Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Gdyby Żabka nie ściemniała...

Gdyby Żabka nie ściemniała...
2011-04-20

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdzając wcześniejszą decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z lipca 2009 roku uznał, że Żabka Polska wprowadziła konsumentów w błąd informując o rzekomej likwidacji sieci sklepów. Żabka zapowiada kolejne odwołanie.

Jak stwierdzono, trwająca od września do końca października 2008 r. kampania reklamowa sieci sklepów Żabka, wprowadzała konsumentów w błąd sugerując ogłoszeniami  "Informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska 15 września 2008 roku zamykamy żabki" zamykanie sklepów tej sieci. Dopiero w drugim etapie wyjaśniono, że hasło dotyczy loterii promocyjnej  i chodzi o zamknięcie żabkokształtnych sejfów, a nie likwidacji sklepów. Efekt wzmagał fakt, że reklamy zawierały sformułowanie o podjęciu decyzji o likwidacji przez zarząd spółki - zazwyczaj decydujący o jej działalności. Informacje te zostały przedstawione na planszach, które sprawiały wrażenie neutralnej informacji, a nie komunikatu reklamowego.

Żabkę, za naruszające zbiorowe interesy konsumentów praktyki, prezes UOKiK ukarała grzywną  w wysokości ponad1,5 mln zł. Ponadto przedsiębiorca został zobowiązany do publikacji decyzji na swoich stronach internetowych oraz jej sentencji w jednym z dzienników ogólnopolskich.

Spółka korzystając z przysługującego jej prawa, odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Odwołanie zostało w pełni oddalone, przyznając rację prezes Urzędu. Żabka Polska jednak nie poddaje się i juz zapowiada złożenie apelacji do Sądu Apelacyjnego.

Sieć Żabka Polska, od 2007 roku należąca w pełni do czeskiego Funduszu Inwestycyjnego Penta Investements, liczy około 2500 sklepów w całym kraju. Obecnie spółkę Żabka chce przejąć fundusz private equity - Mid Europa Partners.

 

 

Źródło: tvn24.pl