednak, że możesz tu trafić z drugiej strony – zastanawiasz się czy praca copywritera jest opłacalna. Wszystko zależy od tego, jaką jakość oferujesz i jak dobrze się zaprezentujesz swojemu potencjalnemu klientowi/pracodawcy.

Doświadczenie i portfolio copywritera

Copywriterzy, którzy posiadają solidnie udokumentowane portfolio, mają zdecydowanie większą szansę na uzyskanie lepszego wynagrodzenia – natomiast dla zlecającego, jest to świadomość, że robota nie zostanie „spartaczona”.

Niestety takie są fakty. Jednakże brak doświadczenia nie jest przeszkodą, aby stworzyć ciekawie prezentujące się portfolio. Wystarczy trochę kreatywności – przecież temat możesz wymyśleć samodzielnie i nieodpłatnie napisać o nim artykuł. Zastanów się, jakie branże są obecnie na fali wzrostu lub stwórz treść, na której tematyce dobrze się znasz. Jedno jest pewne – portfolio musi być perełką!

Ile zleceń/ile pracuje copywriter?

Oczywiście trzeba też wziąć pod uwagę czy mówimy o zawodowym, pełnoprawnym copywritingu prowadzonym pod sztandardem własnej firmy czy też o dodatkowej formie zarobku na umowę o dzieło.

Copywriting jest elastyczny – możesz szukać także zatrudnienia na pełny etat lub jego część. Zapotrzebowanie również jest wysokie, więc jeśli masz talent do tworzenia treści – spróbuj!

Sposoby rozliczenia z copywriterem

Pora na konkretne stawki. Podzielimy je jednak na senior copywriterów, mid copywriterów jak i junior copywriterów. Kolejne rozdzielenie będzie natomiast dotyczyć formy zatrudnienia.

  • Doświadczony copywriter – przy rozliczeniu w oparciu o znaki może liczyć na stawki rzędu 60 zł netto/1000 zzs wzwyż. Na umowę godzinową to nawet do 100 zł na godzinę. Mowa oczywiście o „wyjadaczach”, którzy dostarczają wyłącznie „perełki”. Sprawdź przykładowy cennik www.wordmatters.pl/cennik-copywritera!
  • Mid copywriter – czyli osoba z pewnym doświadczeniem, która może pochwalić się ciekawymi projektami na swoim koncie. Mid copywriter weźmie od 35 zł netto za 1000 zzs, natomiast w pracy na etacie – około 40-50 zł godzinowo.
  • Początkujący copywriter – omijaj raczej platformy, które po pierwsze mało płacą, a po drugie nie dadzą Ci rozwinąć skrzydeł. Niskie wymagania sprawiają, że staniesz się „klepaczem” piszącym na czas, a to dalekie od prawdziwego copywritingu. Stawki za znaki to mniej więcej 15-20 zł netto za 1000 zzs. W agencji reklamowej możesz liczyć natomiast na około 25 – 35 zł na godzinę.

Artykuł przygotowany przez WordMatters!