Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Aktualności

Gadżet reklamowy jako narzędzie marketingu

Gadżet reklamowy jako narzędzie marketingu
2020-01-17


Skuteczna reklama to obowiązkowy element każdej firmy, która stawia na szeroki wachlarz klientów, pasmo sukcesów oraz zadowolenie z obustronnej współpracy. Istnieje wiele kanałów promocji, spośród których gadżety reklamowe zawsze będą rozsądnym rozwiązaniem. W niewielkich upominkach drzemie ogromny potencjał sprzedażowy, dzięki którym można zyskać naprawdę wiele przy niewielkim nakładzie finansowym.


Skuteczność potwierdzona badaniami

Kilka lat temu poczyniono badania, których celem było potwierdzenie skuteczności gadżetów reklamowych. Kwestią skuteczności upominków zajęła się Polska Izba Artykułów Promocyjnych, przeprowadzając ankietę wśród dużych, średnich oraz małych firm. Spośród uczestników badania aż 70 procent potwierdziło, że gadżety reklamowe to metoda promowania swojej firmy ciesząca się niesłabnącą popularnością. Ankietowani niemal jednogłośnie orzekli, że najtańszą formą reklamy jest dystrybucja oferty poprzez wirtualne media, umieszczając gadżety reklamowe na drugim miejscu.


Zasady Cialdiniego

Liczni naukowcy od dawna łączą wręczanie drobnych upominków z teorią wywierania wpływu. Gadżety reklamowe są skutecznym narzędziem w taktyce przekonywania, podświadomie zobowiązując obdarowanego to zrewanżowania się zakupem produktów z oferty firmy. Taką teorię wysnuł Robert Cialdini, słynny profesor psychologii, pracujący na jednym z amerykańskich uniwersytetów. Uczony na podstawie 15-letnich obserwacji wysnuł teorię, która jednoznacznie świadczy o potrzebie wyrażenia wdzięczności w zamian za podarunek. Tak działają ogólnie przyjęte normy w społeczeństwie - już nawet dzieci uczy się, by podziękować za prezent. Na teorii reguły wzajemności oparty jest mechanizm wręczania gadżetów reklamowych. Klientowi zdecydowanie trudniej będzie odmówić skorzystania z firmowej oferty, jeśli przedtem przyjął coś od niej w prezencie. To jedna z sześciu teorii Cialdiniego.

Naukowiec zaobserwował także pewne normy społeczne powiązane z konsekwencją. Jest to wartość wysoko ceniona w społeczeństwie, a w świecie handlu oznacza tyle, że obdarowany upominkiem będzie zmotywowany do tego, by podjąć decyzję związaną z zakupem usługi lub produktu z firmowej oferty.


Cechy dobrego gadżetu reklamowego

O skuteczności drobnych upominków decyduje kilka czynników. Najważniejszą cechą gadżetu jest jego użyteczność. Posługiwanie się drobiazgiem oddziałuje przez cały czas na odbiorcę, co pozwala utrwalić markę w jego świadomości. Sam wygląd gadżetu również wpływa na to, jak często będzie przez odbiorcę używany. Istotną rolę odgrywa też reklama znajdująca się na gadżecie. Czytelne, zapadające w pamięć hasło sprawia, że odbiorca chętnie dzieli się informacjami na temat firmy, szerząc w ten sposób świadomość wśród otoczenia. Gadżet, pomimo swojej niewielkiej wartości, powinien być dobrej jakości. Szeroką ofertę produktów reklamowych posiada firma Versus-reklama.pl, która od lat cieszy się powodzeniem wśród małych i wielkich firm. Akcesoria znajdujące się w ofercie firmy z pewnością pozwolą nawiązać trwałą relację z konsumentem, przyczyniając się do sukcesu każdej firmy.