Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Google + szum medialny

Google + szum medialny
2011-07-15

Komentarze na temat Google Plus, najnowszego społecznościowego przedsięwzięcia internetowego giganta, nie milkną. Śledzę je z zainteresowaniem. Dzisiaj postanowiłam podzielić się artykułami na ten temat, które mnie zainteresowały.

 

W najnowszym numerze Przekroju ukazał się obszerny artykuł pt. „Google kontra Facebook – decydująca bitwa”. Autor – Piotr Stanisławski - wspomina miedzy innymi serwis społecznościowy Google’a – Orkut i inne mniej udane społecznościowe przedsięwzięcia firmy. W artykule przeczytamy również o tym, jakie Google+ ma wady i zalety i czym różni się od Facebooka. Czy zdaniem autora Google tym razem wygra starcie ze społecznościami?

 

Tematem często poruszanym w kontekście społeczności jest prywatność. Stanisławski jeszcze przed ujawnieniem planów wprowadzenia Google+ przeprowadził wywiad z chief technology advocate Google. Wywiad został opublikowany również w Przekroju. Panowie rozmawiają o prywatności w Internecie i postrzeganiu jej przez Marka Zukerberga i przez Google’a.

 

Google Plus na razie jest dostępne tylko dla osób prywatnych, ale już można zgłaszać się do testowania stron firmowych. Eran Gefen pisze na portalu Advertising Age o tym, czym różni się strategia rozwoju Facebooka i Google Plus w odniesieniu do podmiotów instytucjonalnych. W wywiadzie dla Advertising Age Christian Oestlien - product manager zajmujący się social advertising w Google’u - mówi o tym kiedy zostaną wprowadzone strony firmowe i dlaczego niektóre z obecnych stron prywatnych założonych jako profile firm zostaną zamknięte.

A tymczasem na Google Plus odbywa się już kampania wyborcza. Platforma obywatelska założyła konto w serwisie i wpisała się na listę oczekujących na testowanie wersji Google Plus dla instytucji. Na tym polu doszło do nieporozumienia z jednym z polskich blogerów. O potyczce blogera z PO na Google Plus można przeczytać w dzisiejszym wydaniu Gazety Wyborczej.

 

Źródło:
E. Gefen, Here Come Google+ Pages for Brands: What You Need to Know, adage.com, 07.2011
E. Lee, Google+ Brand Pages Comeing in Two Weeks, adage.com, 07.2011
kid, Pierwsza polityczna potyczna w Google+, wyborcza.pl, 13.07.2011
P. Stanisławski, Google kontra Facebook - decydujące starcie, Przekrój, nr 28, 11.07.2011

 

Źródło: Kompas Social Media, Magdalena Popielewicz