Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Ile kosztuje audyt SEO?

Ile kosztuje audyt SEO?
2021-06-10


Zastanawiasz się nad poprawą wyświetleń na Twojej stronie? Przeczytaj artykuł, w którym dowiesz się czym jest audyt seo, jak jest wykonywany przez profesjonalną firmę kok po kroku oraz jakie narzędzia są wykorzystywane.

 

Czym jest audyt SEO?

Z definicji audyt seo jest analizą serwisu pod kątem widoczności w wyszukiwarkach internetowych przede wszystkim Google. Cel audytu to wskazanie mocnych oraz słabych stron, jak również przedstawienie rekomendacji, które pozwalają na to, że strona jest widoczna w wynikach organicznych na sporą liczbę słów kluczowych. Słowa te ą wpisywane przez potencjalnych klientów w okienku wyszukiwarki.

Cel audytu to poprawa działania danego serwisu, jak również zwiększenie widoczności w wynikach organicznych. Dzięki dobrze przygotowanemu serwisowi, strona lepiej się indeksuje i można pozyskać nowych klientów, którzy generują sprzedaż.

Dzięki wdrożeniu zaleceń można rozpocząć właściwe działania przez pozycjonowanie strony www na określone frazy oraz osiągnąć przy tym optymalne rezultaty przy stosunkowo niewielkich kosztach. W niektórych przypadkach audyt może wskazać, że serwis powinien być zbudowany od nowa. 

Wdrożenie basicowych rekomendacji jest już wystarczające, aby polepszona została pozycja strony www w wynikach wyszukiwarki Google, pozwala to stosunkowo niewysokim kosztem otrzymać możliwość dostępu do nowych użytkowników, którzy pochodzą z ruchu organicznego w wyszukiwarce Google. Optymalizacja SEO to podstawa, aby rozbudować serwis oraz o ty, że warto o niej pomyśleć we wczesnym etapie powstawania, tak aby uniknąć dodatkowych błędów w trakcie.

Jak wykonywany jest audyt krok po kroku?

Roboty, które indeksują wyszukiwarkę, z czego najbardziej popularne to roboty Google, biorą pod uwagę takie aspekty jak część techniczna. Prawidłowa struktura kodu to jeden z najistotniejszych czynników, który rankuje stronę. Dzięki wychwyceniu niedociągnięć technicznych można dokonać poprawek projektu strony internetowej, może być to kluczowe również na początku pozycjonowania strony www. Jeżeli nie wdroży się poprawek technicznych to uniemożliwia się poprawne pozycjonowanie serwisu. Warto dodać, że w większości dotyczy to kwestii stricte technicznych, które są niewidoczne dla typowego użytkownika witryny. Same niekoniecznie wpływają na niedogodności, które wiążą się z użytkowaniem serwisu, ale dla robotów, które indeksują to ważna kwestia.

Techniczny audyt jest złożony z analizy w trzech różnych kontekstach, które są od siebie niezależne. Są to:

  • On-page – czyli zespół czynników, które znajdują się w samym serwisie. Przykładami są: linkowanie wewnętrzne oraz struktura strony www.
  • Off-page – tak nazywany jest zespół czynników, które znajdują się poza serwisem. Przykład to: struktura profilu linków zewnętrznych.
  • Techniczne SEO – jest analizą sposobu indeksowania strony www poprzez roboty oraz wyświetlania w organicznych wynikach w Google.

Audyt seo składa się z kilku etapów wdrożenia. Testy przeprowadza się na kilku płaszczyznach. Analizowana jest właściwość indeksowania poszczególnych podstron, weryfikowane jest, czy treść na konkretnych podstronach jest wystarczająca, co niekorzystnie wpływa na pozycję, jak również unikalność treści. Unikalność to kolejny ważny aspekt. Dodatkowo w trakcie audytu niezbędne jest, aby zweryfikować, czy mapa witryny oraz plik robots.txt są optymalne dla robotów, które indeksują.

 

Narzędzia do audytu SEO

Wśród najczęściej wymienianych narzędzi wykorzystywanych przez firmy, wyróżnia się:

  • Cognitive SEO/Ahrefs.com/Majestic SEO – są to platformy, które agregują dane na temat linków przychodzących do pozycjonowanej strony www.
  • Sitebulb.com – narzędzie służące analizie najważniejszych elementów strony pod kątem SEO. 
  • Screaming Frog – narzędzie do kompleksowej analizy strony, które wpływa na postrzeganie witryny poprzez roboty, które indeksują w wyszukiwarce Google. 
  • Surfer SEO – narzędzie do analizy strony on-page. Dzięki niemu analizowane są treści pod kątem fraz kluczowych.
  • Senuto – narzędzie, które służy do analizy treści pod kątem fraz kluczowych. Monitoruje pozycję w wyszukiwarce Google.
  • Semstorm – platforma, która analizuje słowa kluczowe oraz jak kształtuje się pozycja witryny w wyszukiwarce Google na dane frazy.
  • LanguageTool – uniwersalne narzędzie, które sprawdza poprawność treści na stronie (gramatyka, stylistyka, interpunkcja, ortografia).
  • Google Search Console – panel Google, który służy zarządzaniu strony we wszystkich usługach, które są powiązane z Google. Dzięki temu umożliwiona jest funkcja sprawdzenia błędów w indeksowaniu. 
  • Google Analytics – narzędzie służące do analizy ruchu na stronie m.in.: źródła wejść na stronę, czas odwiedzin, sposób przeglądania strony przez użytkowników. 
  • Google Keyword Planner – platforma Google, która umożliwia wyszukiwanie fraz kluczowych dla kampanii w systemie Google Ads. 
  • Google Trends – narzędzie, które analizuje aktualnie popularne frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę.Google Trends pozwala wyszukać frazy pod kątem pozycjonowania tzw. „długi ogon”.
  • Walidator CSS/HTML

 

Myśleliście kiedyś o audycie seo swojej strony?