Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Ich pozycjonowanie leży

Ich pozycjonowanie leży
2011-05-12

Pojawiły się wyniki raportu widoczności branży motoryzacyjnej w wyszukiwarkach. Badanie przeprowadzone przez Adseo miało na celu wykazać, jak wypozycjonowane w wyszukiwarce są różne znane marki samochodów. Okazuje się, że pomimo najlepszej widoczności w internecie, wyniki producentów Volkswagena i Renault nie imponują. Główną przyczyną ma być brak komunikatów bezpośrednio od przedstawicieli marek oraz informacji o przeprowadzonych testach czy analizach.


Wyszukiwanie fraz takich jak "bezpieczny samochód rodzinny" czy "bezawaryjny samochód rodzinny" w 40% daje wyniki w postaci forów internetowych gdzie osoby zainteresowane kupnem nowego auta znajdą najwięcej interesujących je informacji – podaje raport agencji Adseo. Tylko co szósty link pojawiający się w przeglądarce prowadził do publikacji branżowej.


Strony marek i dealerów nie stanowią nawet 10% wszystkich wyników wyszukiwania. Informacje prasowe to jeszcze mniejszy odsetek. Teksty PR-owców wykorzystane na portalach w większości czuć już naftaliną. Natomiast społeczności to najmniej rozbudowana podkategoria wyników, <1%. Co ciekawe, brak jest jakiegokolwiek firmowego bloga.

Jeden na trzy wyniki był trafnie dopasowany do frazy. Największym odsetkiem odpowiedzi na proponowane hasła może pochwalić się Volkswagen, podobnie jak Renault i Opel. Co dziesiąty link dotyczył Forda. Za to można dojść do wniosku, że Fiat, Peugeot, Seat i Mazda to pojazdy mało bezpieczne i raczej awaryjne, bo o nich nie dowiemy się wiele wpisując wcześniejszą frazę. Gdyby określać poszczególne marki na podstawie wyników wyszukiwania, to najbezpieczniejszym samochodem rodzinnym okazałby się Chevrolet, którego dotyczył co piąty wynik. Volvo, uznawany za lidera w tej kategorii, zajmuje dopiero drugie miejsce. Do konkurenta zabrakło mu około dziesięciu punktów procentowych (13%).

Szwedzka marka dużo lepiej radzi sobie w kategorii bezawaryjny samochód rodzinny (22,8%) oraz pojemny samochód rodzinny (18,2%).

 

Według wyników dla blisko połowy internautów najlepszy samochód dla rodziny z dzieckiem to Opel. Drugie miejsce w tej kategorii przyznano Fordowi i Renault (22,8 procent). Ten pierwszy jednak ma niewiele wspólnego z ekonomicznością. Negatywne opinie internautów ustawiły jego wynik na poziomie-7,6%.


Źródło: interaktywnie.com